Açıklama
Bilgisayar Odaklı Tasarım ve Robotik Üretim Atölyesi, parametrik tasarım ve robotik üretim teknikleri üzerine yoğunlaşan bir tasarım atölyesidir. Bu atölye, bilgisayar odaklı tasarımın potansiyelini keşfetmeyi ve dijital ile fiziksel olanın arasındaki bağlantıya yeni bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir.
Bu atölye; parametrik tasarım tekniklerine ek olarak, mimari tasarım süreçlerini zenginleştirmek ve ilham vermek için robotik üretim tekniklerini yaratıcı bir şekilde kullanarak Grasshopper üzerinden kodlama tekniklerine odaklanır. Atölye sonunda her katılımcının kendi algoritmik modellerini ve robotik simülasyonlarını yapacak seviyeye gelmesi amaçlanır.
Atölye, parametrik tasarım ve robotik üretim olarak iki aşamadan oluşmaktadır:
Aşama 1; Rhino-Grasshopper programını kullanarak parametrik bir model oluşturma.
Aşama 2; Rhino-Grasshopper ve KUKA/prc programlarını kullanarak tasarlanan modelin robotik simülasyonunu oluşturma.
Program Bilgisi:
Atölye gününden önce bilgisayarınıza Rhinoceros ve KUKA/prc programlarını yüklemelisiniz. Aşağıdaki adreslerden ücretsiz deneme sürümlerini (Evaluation) indirebilirsiniz.
– Rhino 7: https://www.rhino3d.com/download/
– KUKA/prc: https://www.robotsinarchitecture.org/kuka-prc
Notlar:
– Grasshopper, Rhino 7’nin kendi içinde mevcut. Eğer Rhino’nun daha önceki sürümleri mevcut ise (5.0 veya 4.0) https://www.grasshopper3d.com/page/download-1 adresinden plug-in olarak indirilmesi gerekir.
– KUKA/prc programı Mac bilgisayarlarda çalışmadığı için atölyeye Windows tabanlı bilgisayarlarınızla katılmalısınız.
yürütücüler
Hazal Yılmaz, robotik üretim ve hesaplamalı tasarım konusunda uzmanlaşmış bir iç mimar ve araştırmacıdır. Lisans derecesini İstanbul Bilgi Üniversitesi’nden İç Mimarlık Bölümü’nde tamamladıktan sonra, IAAC’te (The Institute for Advanced Architecture of Catalonia) Robotik Üretim ve İleri İnşaat Teknikleri alanında yüksek lisans eğitimine devam etmiştir. IAAC/Barselona’da araştırma görevlisi olarak çalıştığı dönemde birçok workshop ve seminerde yer almış, buna ek olarak ‘MetaForm’ projesi ile Reshape (Wearable Design) yarışmasında 3.lük ödülünü almıştır. Şu anda İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde robotik üretim alanında seminer yürütücülüğü yapmakta ve bilgisayar odaklı temel tasarım stüdyosunda yarı zamanlı eğitmen olarak çalışmaktadır. Rolab Studio’nun kurucu ortaklarından biri olarak farklı ölçeklerde projeler geliştirirken, dijital üretim teknikleri ve 3D printing alanında araştırmalarına devam etmektedir.
Yiğitalp Behram, bilgisayar odaklı tasarım ve üretim süreçlerini birbirine bağlayan, hesaplamalı tasarım, dijital üretim ve görselleştirme konusunda uzmanlaşmış bir mimardır. Lisans derecesini Bahçeşehir Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nde tamamladıktan sonra IAAC’te (The Institute for Advanced Architecture of Catalonia) İleri Mimarlık alanında yüksek lisans eğitimine devam etmiştir. Barselona’da bulunduğu sürede Llum BCN – Festival de las Artes Lumínicas 2019, Barcelona Building Construmat 2020 ve IAAC Exhibition at Barcelona Pavilion by Mies van der Rohe gibi birçok sergi ve festivalde görev almıştır. Akbey Mimarlık’ta tasarım ve görselleştirme odaklı çalıştığı ve Buda Mimarlık’ta yarışmalar ve tasarım çözümleri geliştirerek çalıştığı önceki iş deneyimleri geniş bir yelpazeye sahiptir. Teğet Mimarlık ile Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’nun tasarım ve geliştirme çalışmalarına katılmıştır. Barselona’da, IAAC’deki tasarım stüdyosunda Orial Carrasco ve Javier Pena ile birlikte yer almış ve IAAC’deki Global Yaz Okulu’nda robotik üretim ve hesaplamalı tasarım konusunda asistan olarak çalışmıştır. Şu anda Rolab Studio’nun kurucu ortaklarından biri olarak farklı ölçeklerde projeler geliştirirken, dijital üretim teknikleri ve 3D printing alanında araştırmalarına devam etmektedir.
kayıt ve ödeme
• Katılım için Windows tabanlı bilgisayarlara program yükleme dışında herhangi bir ön koşul yoktur.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
• Kontenjan 15 kişiyle sınırlıdır.