Reklam Yazarlığı Eğitimi

4.800,00

23 Kasım-28 Aralık 2024 Kontenjan dolu
25
Ocak-1 Mart 2025 Kayıtlara açık
6 Hafta | Online | Uygulamalı

Reklam yazarı olarak kariyer yaratmayı hedefleyenler ve yaratıcılığını geliştirmek isteyenler için uygulamalı eğitim.

25 Ocak’tan 1 Mart’a kadar her Cumartesi, 10.45-12.45 saatleri arasında Zoom üzerinden gerçekleşecek Reklam Yazarlığı Eğitimi’nin yürütücülüğünü, 20 yılı aşkın süredir sektörde çalışan Öncü Özsu üstlenecek. Eğitime katılarak farklı mecralar için fikir üretmenin ve metin yazmanın püf noktalarını uygulamalı olarak öğrenebilecek, mesleğe dair geniş bir bakış açısı kazanabileceksiniz.

31 Ekim’e kadar yapılacak erken kayıtlar %20 indirimli

Açıklama

Reklam Yazarlığı Eğitimi’nde reklam yazarlığı ve içerik üretimi konuları; teorik temellerinden üretim süreçlerine, etkilerinden bileşenlerine dek kapsamlı olarak ele alınacak. Ödüllü reklamcı ve Reklam Yaratıcıları Derneği Disiplin Kurulu Başkanı Öncü Özsu, sektörel bilgilerini paylaşarak reklam dünyasının en önemli konularını masaya yatıracak. Teorik bilgilerin de paylaşılacağı eğitimde uygulamaya ağırlık verilecek. Katılımcılar, 6 haftalık yoğun programla birbirinden farklı mecralar için fikir düşünüp metin yazma fırsatı bulacak.

Eğitim Programı

1. Hafta: 25 Ocak Cumartesi, 10.45-12.45
– Sektörde reklam yazarı olarak çalışmak
– Reklam ajanslarında yer alan departmanlar ve görevleri
– Reklam yazarının görev ve sorumlulukları
– Brief tanımı ve brief okumak

2. Hafta: 1 Şubat Cumartesi, 10.45-12.45
– Slogan, başlık, alt başlık, alt metin yazımı
– Reklam dili türleri
– İlan ve advertorial metinlerinin yazımı
– İsim çalışmasında dikkat edilmesi gerekenler
– Anlatılan konularla ilgili uygulamalı fikir ve metin çalışmaları

3. Hafta: 8 Şubat Cumartesi, 10.45-12.45
– Jingle yazımı
– Etkili radyo spotu oluşturma
– Reklam filmi yazımı
– Outdoor reklamlarında dikkat edilmesi gerekenler
– Anlatılan konularla ilgili uygulamalı fikir ve metin çalışmaları

4. Hafta: 15 Şubat Cumartesi, 10.45-12.45
– Örneklerle reklam kampanyaları
– Reklam yazarının ilham kaynakları
– Reklam ve sanat ilişkisi
– Anlatılan konularla ilgili uygulamalı fikir ve metin çalışmaları

5. Hafta: 22 Şubat Cumartesi, 10.45-12.45
– Türkiye’den ve dünyadan reklam ustaları
– Sosyal medya reklamı yazarken dikkat edilmesi gerekenler
– Reklamda yeni trendler: ChatGPT ve metaverse reklamcılığı
– Anlatılan konularla ilgili uygulamalı fikir ve metin çalışmaları

6. Hafta: 1 Mart Cumartesi, 10.45-12.45
– Örnek reklam kampanyası brief paylaşımı
– Beyin fırtınası yapmak
– Örnek reklam kampanyası fikir ve metin çalışması

Kazanımlar

Reklam Yazarlığı Eğitimi’nin sonunda katılımcılar;

– Reklam yazarının görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olacaklar,
– Reklam yazmanın ve fikir bulmanın adımlarını öğrenecekler,
– Reklamcılığın tarihi ve geleceği hakkında bilgi sahibi olacaklar,
– Reklam yazarlığını kampanya oluşturarak deneyimleyecekler,
– Yaratıcı düşünme, fikir ve metin geliştirme üzerine pratik edinecekler,
– Ajans kültürünü tanıyacak ve reklam yazarı olarak çalışmanın dinamiklerini öğrenecekler.

Kimler Katılabilir?

Reklam Yazarlığı Eğitimi, bu mesleği merak eden, profesyonel olarak reklam yazarı olmak isteyen ve kendini geliştirmek isteyen tüm katılımcılar için uygun bir eğitimdir. Farklı sektördeki tüm çalışanlar, öğrenciler ve reklam sektöründe yer alanlar bu eğitime katılabilir.

Materyaller

Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.

Sertifika

Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.

Sertifika Şartları:
– Eğitimin 6 oturumunun en az 4’üne canlı katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.

eğitmen

 

Öncü Özsu
Creative Group Head

 

İstanbul Üniversitesi Tarih Öncesi Arkeolojisi Bölümü’nden mezun oldu. 2002 yılında Lowe İstanbul’da reklamcılık hayatına başladı. Sonrasında McCann Worldgroup/Momentum, Atlantis İletişim, Fikir Merkezi, BIG İstanbul, TBWA Group/Dudu, TBWA İstanbul, Gode İstanbul ve Q Pharma World reklam ajanslarında Reklam Yazarı, Group Head ve Kreatif Direktör gibi farklı pozisyonlarda çalıştı. Freelance olarak farklı reklam ajanslarına danışmanlık verdi, markalara hizmet etti.

Nissan, Microsoft, Beko, Hyundai, Hepsiburada, Adidas, Avis, Trendyol, Vakıfbank, Goodyear, Canped, Pınar, DYO, İstikbal, Mercedes-Benz Türk, Herbalife Nutrition, Nestle SMA, Novartis, Bayer, Abdi İbrahim, GSK, Pfizer, Roche, Sanofi, Amerikan Hastanesi, Aptamil ve Bebelac gibi global ve yerel markalar için çalıştı. Reklamcılık yarışmalarında onlarca ödül kazandı.

Bilgi Üniversitesi, Maltepe Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi gibi üniversitelerde konuşmacı olarak yer aldı. 2005 yılından beri üyesi olduğu Reklam Yaratıcıları Derneği’nin 2018-2021 yılları arasında Yönetim Kurulu Üyesi oldu. Şu an Tazefikir Reklam Ajansı’nda Creative Group Head ve Senior Reklam Yazarı olarak çalışmakta, Reklam Yaratıcıları Derneği’nin Disiplin Kurulu Başkanı olarak görev yapmaktadır.

kayıt ve ödeme

• Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
• Eğitimin kayıt ücreti 6.000 TL, 31 Ekim’e kadar yapılacak erken kayıtlar %20 indirimle 4.800 TL’dir.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
• Kredi kartıyla yapılan ödemelerde vade farklı 2, 3, 6 ve 9 taksit imkânı vardır.
• Kontenjan 25 kişiyle sınırlıdır.