Açıklama
Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi iş birliğiyle gerçekleştirilen Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Sertifika Programı’nda dijital pazarlamanın önemli ve karmaşık konuları interaktif olarak işlenecek. Eğitmenler kendi uzmanlık alanlarından ve sektörden referanslar vererek, strateji adımından uygulama ve ölçümleme yöntemlerine dek markaların nasıl bir yol izlediklerini ortaya koyacak. 50 saatlik dijital pazarlama eğitimi sonunda katılımcılar dijital pazarlama ekosistemini yakından tanıyacak ve dijital araçları etkin kullanarak başarılı pazarlama sonuçları elde edebileceklerdir.
Eğitim Programı
1. GÜN
9 Nisan Cumartesi, 13.00-18.00
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi | Hande Aydın
– Temel Pazarlama Bilgisi
– Dijital Pazarlama Ekosistemi
– Sosyal Medya Ekosistemi
– Dijital Tüketiciyi Anlamak
– Rakip ve Benchmark Analizi
– Markanın Dijital İletişim Stratejisini Oluşturmak
– Sosyal Medya İletişim Stratejisini Oluşturmak
– Sosyal Medya İçerik Stratejisini Oluşturmak
– Yönetim ve İçerik İçin Kullanılabilecek Araçlar
– Kampanya Tasarımı
– Analiz, Ölçümleme ve Raporlama
– Yeni Trendler
2. GÜN
10 Nisan Pazar, 13.00-18.00
İçerik Pazarlama (Content Marketing) | Bengisu Gençay
– İçerik Pazarlamanın Trendleri
– İyi İçeriğin Temel Elementleri
– Dijital Mecralar ve Yenilikçi İnteraktif Araçlar
– Viralite Sağlayan İçerik Üretmek İçin İpuçları
– Oyunun Kurallarını Değiştiren Örnekler
– Doğru İçerik Rotaları
– İçerik Fikri Bulma Yöntemleri
– Topluluğa Uygun İçerik Metni Yazma
– Influencer Marketing ve User Generated Content
– Gerçek Zamanlı İletişim
– Ev Yapımı (Sıfır Bütçe) İçerik Üretmenin Yolları
– Metaverse ve İçerik
– Proje Briefi
3. GÜN
16 Nisan Cumartesi, 13.00-18.00
Google Reklamları (Google Ads) | Elif Hacıbektaşoğlu
– Google Ads Ekosistemine Genel Giriş
– Google Ads Hesap Kurulumu
– Faturalandırma Ayarları
– Kampanya Türleri ve Hedeflemeler
– Reklam ve Anahtar Kelime Modelleri
– Reklam Uzantıları
– Arama Ağı Reklamları
– Display ve Video Reklamlar
– Uygulama Reklamları
– Açık Artırma ve Kalite Puanı
– Kampanya ve Reklam Grubu Oluşturma
– Rapor Oluşturma ve Yönetme
– Uygulamalı Ads Çalışması
4. GÜN
17 Nisan Pazar, 13.00-18.00
Growth Hacking ve Marketing | Asya Naz Konukseven
– Growth Hacking ve Growth Hacker
– Growth Hacking Funnel Tasarımı
– Metrikler ve KPI Belirleme
– Dave McClure ve AARRR Metrikleri
– GROWS Süreci ve A/B Testleri
– Kullanıcı Geri Bildirimleri
– Önceliklendirme ve Optimizasyon
– En İyi Growth Hacking Örnekleri
5. GÜN
23 Nisan Cumartesi, 13.00-18.00
Instagram Marka Stratejileri | Hande Aydın
– Instagram ve Keşif Ticaretini Anlamak
– Instagram’ın Özellikleri ve İçerik Formatlarını Öğrenmek
– Instagram İçerik Stratejisi ve İçerik Takviminin Hazırlanması
– Influencer Marketing Stratejisini Oluşturmak
– Hikaye Stratejisi ve Tünel Tasarımını Öğrenmek
– Reels Stratejisini Oluşturmak
– Komünite Oluşturmak ve Yönetmek
– Monitoring ve Moderasyon
– Analiz ve Raporlama
– Yeni Trendler
6. GÜN
24 Nisan Pazar, 13.00-18.00
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) | Hasan Yaşar
– SEO Tanımları ve Kullanım Nedenleri
– Terimler ve Karşılaştırmalar
– Google’ı Kullanmanın İncelikleri
– SEO ve İçerik İlişkisi
– Google Sayfa ve İçerik Değerlendirmesi
– İçerik Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
– Sık Kullanılan SEO Araçları ve Servisleri
– Resimler ve Hız
– White Hat ve Black Hat SEO
– Temel SEO Teknikleri
– Anahtar Kelime Analizi ve Kelime Hedefleri
– Backlinkler
7. GÜN
7 Mayıs Cumartesi, 13.00-18.00
Reklamda Hikayeleştirme | Yeşim Gürsucu & Ömer Kaçar
– Anlatının Temel Öğeleri
– Dramatik Yapı
– İletiler ve Göstergeler
– Hikaye Anlatma Yöntemleri
– Markalardan Hikayeleştirme Örnekleri
– Cross-Media ve Transmedia Anlatıları
– Data Storytelling: Verilerin Hikayeleştirilmesi
– Data Visualization: Veri Görselleştirme
– Uygulamalar
8. GÜN
8 Mayıs Pazar, 13.00-18.00
Dijital Dünyada Tüketici Davranışları | Şerza Saka
– Tüketici ve Tüketici Davranışı Tanımı
– Satın Alma Karar Mekanizmasının İşleyişi
– Tüketici Rolleri
– Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler
– Satın Alma Durumları
– Tüketici Değeri ve Hesaplanması
– Pazarlamada Tüketici Bilgilerinin ve Davranış Çeşitlerinin Kullanılması
– Tüketici Davranışı Araştırması Yapma (Tüketici Segmentasyonu ve Tüketici Haritaları)
– Tüketici Davranışının Evrimi
– Case Studies
9. GÜN
14 Mayıs Cumartesi, 13.00-18.00
Facebook ve Instagram Reklamları | Elif Hacıbektaşoğlu
– Business Manager Kullanımı
– Facebook ve Instagram Reklam Modelleri
– Hedefleme Seçenekleri ve Kampanya Hedefleri Belirleme
– Teklif Sistemleri ve Satın Alma Modelleri
– Bütçe Planlaması Yapma
– Özel Hedef Kitle Oluşturma
– Facebook Pixel Oluşturma ve Yerleştirme
– Facebook Dönüşüm Oluşturma
– URL Parametreleri ve Pixel Takibi
– Facebook Catalog Oluşturma
– Facebook Reklamlarında A/B Testleri
– Etkili Reklamlar İçin İpuçları ve Optimizasyon
– Reklam Metrikleri ve Raporlama
– Facebook Reklam Kreatifleri
10. GÜN
22 Mayıs Pazar, 13.00-16.00
Proje Değerlendirme | Bengisu Gençay
Eğitimde öğrenilen bilgilerin üzerinde uygulandığı projelerin sunulması ve değerlendirilmesi.
22 Mayıs Pazar, 17.00-18.00
Sertifika Sınavı
Kazanımlar
– Dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanlığı için gerekli temel bilgilere sahip olursunuz.
– Dijital pazarlama ekosistemi, iş modelleri ve teknolojileri hakkında güncel örneklerle beslenen kapsamlı bilgiler edinirsiniz.
– Markaların tüketicilerle dijital iletişim sürecindeki güncel yöntemleri öğrenirsiniz.
– Google Ads ve Facebook Ads gibi araçlara hakim olursunuz.
– Sosyal medya yönetimi, SEO teknikleri, topluluk yaratma, etkili reklam ve kampanya oluşturma, kriz yönetimi, panel yönetimi gibi stratejik bilgiler edinirsiniz.
– Stratejilerin sistematik, etkin ve sonuç odaklı yönetimine ilişkin beceriler kazanırsınız.
– Hikayeleştirme ve growth hacking gibi yeni yöntemleri öğrenerek sektörde fark yaratırsınız.
– Kadir Has Üniversitesi sertifikası almaya hak kazanırsınız.
– Sektörün önde gelen isimleriyle tanışarak ve iletişim kurarak nitelikli iş ağınızı genişletirsiniz.
Kimler Katılabilir?
– Dijital pazarlama uzmanı ve sosyal medya uzmanı olarak çalışmak isteyenler,
– İletişim ve pazarlama alanlarında kariyer yapmak isteyen öğrenciler ve yeni mezunlar,
– Kariyerine yeni başlayan veya kendini geliştirmek isteyen dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanları,
– Şirketlerin kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında görevli yeni başlayan uzmanlar,
– Freelancer olarak dijital pazarlama hizmeti vermek isteyenler,
– Kendi markasının dijital pazarlamasını yapmak isteyen orta ve üst düzey yöneticiler,
– Dijital dünyada satış hedefi olan işletme sahipleri, yöneticiler, girişimciler.
Eğitim Materyalleri
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları katılımcılarla eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar izleyebilecekleri şekilde paylaşılır. Ayrıca eğitim süresince kullanılan sunum ve kaynak dokümanlar da katılımcılara gönderilir. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Sertifika
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Sertifika Programı’nı başarıyla tamamlayan katılımcılara, Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi tarafından YÖK onaylı sertifika verilir.
Sertifika Şartları:
– Programa en az %80 oranında (10 oturumun en az 8’ine) katılım sağlamak.
– Eğitimin sonunda yapılacak sınavdan en az 50 puan almak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara katılmak ve eğitim sonu projesini tamamlamak.