Açıklama
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Sertifika Programı’nda dijital pazarlamanın önemli ve karmaşık konuları interaktif olarak işlenecek. Eğitmenler kendi uzmanlık alanlarından ve sektörden referanslar vererek, strateji adımından uygulama ve ölçümleme yöntemlerine dek markaların nasıl bir yol izlediklerini ortaya koyacak. 46 saatlik dijital pazarlama eğitimi sonunda katılımcılar dijital pazarlama ekosistemini yakından tanıyacak ve dijital araçları etkin kullanarak başarılı pazarlama sonuçları elde edebileceklerdir.
Eğitim Programı
1. GÜN
15 Şubat Cumartesi, 12.00-16.00
İçerik Pazarlama (Content Marketing) | Bengisu Gençay
– İçerik Pazarlamanın Trendleri
– İyi İçeriğin Temel Elementleri
– Dijital Mecralar ve İnteraktif Araçlar
– Viralite Sağlayan İçerik Üretmenin Yolları
– Oyunun Kurallarını Değiştiren Örnekler
– Doğru İçerik Rotaları
– İçerik Fikri Bulma Yöntemleri
– Topluluğa Uygun İçerik Metni Yazma
– User Generated Content
– Gerçek Zamanlı İletişim
– Sıfır Bütçe ile İçerik Üretmenin Yolları
– Metaverse ve İçerik
– Uygulamalı İçerik Üretimi
*Bu oturumun sonunda eğitim süresince yapılacak projenin brief’i paylaşılacak.
2. GÜN
20 Şubat Perşembe, 19.45-22.45
Kreatif Süreçler ve Ajans-Müşteri İlişkileri | Bengisu Gençay
– Reklam Ajanslarının Dinamikleri
– Pazarlama Hedeflerinde Ajansların Rolü
– Ajans Seçimi ve Değerlendirme
– Brief ve Debrief Süreçleri
– Kreatif Süreçler ve Proje Yönetimi
– Marka Konumlandırma Stratejileri
– Yaratıcı Konseptleri Sunma
– Kontrol/Denetim Süreçlerini Tasarlama
– Uzun Vadeli Ajans-Müşteri İlişkisi Kurma
3. GÜN
22 Şubat Cumartesi, 12.00-16.00
Marka Tasarımı ve Marka Stratejisi | Özgür Ahmet Köse
– Doğru Marka Tasarımı Kurgusu
– Logo Kültürleri ve Marka Kimliği
– Renklerin Psikolojisi
– Marka ve Hikaye Tasarımı
– Marka Hikayesi Örnekleri
– Marka Arketipleri
– Marka Yaratmanın Kuralları
– Marka Psikolojisi ve Konumlandırma
– Müşteri Deneyiminin Önemi
4. GÜN
27 Şubat Perşembe, 19.45-22.45
Tüketici Davranışları ve Satın Alma Modelleri | Şerza Saka
– Tüketici ve Tüketici Davranışı Tanımı
– Satın Alma Karar Mekanizmasının İşleyişi
– Güncel Dijital Tüketici Davranış Trendlerinin İncelenmesi
– Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler
– Tüketici Değeri ve Hesaplanması
– Pazarlamada Tüketici Bilgilerinin ve Davranış Çeşitlerinin Kullanılması
– Tüketici Segmentasyonu ve Tüketici Haritaları
5. GÜN
1 Mart Cumartesi, 12.00-16.00
Google Reklamları (Google Ads) | Erdem Kaya
– Google Ads Ekosistemine Genel Giriş
– Google Ads Hesap Kurulum Adımları
– Google Reklamlarının İşleyişi
– Kampanya Türleri ve Hedeflemeler
– Reklam ve Anahtar Kelime Modelleri
– Bütçe Ayarları ve Teklif Stratejileri
– Reklam Uzantı Türleri
– Açık Artırma ve Google Kalite Puanı
– Arama Ağı Reklamları
– Görüntülü ve Video Reklamlar
– Uygulama ve Alışveriş Reklamları
– Dönüşüm Oluşturma Adımları
– Özel Hedef Kitleler Oluşturma
– Rapor Oluşturma ve Yönetme
6. GÜN
6 Mart Perşembe, 19.45-22.45
Google Ads Workshop | Erdem Kaya
– Google Ads Hesap Kurulumu
– Kampanya ve Reklam Grubu Oluşturma
– Arama Reklamı Oluşturma
– Anahtar Kelime Araştırması
– Arama Reklamı Metni Yazma
– Reklam Uzantıları Oluşturma
– Reklam Kampanyasını Yayına Alma
– Google Reklam Optimizasyonları
– Etkili Kampanyalar İçin Öneriler
– Geri Bildirimler ve Soru-Cevap
*Bu workshop’ta Google Reklamları oturumunda öğrenilen bilgiler doğrultusunda Google Ads paneli üzerinde uygulama yapılacak, geri bildirimler paylaşılacak ve katılımcıların soruları cevaplanacak.
7. GÜN
8 Mart Cumartesi, 12.00-16.00
Facebook ve Instagram Reklamları | Elif Hacıbektaşoğlu
– Business Manager Hesap Kurulumu
– Facebook Business Manager Kullanımı
– Facebook ve Instagram Reklam Modelleri
– Hedefleme Seçenekleri ve Stratejileri
– Teklif Sistemleri ve Satın Alma Modelleri
– Kampanya Oluşturmanın Püf Noktaları
– Rapor Oluşturma ve Rapor Metrikleri
– Pixel Oluşturma ve Yerleştirme
– URL Parametreleri ve Pixel Takibi
– Facebook Dönüşüm Oluşturma
– Facebook Catalog Oluşturma
– Facebook Reklam Kreatifleri
– Reklam Metrikleri ve Raporlama
8. GÜN
13 Mart Perşembe, 19.45-22.45
Meta Ads Workshop | Elif Hacıbektaşoğlu
– Kampanya Hedefini Belirleme
– Reklam Modelini Belirleme
– Bütçe ve Reklam Alanlarını Belirleme
– Kaydedilen Hedef Kitle Oluşturma
– Özel Hedef Kitle Oluşturma
– Örnek Kreatif ile Reklam Oluşturma
– Reklam Kampanyasını Yayına Alma
– Etkili Reklamlar İçin İpuçları ve Optimizasyon
– Geri Bildirimler ve Soru-Cevap
*Bu workshop’ta Facebook ve Instagram Reklamları oturumunda öğrenilen bilgiler doğrultusunda Business Manager üzerinde uygulama yapılacak, geri bildirimler paylaşılacak ve katılımcıların soruları cevaplanacak.
9. GÜN
15 Mart Cumartesi, 12.00-16.00
Stratejik Pazarlama Yönetimi | Melis Erdoğan
– Stratejik Pazarlama Temelleri
– Pazar Araştırması Yapma
– Rakip Analizi ve Stratejiler
– SWOT Analizi Yapma
– Ürün ve Hizmet Pazarlama Stratejileri
– Global Pazarlarda Strateji Oluşturma
– Stratejik İletişim ve Marka Bilinirliği
– Veri Analizi ve Pazarlama
– Sürdürülebilir Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk
– Kriz Döneminde Pazarlama Stratejileri
10. GÜN
20 Mart Perşembe, 19.45-22.45
Mobil Pazarlama (Mobile Marketing) | Nurşah Tomar
– Türkiye Mobil Pazarlama Penetrasyonu
– Türkiye’de Medya ve Dijital Medya
– Mobil İstatistikler
– Mobil Reklam Alanları
– Mobil Pazarlama Stratejileri
– Mobil Pazarlama Trendleri
– META Pazarlama
– Operatör Hedeflemeleri
– Lokasyon Bazlı Hedefleme
11. GÜN
22 Mart Cumartesi, 12.00-16.00
Growth Hacking ve Marketing | Asya Naz Konukseven
– Growth Hacking ve Growth Hacker
– Growth Hacking Funnel Tasarımı
– Metrikler ve KPI Belirleme
– Dave McClure ve AARRR Metrikleri
– GROWS Süreci ve A/B Testleri
– Kullanıcı Geri Bildirimleri
– Önceliklendirme ve Optimizasyon
– En İyi Growth Hacking Örnekleri
12. GÜN
27 Mart Perşembe, 19.45-22.45
Sosyal Medya Yönetim Araçları | Nurşah Tomar
– Planlama ve Paylaşım Araçları
– Sosyal Medya Yönetim Araçlarının Kullanım Amaçları
– Doğru Seçim Yapma Kriterleri
– Sosyal Medya Hesap Yönetim Panelleri
*Bu oturumda sektörde sıkça kullanılan Hootsuite, Sprout Social, Social Pilot, Agorapulse, Socialbakers ve Buffer araçları tanıtılacak.
13. GÜN
5 Nisan Cumartesi, 12.00-16.00
Proje Değerlendirme | Bengisu Gençay
*Katılımcılar eğitim süresince hazırladıkları projeleri sunacak ve geri bildirim alacaklar.
Kazanımlar
– Dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanlığı için gerekli temel bilgilere sahip olursunuz.
– Dijital pazarlama ekosistemi, iş modelleri ve teknolojileri hakkında güncel örneklerle beslenen kapsamlı bilgiler edinirsiniz.
– Markaların tüketicilerle dijital iletişim sürecindeki güncel yöntemleri öğrenirsiniz.
– Google Ads ve Business Manager (Meta Ads) panellerine ve sosyal medya yönetim araçlarına hakim olursunuz.
– Sosyal medya yönetimi, topluluk yaratma, etkili reklam ve kampanya oluşturma, panel yönetimi gibi stratejik bilgiler edinirsiniz.
– Stratejilerin sistematik, etkin ve sonuç odaklı yönetimine ilişkin beceriler kazanırsınız.
– Hikayeleştirme ve growth hacking gibi yeni yöntemleri öğrenerek sektörde fark yaratırsınız.
– Sektörün önde gelen isimleriyle tanışarak ve iletişim kurarak nitelikli iş ağınızı genişletirsiniz.
Kimler Katılabilir?
– Dijital pazarlama uzmanı ve sosyal medya uzmanı olarak çalışmak isteyenler,
– İletişim ve pazarlama alanlarında kariyer yapmak isteyen öğrenciler ve yeni mezunlar,
– Kariyerine yeni başlayan veya kendini geliştirmek isteyen dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanları,
– Şirketlerin kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında görevli yeni başlayan uzmanlar,
– Freelancer olarak dijital pazarlama hizmeti vermek isteyenler,
– Kendi markasının dijital pazarlamasını yapmak isteyen orta ve üst düzey yöneticiler,
– Dijital dünyada satış hedefi olan işletme sahipleri, yöneticiler, girişimciler.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Sertifika
Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.
Sertifika Şartları:
– Eğitimin 13 oturumunun en az 9’una canlı katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara katılmak ve eğitim sonu projesini tamamlamak.