Açıklama
Reklam Yazarlığı Eğitimi’nde reklam yazarlığı ve içerik üretimi konuları; teorik temellerinden üretim süreçlerine, etkilerinden bileşenlerine dek kapsamlı olarak ele alınacak. Ödüllü reklamcı ve Reklam Yaratıcıları Derneği Disiplin Kurulu Başkanı Öncü Özsu, sektörel bilgilerini paylaşarak reklam dünyasının en önemli konularını masaya yatıracak. Teorik bilgilerin de paylaşılacağı eğitimde uygulamaya ağırlık verilecek. Katılımcılar, 6 haftalık yoğun programla birbirinden farklı mecralar için fikir düşünüp metin yazma fırsatı bulacak.
Eğitim Programı
1. Hafta: 25 Ocak Cumartesi, 10.45-12.45
– Sektörde reklam yazarı olarak çalışmak
– Reklam ajanslarında yer alan departmanlar ve görevleri
– Reklam yazarının görev ve sorumlulukları
– Brief tanımı ve brief okumak
2. Hafta: 1 Şubat Cumartesi, 10.45-12.45
– Slogan, başlık, alt başlık, alt metin yazımı
– Reklam dili türleri
– İlan ve advertorial metinlerinin yazımı
– İsim çalışmasında dikkat edilmesi gerekenler
– Anlatılan konularla ilgili uygulamalı fikir ve metin çalışmaları
3. Hafta: 8 Şubat Cumartesi, 10.45-12.45
– Jingle yazımı
– Etkili radyo spotu oluşturma
– Reklam filmi yazımı
– Outdoor reklamlarında dikkat edilmesi gerekenler
– Anlatılan konularla ilgili uygulamalı fikir ve metin çalışmaları
4. Hafta: 15 Şubat Cumartesi, 10.45-12.45
– Örneklerle reklam kampanyaları
– Reklam yazarının ilham kaynakları
– Reklam ve sanat ilişkisi
– Anlatılan konularla ilgili uygulamalı fikir ve metin çalışmaları
5. Hafta: 22 Şubat Cumartesi, 10.45-12.45
– Türkiye’den ve dünyadan reklam ustaları
– Sosyal medya reklamı yazarken dikkat edilmesi gerekenler
– Reklamda yeni trendler: ChatGPT ve metaverse reklamcılığı
– Anlatılan konularla ilgili uygulamalı fikir ve metin çalışmaları
6. Hafta: 1 Mart Cumartesi, 10.45-12.45
– Örnek reklam kampanyası brief paylaşımı
– Beyin fırtınası yapmak
– Örnek reklam kampanyası fikir ve metin çalışması
Kazanımlar
Reklam Yazarlığı Eğitimi’nin sonunda katılımcılar;
– Reklam yazarının görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olacaklar,
– Reklam yazmanın ve fikir bulmanın adımlarını öğrenecekler,
– Reklamcılığın tarihi ve geleceği hakkında bilgi sahibi olacaklar,
– Reklam yazarlığını kampanya oluşturarak deneyimleyecekler,
– Yaratıcı düşünme, fikir ve metin geliştirme üzerine pratik edinecekler,
– Ajans kültürünü tanıyacak ve reklam yazarı olarak çalışmanın dinamiklerini öğrenecekler.
Kimler Katılabilir?
Reklam Yazarlığı Eğitimi, bu mesleği merak eden, profesyonel olarak reklam yazarı olmak isteyen ve kendini geliştirmek isteyen tüm katılımcılar için uygun bir eğitimdir. Farklı sektördeki tüm çalışanlar, öğrenciler ve reklam sektöründe yer alanlar bu eğitime katılabilir.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Sertifika
Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.
Sertifika Şartları:
– Eğitimin 6 oturumunun en az 4’üne canlı katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.