Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Sertifika Programı

2.800,00

12 Şubat-13 Mart 2022, 14.00-19.00
8 Eğitmen | 10 Gün | Toplam 50 Saat

Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi iş birliğiyle gerçekleştirilen Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Sertifika Programı, dijital pazarlama ve sosyal medyayı kapsamlı bir şekilde öğrenebileceğiniz 50 saatlik eğitimdir. 12 Şubat’ta başlayıp 13 Mart’a kadar Cumartesi ve Pazar günleri, 14.00-19.00 saatleri arasında, Zoom üzerinden gerçekleşecek eğitime sektör profesyoneli 8 eğitmen liderlik edecek.

Eğitime katılarak dijital pazarlamanın bütün alt alanlarıyla ilgili bilgi sahibi olabilecek, uygulamalarla öğrendiklerinizi pekiştirebileceksiniz. Eğitimi başarıyla tamamladığınızda Kadir Has Üniversitesi tarafından sağlanan YÖK onaylı sertifika almaya hak kazanacaksınız.

Kategoriler:

Açıklama

Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi iş birliğiyle gerçekleştirilen Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Sertifika Programı’nda dijital pazarlamanın önemli ve karmaşık konuları interaktif olarak işlenecek. Eğitmenler kendi uzmanlık alanlarından ve sektörden referanslar vererek, strateji adımından uygulama ve ölçümleme yöntemlerine dek markaların nasıl bir yol izlediklerini ortaya koyacak. 50 saatlik dijital pazarlama eğitimi sonunda katılımcılar dijital pazarlama ekosistemini yakından tanıyacak ve dijital araçları etkin kullanarak başarılı pazarlama sonuçları elde edebileceklerdir.

Eğitim Programı
1. GÜN

12 Şubat Cumartesi, 14.00-19.00
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi | Hande Aydın

– Temel Pazarlama Bilgisi
– Dijital Pazarlama Ekosistemi
– Sosyal Medya Ekosistemi
– Dijital Tüketiciyi Anlamak
– Rakip ve Benchmark Analizi
– Markanın Dijital İletişim Stratejisini Oluşturmak
– Sosyal Medya İletişim Stratejisini Oluşturmak
– Sosyal Medya İçerik Stratejisini Oluşturmak
– Yönetim ve İçerik İçin Kullanılabilecek Araçlar
– Kampanya Tasarımı
– Analiz, Ölçümleme ve Raporlama
– Yeni Trendler

2. GÜN

13 Şubat Pazar, 14.00-19.00
İçerik Pazarlama (Content Marketing) | Bengisu Gençay

– İçerik Pazarlamanın Trendleri
– İyi İçeriğin Temel Elementleri
– Dijital Mecralar ve Yenilikçi İnteraktif Araçlar
– Viralite Sağlayan İçerik Üretmek İçin İpuçları
– Oyunun Kurallarını Değiştiren Örnekler
– Doğru İçerik Rotaları
– İçerik Fikri Bulma Yöntemleri
– Topluluğa Uygun İçerik Metni Yazma
– Influencer Marketing ve User Generated Content
– Gerçek Zamanlı İletişim
– Ev Yapımı (Sıfır Bütçe) İçerik Üretmenin Yolları
– Metaverse ve İçerik
– Proje Briefi

3. GÜN

19 Şubat Cumartesi, 14.00-19.00
Google Reklamları (Google Ads) | Elif Hacıbektaşoğlu

– Google Ads Ekosistemi
– Google Ads Hesap Kurulumu
– Faturalandırma Ayarları
– Kampanya Türleri
– Reklam Modelleri ve Uzantılar
– Reklam Hedeflemeleri
– Arama Ağı Reklamları
– Görüntülü ve Video Reklamlar
– Kampanya ve Reklam Grubu Oluşturma
– Açık Artırma ve Kalite Puanı
– Raporlamalar
– Uygulamalı Ads Çalışması

4. GÜN

20 Şubat Pazar, 14.00-19.00
Facebook ve Instagram Reklamları | Elif Hacıbektaşoğlu

– Business Manager Kullanımı
– Facebook ve Instagram Reklam Modelleri
– Hedefleme Seçenekleri ve Kampanya Hedefleri Belirleme
– Teklif Sistemleri ve Satın Alma Modelleri
– Bütçe Planlaması Yapma
– Özel Hedef Kitle Oluşturma
– Facebook Pixel Oluşturma ve Yerleştirme
– Facebook Dönüşüm Oluşturma
– URL Parametreleri ve Pixel Takibi
– Facebook Catalog Oluşturma
– Facebook Reklamlarında A/B Testleri
– Etkili Reklamlar İçin İpuçları ve Optimizasyon
– Reklam Metrikleri ve Raporlama
– Facebook Reklam Kreatifleri

5. GÜN

26 Şubat Cumartesi, 14.00-19.00
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) | Hasan Yaşar

– SEO Tanımları ve Kullanım Nedenleri
– Google’ın Sayfa ve İçerik Değerlendirmesi
– White Hat ve Black Hat SEO
– Temel SEO Teknikleri
– Anahtar Kelime Analizi ve Doğru Kelime Hedefleri
– Backlinkler
– SEO ve İçerik İlişkisi
– Sık Kullanılan SEO Araçları ve Servisleri
– Temel SEO Hataları
– Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

6. GÜN

27 Şubat Pazar, 14.00-19.00
Growth Hacking ve Marketing | Asya Naz Konukseven

– Growth Hacking ve Growth Hacker
– Growth Hacking Funnel Tasarımı
– Metrikler ve KPI Belirleme
– Dave McClure ve AARRR Metrikleri
– GROWS Süreci ve A/B Testleri
– Kullanıcı Geri Bildirimleri
– Önceliklendirme ve Optimizasyon
– En İyi Growth Hacking Örnekleri

7. GÜN

5 Mart Cumartesi, 14.00-19.00
Instagram Marka Stratejileri | Hande Aydın

– Instagram ve Keşif Ticaretini Anlamak
– Instagram’ın Özellikleri ve İçerik Formatlarını Öğrenmek
– Instagram İçerik Stratejisi ve İçerik Takviminin Hazırlanması
– Influencer Marketing Stratejisini Oluşturmak
– Hikaye Stratejisi ve Tünel Tasarımını Öğrenmek
– Reels Stratejisini Oluşturmak
– Komünite Oluşturmak ve Yönetmek
– Monitoring ve Moderasyon
– Analiz ve Raporlama
– Yeni Trendler

8. GÜN

6 Mart, 14.00-19.00
Medya İletişimi ve Dijital PR | Aydan Öksüz

– Medya İletişiminde Hikayenin Gücü
– Dijital PR Stratejisi Geliştirmek
– Markayı Konuşturmak
– Dijital Mecralar İçin İçerik Hazırlamak
– Proje ve Kampanya Uygulamaları
– Dijital İtibar Yönetimi
– Tepki Ölçümleme ve Analiz
– Konuşma ve Sunum Teknikleri
– Lider İletişimi
– Röportaj ve Haber Çalışmaları
– Haber Örnekleri Uygulamaları

9. GÜN

12 Mart Cumartesi, 14.00-19.00
Reklamda Hikayeleştirme | Yeşim Gürsucu & Ömer Kaçar

– Anlatının Temel Öğeleri
– Dramatik Yapı
– İletiler ve Göstergeler
– Hikaye Anlatma Yöntemleri
– Markalardan Hikayeleştirme Örnekleri
– Cross-Media ve Transmedia Anlatıları
– Data Storytelling: Verilerin Hikayeleştirilmesi
– Data Visualization: Veri Görselleştirme
– Uygulamalar

10. GÜN

13 Mart Pazar, 14.00-17.00
Proje Değerlendirme | Bengisu Gençay

Eğitimde öğrenilen bilgilerin üzerinde uygulandığı projelerin sunulması ve değerlendirilmesi.

13 Mart Pazar, 18.00-19.00
Sertifika Sınavı

Kazanımlar

– Dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanlığı için gerekli temel bilgilere sahip olursunuz.
– Dijital pazarlama ekosistemi, iş modelleri ve teknolojileri hakkında güncel örneklerle beslenen kapsamlı bilgiler edinirsiniz.
– Markaların tüketicilerle dijital iletişim sürecindeki güncel yöntemleri öğrenirsiniz.
– Google Ads ve Facebook Ads gibi araçlara hakim olursunuz.
– Sosyal medya yönetimi, SEO teknikleri, topluluk yaratma, etkili reklam ve kampanya oluşturma, kriz yönetimi, panel yönetimi gibi stratejik bilgiler edinirsiniz.
– Stratejilerin sistematik, etkin ve sonuç odaklı yönetimine ilişkin beceriler kazanırsınız.
– Hikayeleştirme ve growth hacking gibi yeni yöntemleri öğrenerek sektörde fark yaratırsınız.
– Kadir Has Üniversitesi sertifikası almaya hak kazanırsınız.
– Sektörün önde gelen isimleriyle tanışarak ve iletişim kurarak nitelikli iş ağınızı genişletirsiniz.

Kimler Katılabilir?

– Dijital pazarlama uzmanı ve sosyal medya uzmanı olarak çalışmak isteyenler,
– İletişim ve pazarlama alanlarında kariyer yapmak isteyen öğrenciler ve yeni mezunlar,
– Kariyerine yeni başlayan veya kendini geliştirmek isteyen dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanları,
– Şirketlerin kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında görevli yeni başlayan uzmanlar,
– Freelancer olarak dijital pazarlama hizmeti vermek isteyenler,
– Kendi markasının dijital pazarlamasını yapmak isteyen orta ve üst düzey yöneticiler,
– Dijital dünyada satış hedefi olan işletme sahipleri, yöneticiler, girişimciler.

Eğitim Materyalleri

Eğitimde Zoom kaydı alınır ve her ders gününden sonra katılımcılara iki hafta süreyle izleyebilecekleri video kayıtları gönderilir. Ayrıca eğitim süresince kullanılan sunum ve kaynak dokümanlar da katılımcılarla paylaşılır. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.

Sertifika

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Sertifika Programı’nı başarıyla tamamlayan katılımcılara, Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi tarafından YÖK onaylı sertifika verilir.

Sertifika Şartları:
– Programa en az %80 oranında (10 oturumun en az 8’ine) katılım sağlamak.
– Eğitimin sonunda yapılacak sınavdan en az 50 puan almak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara katılmak ve eğitim sonu projesini tamamlamak.

eğitmenler

 

Hande Aydın
Digital Strategist & Facebook Lead Trainer 

 

Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden sonra MBA eğitimini tamamladı. İzlesene.com’da pazarlama iletişimi alanında başlayan kariyerine, Twitter’da Marka Stratejileri Direktörü ve Somera’da Strateji Direktörü olarak devam etti. TikTok’un Türkiye pazarına girmesiyle beraber TikTok Türkiye Satış Direktörü olarak görev aldı. Yaklaşık 10 sene boyunca aldığı farklı görevlerde 20’nin üstünde sektörde 200’den fazla yerli ve global şirket ve ajans ile pazarlama ve reklam iletişimi stratejileri, konumlanma, kreatif kampanyalar konusunda birlikte çalışarak pek çok başarıya imza attı. 2020’de Facebook’un Türkiye’de yetkilendirdiği 5 eğitmenden biri oldu. Kurmuş olduğu danışmanlık ve eğitim şirketi çatısı altında marka, ajans, girişim ve startuplarla büyüme odaklı dijital marka pazarlama ve iletişim stratejileri üzerinde çalışıyor. Farklı girişimcilik programlarında, küçük ve orta ölçekli girişimcilere mentorluk yapıyor. Dijital marka pazarlaması, sosyal medya platform dinamikleri, içerik stratejileri hakkında bireysel ve kurumsal eğitimler veriyor, ilham verici konuşmalar yapıyor. Türkiye’de iş dünyası ve girişimcilik kategorisinde en çok dinlenen podcastlerinden biri olan “Tüketime Övgü” pazarlama podcastinin yapımcıları arasında yer alıyor.

 


 

 

Bengisu Gençay
Creative Director & Writer

 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo TV ve Sinema Bölümü’nden mezun oldu. Kısa filmleri ve uzun metraj film projesi çeşitli ödüller ve proje destekleri aldı, önemli festivallerde gösterildi. Öyküleri, gezi yazıları ve fotoğrafları pek çok dergide yayınlandı. Bu sırada senarist olarak çeşitli yazı gruplarında çalıştı. Hindistan’ın Goa kentinde ilginç tesadüflerle başlayan dijital metin yazarlığı macerası Türkiye’nin önde gelen dijital ajanslarında devam etti. Bu süreçte metin yazarı, içerik direktörü, creative director pozisyonlarında görev aldı; Nike, Coca Cola, Gucci gibi öncü ve “hikaye anlatıcısı” markalarla çalıştı. Reklam alanında pek çok ödül kazandı. 2018’de bir buçuk yıl süreyle Güney Amerika’ya gitti. Bu sırada yazdığı çocuk romanı “Zem Sesini Arıyor” beğeniyle karşılandı. Şu sıra, ajanslar ve markalar için içerik üretimi yapıyor, onlara danışmanlık sunuyor. Ayrıca eğitmen olarak bireysel ve kurumsal atölyeler gerçekleştiriyor.

 


 

 

Elif Hacıbektaşoğlu
Head of Growth & Digital Consultant

 

Kariyerine araştırma sektöründe, GfK Türkiye Stratejik İnovasyon ekibinde Proje Yöneticisi olarak başladı. 2012 yılı sonunda iProspect Türkiye’yle medya sektörüne girdi ve burada dört yıl boyunca Coca-Cola başta olmak üzere global ve yerel pek çok marka için Performans Pazarlaması yönetimi yaptı. 2016 yılından itibaren OMD Türkiye bünyesinde Dijital Direktör olarak Performans Pazarlaması ekibinin liderliğini yaparak; Pepsico, Ferrero, Mercedes, Renault, McDonald’s, TEB, BSH, HP gibi tüm markalarının performans süreçlerini yönettikten sonra 2021 yılında Nabulu’da Head of Growth olarak göreve başladı.

 


 

 

Hasan Yaşar
Co-Founder @İmza

 

1999 yılından bu yana internet projeleri geliştirmektedir. Halen İmza İnternet Teknolojileri firmasının kurucu ortağı olarak indir.com ve aramamotoru.com projelerini yönetmektedir. Firmalara başta SEO olmak üzere danışmanlık hizmetleri vermektedir. Hasan Yaşar, 2015 yılından beri Marmara Üniversitesi’nde misafir öğretim görevlisi olarak Yaratıcılık ve Yenilikçilik Yönetimi “Creativity and Innovation Management” dersleri, 2017 yılından beri de Aydın Üniversitesi’nde misafir öğretim görevlisi olarak internet girişimciliği dersleri vermektedir. Aynı zamanda Aydın Üniversitesi VR Lab’de Danışma Kurulu’ndadır. Bunun dışında İstanbul Kültür Üniversitesi’nde ve bağımsız olarak SEO Eğitimi vermeye devam etmektedir. Ayrıca Mimar ve Mühendisler Grubu’nda Bilişim Komisyonu Başkanlığı yapmaktadır.

 


 

 

Asya Naz Konukseven
Growth Hacker & Mentor

 

Türkiye’nin en hızlı büyüyen sosyal medya girişimi olan Scorp’ta Community Specialist olarak çalışma hayatına başladı. Scorp’ta marka elçileri, influencer pazarlaması ve etkileşim metotları üzerine çalışmalar ile Hindistan ve Amerika pazarlarına giriş ve büyüme stratejileri oluşturdu. Koç Üniversitesi ve Koç Holding çatısı altında yer alan KWORKS’te 12 ay süre ile viravira.co, Missafir, Dinner, Macerita, co-1 gibi başarılı birçok girişime ürün-pazar uyumu, ürün geliştirme ve growth hacking konusunda eğitim ve mentorluk verdi. KWORKS’ün düzenlediği 9 farklı hızlandırma programında toplamda 60’dan fazla girişim ile büyüme stratejileri üzerine çalışmalar gerçekleştirdi. Hackquarters’ta Program Manager olarak görev alan Konukseven MediaMarkt ile RetailTech, Baker & McKenzie ile LegalTech, Visa ile FinTech, Bayer ile HealthTech alanlarında yapılan programlarda toplamda 49 ülkeden 500’ün üzerinde başvuru ile seçilen girişimlerle challenge ve hızlandırma programlarını koordine etti. Facebook Sınırları Aşan Kobiler Programı’nda farklı sektörlerde ihracat yapan 48 KOBİ’ye mentorluk vererek cirolarını ortalama 5x büyütmelerine destek oldu. Girişimciler ve KOBİ’ler ile growth hacking trendleri ve dijital çağda pazarlama trendleri üzerine öğrendiklerini paylaşıyor. Kurumsal firmalara Growth Hacking Funnel’ı üzerine eğitimler veriyor.

 


 

 

Aydan Öksüz
Communications Consultant

 

2009 yılında Beykent Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümünden mezun oldu. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Kültürel İncelemeler programında yüksek lisans eğitimi aldı. Hürriyet Gazetesi başta olmak üzere farklı kurum ve yayınların Kurumsal İletişim ve Yazı İşleri gibi departmanlarında çalıştı, gönüllü olarak sağlık ve eğitim alanında sosyal sorumluluk projelerinde yer aldı. Altın Portakal Film Festivali’nde basın bölümünde çalıştı. 2011 yılından 2017 yılına kadar Optima İletişim, Pozitif Halkla İlişkiler, Artistanbul gibi ajanslarda, perakende, inşaat, teknoloji, mimarlık sektöründen birçok ulusal ve uluslararası markanın medya ve müşteri ilişkilerini yönetti. Mimarlık fakültelerinde ve meslek odalarında ilk kez ‘Mimarlıkta İletişim’ üzerine uygulamalı eğitim ve seminerler verdi. Şu an üniversitelerde ve farklı kurumlarda ‘Yaratılıcılık, İletişim ve Sanat’ üzerine seminerler düzenliyor. 10 yıllık mesleki deneyimiyle kurduğu Flink PR & Digital ile teknoloji, mimarlık, dekorasyon, perakende sektöründe müşterilerine medya, kurumsal iletişim ve pazarlama, etkinlik yönetimi ile dijital iletişim alanında danışmanlık hizmeti veriyor.

 


 

 

Yeşim Gürsucu
Co-Founder @OtherWorkers

 

Dramatik Yazarlık bölümünden mezun olduktan sonra, Excel İletişim ve Algı Yönetimi’nde İçerik Yöneticisi olarak çalıştı; Algida, Balparmak, CGV, Koroplast, Mapfre Sigorta, Prima, SAP gibi markalar ve kurumlar için içerik üretti. Kadir Has Üniversitesi’nde veri hikayeleştirme, İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde reklam yazarlığı üzerine atölyeler verdi. Ömer Kaçar’la birlikte hikayeleştirme ajansı OtherWorkers’ı kurdu; eBay, Fiat, KAFT gibi markalara hizmet verdi. İstanbul’da ajans faaliyetlerini sürdürürken, bir yandan da kurucusu olduğu Üretimhane’de reklam yazarlığı ve hikayeleştirme eğitimleri vermeye devam ediyor, ayrıca bir masal kitabı üzerine çalışıyor.

 


 

 

Ömer Kaçar
Co-Founder @OtherWorkers

 

Dramatik Yazarlık ve Radyo Televizyon Sinema bölümlerinden mezun oldu. Reklamın farklı alanlarında çalıştı. BKM, Hürriyet Emlak, Sennheiser, Foriba, iyzico, Avansas, Parex gibi markalar için içerik ürettikten sonra oyun yazarlığına ve hikaye anlatımına yöneldi. Altıdan Sonra Tiyatro repertuvarına alınarak Kumbaracı50’de sahnelenen “Misafir” adlı tiyatro oyunuyla Avrupa’nın en prestijli ödüllerinden biri olan Heidelberger Stückemarkt Uluslararası Yazar Ödülü’nü kazandı. MEF Üniversitesi, Kadir Has Üniversitesi ve İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde hikayeleştirme, veri hikayeleştirme ve reklam sektörü üzerine konuşmalar yaptı, atölye çalışmalarının yürütücülüğünü üstlendi. Yeşim Gürsucu ile birlikte kurucusu olduğu OtherWorkers hikayeleştirme ajansında çalışırken; Üretimhane’de yaratıcı endüstrilere yönelik öğrenme programları tasarlıyor.

kayıt ve ödeme

• Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
• Eğitimin kayıt ücreti KDV dahil 2.800 TL’dir.
• Aynı kurumdan 3 kişi ve üzeri katılımlarda %20 indirim uygulanır.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler kredi/banka kartıyla online olarak yapılabilir.
• Kredi kartları ile yapılan ödemeler 2-12 taksit arası taksitlendirilebilir.
• Eğitime katılım kontenjanla sınırlıdır.

Kurumsal Fatura:
Faturanızın kurum adına düzenlenmesini isterseniz, kayıt formunu eğitime katılacak kişinin bilgileriyle doldurduktan sonra formda yer alan “Ek bilgi” kutusuna firma fatura bilgilerini (firma unvanı, adres, vergi dairesi ve vergi no) yazabilirsiniz.

Burslu Katılım:
Bu eğitim programında 3 lisans ve lisansüstü öğrencisine %50 kısmi burs imkânı tanınmaktadır. Burslu katılım taleplerinizi, motivasyon mektubu ve öğrenciliğinizi kanıtlayan belgeyle birlikte bilgi@uretimhane.com.tr adresine iletebilirsiniz.