Game Design Eğitimi

14.000,00

7 Mayıs-4 Temmuz 2024, 19.00-23.00
16 Oturum | 64 Saat | Uygulamalı

Game Design Eğitimi’nde bir oyunun fikir aşamasından oynanabilir hale gelene kadar geçtiği tüm süreçler üzerinde durulacak ve katılımcılar oyun sektörüne giriş yapabilecek yetkinlikler ile donatılacak.

Gökçe Gün eğitmenliğinde, 7 Mayıs-4 Temmuz tarihleri arasında, Salı ve Perşembe günleri, 19.00-23.00 saatlerinde Zoom üzerinden gerçekleşecek 64 saatlik eğitime katılarak Unity ve Visual Studio aracılığıyla kendi oyun projenizi üretebileceksiniz.

Yeni dönem hakkında bilgi alın:

    Açıklama

    Game Design Eğitimi’nde eğlence ekosisteminin en büyük ve önemli parçası haline gelen oyun sektörünün iç yüzüne ve işleyişine odaklanılacaktır. Unity ve Visual Studio aracılığıyla bir oyun baştan sona üretilecek, kullanılan 3D modeller ile animasyonlar oluşturulacak ve kodlama ile birleştirilen bu modeller tamamlanmış bir oyun haline getirilecektir. Eğitimin sonunda bütün katılımcıların bitirmiş oldukları bir oyun olacak.

    Program kapsamında “oyun” ve “eğlence” kavramlarının anlamları üzerinde de durulacak ve bir oyunu eğlenceli yapan niteliklerin yanı sıra oyuncuların döngüler içinde nasıl davranabilecekleri ve eğlenebilecekleri üzerine kritik bilgiler paylaşılacak. Oyunun ortaya çıkabilecek değiştirilebilir unsurlarını ve oyunların nasıl farklılaşabileceğini görmek adına katılımcılara istedikleri yönde seçimler yapmaları için özgürlükler tanınacak. Böylece eğitimin sonunda her katılımcının elinde diğer katılımcılarınkinden farklı bir oyun olması sağlanacak.

    Eğitim Takvimi

    7 Mayıs 2024 Salı, 19.00-23.00
    9 Mayıs 2024 Perşembe, 19.00-23.00
    14 Mayıs 2024 Salı, 19.00-23.00
    16 Mayıs 2024 Perşembe, 19.00-23.00
    21 Mayıs 2024 Salı, 19.00-23.00
    23 Mayıs 2024 Perşembe, 19.00-23.00
    28 Mayıs 2024 Salı, 19.00-23.00
    30 Mayıs 2024 Perşembe, 19.00-23.00
    4 Haziran 2024 Salı, 19.00-23.00
    6 Haziran 2024 Perşembe, 19.00-23.00
    11 Haziran 2024 Salı, 19.00-23.00
    13 Haziran 2024 Perşembe, 19.00-23.00
    [18-20 Haziran’da ders yapılmayacaktır.]
    25 Haziran 2024 Salı, 19.00-23.00
    27 Haziran 2024 Perşembe, 19.00-23.00
    2 Temmuz 2024 Salı, 19.00-23.00
    4 Temmuz 2024 Perşembe, 19.00-23.00

    Eğitim Programı

    Giriş
    – Baştan Sona Bir Oyun Yapımı
    – Farklı Oyunlar İçin Kreatif Seçimler

    Oyun Dünyası
    – Oyun Platformları
    – Oyun Tipleri
    – Temel Döngü
    – Risk-Ödül Mantığı
    – Oyuncuda Uyandırmak İstenen Duygular
    – Oyunun Ritmi
    – Oyun Tasarım Dokümanı

    Unity ve Visual Studio
    – Unity Hub Kurulumu
    – Unity Kurulumu
    – Visual Studio Kurulumu
    – Unity Tanıtımı
    – Unity Çalışma Mantığı
    – Unity Arayüzü
    – Unity ve Visual Studio Haberleşmesi
    – C# ile İlk Kodlama

    Unity Asset Store Kullanımı
    – Hazır Modelleri Projeye Alma
    – Prefab Mantığı
    – C# ile Temel ve İleri Seviye Kodlama
    – Start ve Update Metotları (Monobehaviour)
    – Değişkenler
    – Unity Sahnesi ile Kod Arasında Bağ Kurma
    – Mouse ya da Klavye Girdilerini Alma ve Tepki
    – Objeleri Hareket Ettirme
    – Sahnedeki Diğer Kodlara ve Objelere Ulaşma
    – Obje Çarpışmalarını Tespit Etme ve Tepki Verme
    – Metot Oluşturma
    – “Time.deltaTime” Mantığı
    – Döngüler
    – Coroutine’ler
    – Animasyonları Başlatma ve Değiştirme
    – Array’ler ve Listeler
    – Scriptable Objeler

    Sahne ve Level Düzeni
    – Level Döngüsünü Oluşturma
    – Sahneleri Yükleme ve Yeniden Başlatma

     Rihanna Stage
    – Animasyonlar
    – Malzeme ve Kaplamalar
    – Efekt Ekleme
    – Particle Sistemi
    – Ses Ekleme

     Oyunu Oluşturma: Robot Hunter
    – Çevreyi Oluşturma
    – Karakteri Oluşturma
    – Koşma Kontrolü ve Animasyonu
    – Silah Oluşturma ve Ateş Etme
    – Düşmanları Oluşturma
    – Farklı Düşman Tipleri İle Ana Döngüyü Çeşitlendirme
    – Bölümleri Oluşturma
    – Yan Döngüler
    – Tecrübe Tasarımı
    – Kontrol Paneli Oluşturma ve Tecrübe Tasarımının Detaylandırması

    Kapanış
    – Tek Başına ve Ekip Olarak Oyun Yapma Arasındaki Farklar: Avantajları ve Dezavantajları
    – Oyunu Windows’ta, MacOS’ta ve Browser’da Çalışabilecek Şekilde Çıktı Alma

    Kazanımlar

    Game Design Eğitimi’ni tamamlayan ve uygulamaları aktif olarak yapan katılımcılar;

    – Oyun, eğlence, oynanabilirlik kavramlarına dair içgörü kazanacaklar,
    – Oyunların niteliğine dair eleştirel bir bakış açısı geliştirecekler,
    – Oyun geliştirme sürecinin tüm aşamalarına dair baştan sona kapsamlı bilgi edinecekler,
    – Unity oyun motorunun kurulumunu, çalışma prensibini ve kullanımı öğrenecekler,
    – C# kodlama dili ile tanışmış olacaklar ve bu kodlama dilini kullanabilecekler,
    – Eğlenceli bir oyun kurgusu oluşturabilecekler,
    – Bir oyunu baştan sona bitirmiş ve çeşitli platformlarda oynanabilir şekilde çıktı almış olacaklar.

    Kimler Katılabilir?

    Game Design Eğitimi’ne oyun motorlarına ilgi duyan, oyun geliştirmek isteyen ve Game Designer olarak kariyer hedefleyen herkes katılabilir.

    Temel yazılım bilgisine ihtiyaç olmayacaktır ve gerekli bilgiler eğitim sırasında verilecektir.

    Materyaller

    Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları katılımcılarla eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar izleyebilecekleri şekilde paylaşılır. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.

    Katılımcılar ile öğrenme sürecini desteklemek adına kaynaklar ve dokümanlar da ayrıca paylaşılacaktır.

    Sertifika

    Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.

    Sertifika Şartları:
    – Eğitime en az %75 oranında (16 oturumunun en az 12’sine) katılım sağlamak.
    – Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.

    Gereksinimler

    Eğitim gününden önce bilgisayarınıza Unity ve Visual Studio programlarını yüklemiş ve donanımsal driver güncellemelerini yapmış olmalısınız.

    Unity kurulumu esnasında Microsoft Visual Studio Community versiyonu ve Windows Build Support ya da MacOS Build Support seçenekleri seçili olmalıdır. Bu sayede hem kod yazmak için gerekli editöre sahip olunacak hem de Windows’ta çalışacak şekilde oyun oluşturulabilecektir.

    Olası sorunları hızlıca çözmek için eğitmenin uzaktan bağlanabilmesi amacıyla Anydesk uygulamasının yüklenmesi de tavsiye edilir.

    Sistem gereksinimlerini Unity için buradan, Visual Studio için buradan kontrol edebilirsiniz.

    eğitmen

     

    Gökçe Gün
    Game Designer

     

    1985 yılında İstanbul’da doğan Gökçe Gün, Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden mezun olmasının ardından, eğitim hayatına Universitat Politècnica de València’da devam etti. İş hayatına Makine Tasarımı alanında adım attı. 3D modelleme ve görselleştirmeye duyduğu ilgi sebebiyle bu alanda çalışan Matte-Studio firmasının kurucuları arasında bulundu. Daha sonra mobil oyun sektörüne yönelik Locomotive Games firmasının kuruluşunda da yer aldı. Halen bu iki firma bünyesinde Game Designer ve Game Developer olarak iş hayatına devam etmektedir. Kariyeri boyunca çeşitli üniversitelerde ve kurumlarda 3D görselleştirme, oyun tasarımı, oyun geliştirme üzerine eğitimler vermiştir. 2012 yılında kurduğu Yakın Kampüs ile eğitim alanındaki faaliyetlerini sürdürmektedir.

    kayıt ve ödeme

    • Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
    • Eğitimin kayıt ücreti 14.000 TL’dir.
    • Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
    • Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
    • Kredi kartıyla yapılan ödemelerde 3, 6 ve 9 taksit imkânı vardır.
    • Kontenjan 20 kişiyle sınırlıdır.