Açıklama
Game Design Eğitimi’nde eğlence ekosisteminin en büyük ve önemli parçası haline gelen oyun sektörünün iç yüzüne ve işleyişine odaklanılacaktır. Unity ve Visual Studio aracılığıyla bir oyun baştan sona üretilecek, kullanılan 3D modeller ile animasyonlar oluşturulacak ve kodlama ile birleştirilen bu modeller tamamlanmış bir oyun haline getirilecektir. Eğitimin sonunda bütün katılımcıların bitirmiş oldukları bir oyun olacak.
Program kapsamında “oyun” ve “eğlence” kavramlarının anlamları üzerinde de durulacak ve bir oyunu eğlenceli yapan niteliklerin yanı sıra oyuncuların döngüler içinde nasıl davranabilecekleri ve eğlenebilecekleri üzerine kritik bilgiler paylaşılacak. Oyunun ortaya çıkabilecek değiştirilebilir unsurlarını ve oyunların nasıl farklılaşabileceğini görmek adına katılımcılara istedikleri yönde seçimler yapmaları için özgürlükler tanınacak. Böylece eğitimin sonunda her katılımcının elinde diğer katılımcılarınkinden farklı bir oyun olması sağlanacak.
Eğitim Takvimi
22 Ekim 2024 Salı, 19.15-22.15
24 Ekim 2024 Perşembe, 19.15-22.15
29 Ekim 2024 Salı, 19.15-22.15
31 Ekim 2024 Perşembe, 19.15-22.15
5 Kasım 2024 Salı, 19.15-22.15
7 Kasım 2024 Perşembe, 19.15-22.15
12 Kasım 2024 Salı, 19.15-22.15
14 Kasım 2024 Perşembe, 19.15-22.15
19 Kasım 2024 Salı, 19.15-22.15
21 Kasım 2024 Perşembe, 19.15-22.15
26 Kasım 2024 Salı, 19.15-22.15
28 Kasım 2024 Perşembe, 19.15-22.15
3 Aralık 2024 Salı, 19.15-22.15
5 Aralık 2024 Perşembe, 19.15-22.15
10 Aralık 2024 Salı, 19.15-22.15
12 Aralık 2024 Perşembe, 19.15-22.15
17 Aralık 2024 Salı, 19.15-22.15
19 Aralık 2024 Perşembe, 19.15-22.15
24 Aralık 2024 Salı, 19.15-22.15
26 Aralık 2024 Perşembe, 19.15-22.15
Eğitim Programı
Giriş
– Baştan Sona Bir Oyun Yapımı
– Farklı Oyunlar İçin Kreatif Seçimler
Oyun Dünyası
– Oyun Platformları
– Oyun Tipleri
– Temel Döngü
– Risk-Ödül Mantığı
– Oyuncuda Uyandırmak İstenen Duygular
– Oyunun Ritmi
– Oyun Tasarım Dokümanı
Unity ve Visual Studio
– Unity Hub Kurulumu
– Unity Kurulumu
– Visual Studio Kurulumu
– Unity Tanıtımı
– Unity Çalışma Mantığı
– Unity Arayüzü
– Unity ve Visual Studio Haberleşmesi
– C# ile İlk Kodlama
Unity Asset Store Kullanımı
– Hazır Modelleri Projeye Alma
– Prefab Mantığı
– C# ile Temel ve İleri Seviye Kodlama
– Start ve Update Metotları (Monobehaviour)
– Değişkenler
– Unity Sahnesi ile Kod Arasında Bağ Kurma
– Mouse ya da Klavye Girdilerini Alma ve Tepki
– Objeleri Hareket Ettirme
– Sahnedeki Diğer Kodlara ve Objelere Ulaşma
– Obje Çarpışmalarını Tespit Etme ve Tepki Verme
– Metot Oluşturma
– “Time.deltaTime” Mantığı
– Döngüler
– Coroutine’ler
– Animasyonları Başlatma ve Değiştirme
– Array’ler ve Listeler
– Scriptable Objeler
Sahne ve Level Düzeni
– Level Döngüsünü Oluşturma
– Sahneleri Yükleme ve Yeniden Başlatma
Rihanna Stage
– Animasyonlar
– Malzeme ve Kaplamalar
– Efekt Ekleme
– Particle Sistemi
– Ses Ekleme
Oyunu Oluşturma: Robot Hunter
– Çevreyi Oluşturma
– Karakteri Oluşturma
– Koşma Kontrolü ve Animasyonu
– Silah Oluşturma ve Ateş Etme
– Düşmanları Oluşturma
– Farklı Düşman Tipleri İle Ana Döngüyü Çeşitlendirme
– Bölümleri Oluşturma
– Yan Döngüler
– Tecrübe Tasarımı
– Kontrol Paneli Oluşturma ve Tecrübe Tasarımının Detaylandırması
Kapanış
– Tek Başına ve Ekip Olarak Oyun Yapma Arasındaki Farklar: Avantajları ve Dezavantajları
– Oyunu Windows’ta, MacOS’ta ve Browser’da Çalışabilecek Şekilde Çıktı Alma
Kazanımlar
Game Design Eğitimi’ni tamamlayan ve uygulamaları aktif olarak yapan katılımcılar;
– Oyun, eğlence, oynanabilirlik kavramlarına dair içgörü kazanacaklar,
– Oyunların niteliğine dair eleştirel bir bakış açısı geliştirecekler,
– Oyun geliştirme sürecinin tüm aşamalarına dair baştan sona kapsamlı bilgi edinecekler,
– Unity oyun motorunun kurulumunu, çalışma prensibini ve kullanımı öğrenecekler,
– C# kodlama dili ile tanışmış olacaklar ve bu kodlama dilini kullanabilecekler,
– Eğlenceli bir oyun kurgusu oluşturabilecekler,
– Bir oyunu baştan sona bitirmiş ve çeşitli platformlarda oynanabilir şekilde çıktı almış olacaklar.
Kimler Katılabilir?
Game Design Eğitimi’ne oyun motorlarına ilgi duyan, oyun geliştirmek isteyen ve Game Designer olarak kariyer hedefleyen herkes katılabilir.
Temel yazılım bilgisine ihtiyaç olmayacaktır ve gerekli bilgiler eğitim sırasında verilecektir.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Katılımcılar ile öğrenme sürecini desteklemek adına kaynaklar ve dokümanlar da ayrıca paylaşılacaktır.
Sertifika
Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.
Sertifika Şartları:
– Eğitime en az %75 oranında (20 oturumunun en az 15’ine) katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.
Gereksinimler
Eğitim gününden önce bilgisayarınıza Unity ve Visual Studio programlarını yüklemiş ve donanımsal driver güncellemelerini yapmış olmalısınız.
Unity kurulumu esnasında Microsoft Visual Studio Community versiyonu ve Windows Build Support ya da MacOS Build Support seçenekleri seçili olmalıdır. Bu sayede hem kod yazmak için gerekli editöre sahip olunacak hem de Windows’ta çalışacak şekilde oyun oluşturulabilecektir.
Olası sorunları hızlıca çözmek için eğitmenin uzaktan bağlanabilmesi amacıyla Anydesk uygulamasının yüklenmesi de tavsiye edilir.
Sistem gereksinimlerini Unity için buradan, Visual Studio için buradan kontrol edebilirsiniz.