Blog Yazarlığı Atölyesi

750,00

5-19 Temmuz, 19.30-22.30
5 Oturum | 15 Saat | Uygulamalı

İçerik yazarları, blogger’lar ve kendi blog sayfasını açmak isteyenler için Blog Yazarlığı Atölyesi başlıyor.

5 Temmuz’da başlayıp 19 Temmuz’a kadar Pazartesi ve Çarşamba günleri, 19.30-22.30 saatleri arasında, Zoom üzerinden gerçekleşecek atölyeyi; Starbucks, The Body Shop, Mitsubishi, DESA gibi global markalara içerik yazarlığı yapan Gizem Taş verecek. Kontenjan 10 kişiyle sınırlı.

Kayıtlara kapalı

Kategoriler: ,

Açıklama

Bloglar ve içerik platformlarında her gün 7 milyondan fazla içerik paylaşılıyor. İnternet kullanıcılarının %60’ı blog okuyor. Bunca geniş bir üretici ve okuyucu kitlesiyle blogların kapısı herkese açık. Çünkü aklınıza gelebilecek her konuda blog içeriği yazılabilir.

Bu atölye, freelance ya da bir ajans/şirkete bağlı içerik yazarlığı yapan veya yapmak isteyen, kendi blogunu açmak veya mevcut blogunu geliştirmek isteyenler için tasarlandı. Atölye ile katılımcıların sıfırdan başlayarak kaliteli bir blog içeriği oluşturmak için ihtiyacı olan bilgilerin paylaşılması ve bu bilgilerin gerçek örnek analizlerinin yanı sıra içerik yazma pratikleriyle pekiştirilmesi planlanıyor.

Atölye Programı

1. Oturum: Blog Yazarlığına Giriş
5 Temmuz Pazartesi, 19.30-22.30

• Bu atölyeyi senin ihtiyacına göre nasıl şekillendireceğiz?
• Blog nedir? Blog içeriğinin diğer içeriklerden farkı nelerdir? Kim, neden blog yazıyor?
• Brief nasıl okunur ve yazının amacı nasıl belirlenir?
• Başlık ne vadediyor?

2. Oturum: Hedef Kitle, Dil ve Biçim
7 Temmuz Çarşamba, 19.30-22.30

• Yazının hedef kitlesi kim? Yazıyı kim okusun istiyoruz? Bu bilgi neyi değiştirir?
• Hedef kitleye göre dil kullanımı nasıl olmalı?
• Yazının amacı ve hedef kitle göz önünde bulundurularak tercih edilebilecek farklı formatlar
• Uygulamalar

3. Oturum: SEO Uyumlu İçerik
12 Temmuz Pazartesi, 19.30-22.30

• SEO uyumlu içerik ne anlama gelir?
• Anahtar kelime, başlık, bağlantı verme, görseller, URL, tanım, SEO başlık, özgün içerik, kelime sayısı blog yazılarında nasıl kullanılır?
• Uygulamalar

4. Oturum: Okunabilirliği Artırma
14 Temmuz Çarşamba, 19.30-22.30

• Okunabilirliği artırmak için kullanılabilecek pratik bilgiler
• İlgi çeken içerik nasıl yazılır?
• Yazının hem işlevsel hem ilgi çekici olması için hangi teknikler kullanılır?
• Uygulamalar

5. Oturum: Storytelling ve Soru-Cevap
19 Temmuz Pazartesi, 19.30-22.30

• Blog yazılarında storytelling: Teknikler ve uygulamalar
• Öğrenilenler ışığında örnek incelemeleri
• Soru-cevap

Atölye Sonrası Uygulamalar ve Geri Bildirim

Katılımcıların atölyeye katılım amaçlarına uygun olarak belirlenecek konularda sıfırdan blog içeriği oluşturup atölye yürütücüsüne bir hafta içinde göndermesi beklenecek. Yürütücü, her bir içerik için detaylı geri bildirimde bulunarak katılımcıların çalışmadan maksimum verim almasına yardımcı olacak.

Sertifika

Atölyeye katılan herkese LinkedIn uyumlu, dijitalde görüntülenip paylaşılabilen akıllı sertifika verilecektir.

yürütücü

Gizem Taş, Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu. Üniversite eğitimi sırasında Neşet Dereli’den ve Kadri Öztopçu’dan reklam yazarlığı, Cem Akaş’tan yaratıcı yazarlık eğitimi aldı. 2012 yılında içerik yazarı olarak çalışmaya başladı ve edindiği teknik ve pratik bilgileri eş zamanlı olarak deneyime dönüştürme fırsatı buldu.

Farklı ajans ve şirketlerde metin yazarı, editör ve içerik üreticisi olarak çalıştıktan sonra Ankara Üniversitesi Kadın Çalışmaları Anabilim Dalı’nda yüksek lisansa başladığı 2015 yılında freelance içerik yazarlığı yolculuğuna da giriş yaptı. Kariyeri boyunca çeşitli şirket ve start-up’ların yanı sıra Starbucks, The Body Shop, Mitsubishi, DESA gibi global markalar için içerik yazdı ve yazmaya devam ediyor.

Edebiyat ve aktivizm alanındaki yazıları ve çevirileri çeşitli dijital ve basılı dergilerde ve kitaplarda yer aldı. 2020 yılının başlarında yoga deneyimini derinleştirmek için gittiği Hindistan’da yaklaşık bir buçuk yıl süren seyahatinden döndü. Buradaki deneyimini paylaşmak için yoga dersleri veriyor ve kendi kurduğu şirketi PUN Content ile içerik yazarlığına devam ediyor. Ve dijital göçmen olarak yapacağı Latin Amerika yolculuğu için hazırlıklar yapıyor.

kayıt ve ödeme

• Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
• Atölyenin kayıt ücreti 750 TL’dir.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler kredi/banka kartıyla online olarak veya havale/EFT yoluyla yapılabilir.
• Kredi kartıyla yapılan ödemelerde taksit imkânı vardır.
• Kontenjan 10 kişiyle sınırlıdır.