Açıklama
TouchDesigner Eğitimi, gerçek zamanlı görsel üretim, interaktif medya tasarımı ve yapay zeka destekli yaratıcı iş akışları üzerine kapsamlı bir deneyim sunar. Program boyunca katılımcılar yalnızca TouchDesigner’ın teknik prensiplerini öğrenmekle kalmaz; aynı zamanda çağdaş dijital sanat ve yaratıcı teknoloji uygulamaları için gerekli düşünme biçimlerini geliştirir.
Eğitmen ve yeni medya sanatçısı Gökay Gedik’in yürüttüğü süreç, sanatçı pratiğinden örneklerle zenginleşir. Katılımcılar interaktif kamera teknikleri, generative görsel üretim, temel 3D sahne kurulumları, AI – TouchDesigner pipeline mantığı ve gerçek projelerden vaka analizleriyle (case studies) yaratıcı üretim sürecine adım atar.
Programın final oturumunda, katılımcılar yürütücünün “Singularity (La Réponse)” adlı projesine kolektif bir ideathon çalışmasıyla katkı sağlar. Bu bölüm, yaratıcı kodlama alanında kendini geliştirmek isteyenler için benzersiz bir üretim deneyimi sunar.
Eğitim Takvimi
10 Şubat 2026 Salı, 19.15-22.15
17 Şubat 2026 Salı, 19.15-22.15
24 Şubat 2026 Salı, 19.15-22.15
3 Mart 2026 Salı, 19.15-22.15
Eğitim Programı
1. Hafta: TouchDesigner’a Giriş ve Temel Kavramlar
– Arayüz, Network Yapısı ve Cooking Mantığı
– TOP, CHOP ve SOP Kavramları
– Veri Akışı, Node İlişkileri ve Viewer Aktifliği
– Basit Generative Ops: Noise, Transform ve Composite Kavramları
– Uygulama: My First TD Network
2. Hafta: TouchDesigner’a Giriş ve Uygulama
– Kamera Giriş Pipeline’ı
– Temel Görsel Operatörler: Displacement, Feedback, Blur, Edge
– CHOP ile Kontrol: Speed, Lag, Math, Normalize
– Noise–CHOP–TOP İlişkisi
– Uygulama: Reactive Visual System
– Mini Proje
3. Hafta: Essential Interaction, Hybrid & Case Çalışmaları
1. Bölüm – Essential Interaction & Visual Systems:
– Webcam Tabanlı İnteraksiyon: Motion Differencing, Thresholding
– MediaPie’a Kavramsal Giriş
– Essential Visual Ops: Noise Çeşitleri, Colorize/LUT, Instancing Mantığı
– 3D Sahne Kurulumuna Giriş: Geometry–Camera–Light–Render TOP
– OSC/MIDI Değerlendirmesi
2. Bölüm – Hybrid Visual Systems & Case Çalışmaları:
– Pointcloud Workflow (Örnek .ply ile)
– AI–TD Pipeline: Flux/Krea/SD/Runway Mantığı, Latent Imagery–Real-time FX
– Case Study Sunumları: Kubrick Photobooth, Projection Mapping Örnekleri, Lumora Flow, Singularity / La Réponse Yaratım Süreçleri
– Ideathon Hazırlığı: Concept Seed ve Moodboard Girişleri
4. Hafta: Creative Coding Research Skills & Collective Ideathon
1. Bölüm – Creative Coding ile Kendini Geliştirme ve Araştırma Metotları:
– Yaratıcı Kodlama ve Gerçek Zamanlı Görsel Üretimde Öğrenme Stratejileri
– Doğru Araştırma Yöntemleri: Kaynak Bulma ve Tutorial Seçme, Operatör Mantığı Çözme Teknikleri, Patch Okuma ve Geri Mühendislik
– Gelişim Döngüsü Kurma: Mikro Projeler, Tekrar–Deneme Yaklaşımı, Referans Arşivi Oluşturma
– Yaratıcı Araştırmada Gözlemcilik
– İnteraktif Sistemlerde Problem Çözme Debugging Prensipleri
– TouchDesigner İçin Öğrenme Rutini Oluşturma
– Profesyonellik İçin Yol Haritaları
2. Bölüm – Collective Ideathon & Creative Lab:
– Generative Patterns
– Noise–Based Visual Fragments
– Küçük 3D Objeler
– Atmosferik Elemanlar
– Uygulama: “Singularity (La Réponse)” Projesi
– Değerlendirme
Uygulamalar
Katılımcılar her hafta görsel içerik üretme becerilerini geliştirerek, portfolyolarına hazırlık yapmalarını sağlayacak uygulama odaklı egzersizler yapacaktır:
– 1. hafta sonunda: Görsel kompozisyon oluşturma,
– 2. hafta sonunda: Temel interaktif sahne oluşturma,
– 3. hafta sonunda: Concept seed ve moodboard tasarımı.
Eğitimin son oturumunda katılımcılar “Singularity (La Réponse)” projesine kolektif katkı sunacaktır. Bu çalışmada generative patterns, noice-based visual fragments, 3D objeler ve atmosferik görsel unsurlar TouchDesigner içinde birleştirilerek ortak final kompozisyonu oluşturulacaktır.
Kazanımlar
TouchDesigner Eğitimi’ni tamamlayan ve uygulamaları aktif olarak yapan katılımcılar;
– TouchDesigner’ın temel yapısını ve node mantığını kavrar,
– Real-time görsel üretim prensiplerini etkin bir biçimde öğrenir,
– Webcam tabanlı basit etkileşimler oluşturabilir,
– Noise ve generative pattern üretiminde yetkinlik kazanır,
– 3D objeleri sahneye yerleştirmeyi ve render pipeline’ını kullanabilir,
– AI destekli görsel iş akışlarını tanır,
– Gerçek bir sanat projesine bireysel ve kolektif katkı sunabilir,
– Yaratıcı teknoloji alanında ileri seviye çalışmalara hazırlanır.
Kimler Katılabilir?
TouchDesigner’ı öğrenmek isteyen görsel tasarım, tasarım, iletişim, sanat, medya bölümleri öğrencileri ve mezunları ile dijital sanat, yeni medya, interaktif tasarım ve yaratıcı teknoloji alanında çalışanlar, görsel tasarımcılar, Motion Designer’lar, video sanatçıları, yaratıcı kodlama pratiklerine ilgi duyan herkes bu eğitime katılabilir.
Katılım için teknik bir ön koşul yoktur. Daha önce görsel tasarım alanında çalışmamış veya eğitim almamış kişiler de katılabilirler.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Eğitim süresince katılımcılarla öğrenme sürecini destekleyecek sunum dosyaları, referans makale ve videolar, case study görselleri, örnek TouchDesigner dosyaları ile önerilen yazılım ve araç listesi ayrıca paylaşılacaktır.
Sertifika
Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.
Sertifika Şartları:
– Eğitimin 4 oturumunun en az 3’üne canlı katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara katılmak.
Gereksinimler
Eğitim gününden önce TouchDesigner free/commercial sürümünün bilgisayarda kurulması gerekmektedir. Orta seviye bir performansa sahip bilgisayar, 10 GB’lık boş disk alanı ve mouse (touchpad yerine) önerilmektedir.





