UX Research Eğitimi

5.500,00

18 Nisan-23 Mayıs 2024, 19.30-22.30
6 Hafta | Online | Uygulamalı

UX Research Eğitimi ile kullanıcı deneyimi araştırması konusunda sektör standartlarında kapsamlı bilgiler edinin.

Accenture’da Sr. UX Designer olarak çalışan Özge Sevindir’in eğitmenliğini üstleneceği UX Research Eğitimi, 18 Nisan’dan 23 Mayıs’a kadar her hafta Perşembe günü, 19.30-22.30 saatleri arasında Zoom üzerinden gerçekleşecek.

Yeni dönem hakkında bilgi alın:

    Açıklama

    UX Research Eğitimi’nde bir UX Researcher’ın iş hayatında karşılaşabileceği pratikler ele alınır. Bu pratikler kullanıcı merkezli tasarımın önemi, kullanıcıyı doğru tanımlayabilmek, UX tasarımı sürecinde başvurulan araştırma teknikleri, doğru soru sorma becerileri, analiz ve raporlama, araştırma çıktılarını anlamlandırma gibi konuları kapsar. Katılımcılara sektörde uygulanmış ve iş hayatlarında uygulayabilecekleri teorik ve pratik bilgiler vermeyi amaçlar.

    Eğitim Programı

    1. Hafta: 18 Nisan Perşembe, 19.30-22.30

    • Kullanıcı Merkezli Tasarımın (User Centered Design) Önemi
    • Kullanıcı Araştırmalarının Ürün Geliştirme Süreçlerine Dahil Edilmesi
    • UX Research Alanındaki Roller ve Kurum İçinde Konumlanma
    • Araştırma Hipotezi Oluşturma
    • Kullanıcılarla Empati Sağlamada Temel Bir Araç: Persona Tanımlama
    • Aktivite 1: Davranışsal Persona Tanımlama

    2. Hafta: 25 Nisan Perşembe, 19.30-22.30

    • Araştırma Teknikleri Matrix’i: Teknikler, Tekniğin Hedefi, Hangi Aşamada Kullanılabileceği
    • Sık Kullanılan Araştırma Teknikleri:
      • Kullanılabilirlik Testleri (Usability Tests)
      • Kullanıcı Gözlemi (User Observation Study)
      • Kullanılabilirlik (Usability) ve Bir UX Researcher İçin Önemi
      • Kullanılabilirlik Kriterleri
      • Temel Kullanılabilirlik Prensiplerinin Derinlemesine Anlaşılması
      • UX Audit Süreci

    3. Hafta: 2 Mayıs Perşembe, 19.30-22.30

    • Etnografik Araştırma Teknikleri:
      • Derinlemesine Görüşme (In-depth Interview)
      • Gölge Gözlemci (Shadowing)
      • Kolaj Çalışmaları (Collage)
      • Günlük Tutma (Diary Studies)
    • Kullanıcı Yolculuğu Haritası (User Journey Mapping)
    • Diğer Araştırma Tekniklerine Bakış:
      • Quantitative: Surveys, Card Sorting, Online User Behaviour Data Collecting (Google Analytics, Hotjar vb. araçlar)
      • Desk Research: Benchmarking, Netnography
    • Remote Kullanıcı Araştırmaları
    • Doğru Araştırma Tekniğinin Seçilmesi
    • Araştırma Yöntemi Seçiminde Karşılaşabileceğiniz Kısıtlar
    • Aktivite 2: Verilecek Case’e Göre Doğru Kullanıcı Araştırmasını Seçme

    4. Hafta: 9 Mayıs Perşembe, 19.30-22.30

    Kullanıcı Gözlemi (User Observation Study), ürün geliştirme süreçlerinin “discovery” aşamasında mevcut ürünün kullanıcı deneyimini ölçmek veya ürün prototiplerinin valide edilmesi aşamasında sıkça başvurulan task-based bir yöntemdir. Sürece yadsınamaz katkısı nedeniyle bu araştırma yöntemi, sektör deneyiminden gelen best practice’ler, do’s & dont’s, tips & tricks’ler ile detaylı olarak ele alınacaktır.

    • Araştırma Öncesi:
      • Planlama Aşaması
      • Araştırmacı Rolleri
      • Soru Setinin Hazırlanması
      • Kullanıcı Temini
      • Aktivite 3: Kullanıcı Gözlemi Araştırması – Test Senaryosu Hazırlama

    5. Hafta: 16 Mayıs Perşembe, 19.30-22.30

    • Araştırmanın Gerçekleştirilmesi:
      • Kullanıcıyı Karşılama
      • Araştırmacının Sahip Olması Gereken Yetkinlikler
      • Gözlem Yapma ve Etkili Not Tutma
      • Aktivite 4: Role Playing ile Kullanıcı Gözlemi Aktivitesi

    6. Hafta: 23 Mayıs Perşembe, 19.30-22.30

    • Analiz ve Raporlama
      • Notları/Gözlemleri Derleme
      • Problemi Tanımlama
      • Kök Sebep Belirleme (5 Whys)
      • Veriyi Insight’a Dönüştürme
      • Anlaşılır ve Etkili Rapor Hazırlama
      • Analiz Sonrası Planlanması Gereken Next Step’ler
    • Aktivite 5: Araştırma Notlarını UX/Usability Bulgularına Çevirme
    • GenAI’ın UX Research Alanında Kullanımı
    Eğitim Formatı

    Bu eğitim, interaktif aktiviteler ile zenginleştirilmiştir. Birbirini besleyecek aktiviteler serisi ile teorik bilgileri uygulayarak pekiştirebileceksiniz. Eğitim formatı şunları içerir:

    – Sektörden deneyimler (tips and tricks)
    – Aktivite çıktılarınıza eğitmen tarafından geri bildirim verilmesi
    – Faydalı kaynak önerileri
    – Soru-cevap ortamı

    Kazanımlar

    – Kullanıcı merkezli tasarımın önemini kavrarsınız.
    – Hangi araştırma tekniğini hangi kriterlere göre seçeceğinizi öğrenirsiniz.
    – Sektörde sık faydalanılan araştırma tekniklerini pratik uygulamalarla derinlemesine öğrenirsiniz.
    – Problem/ihtiyaç tanımını doğru yapabilmeyi öğrenirsiniz.
    – Veri analizi ve raporlama sürecindeki en önemli becerileri kavrarsınız.
    – Bir UX Researcher’ın sahip olması gereken özellikleri öğrenirsiniz.
    – Uygulanmış, sektör deneyiminden gelen ipuçları ile kendinizi sektöre hazırlama şansı elde edersiniz ve sonunda bir ‘user-insight-driven’ ürün geliştirme savunucusu olursunuz.

    Kimler Katılabilir?

    UX Research Eğitimi, UX/User Researcher olmak isteyenlerin yanı sıra ürünlerini valide etmek isteyen UX Designer’lar için de uygundur. UX alanına ilgi duyan ve kariyerini bu alanda geliştirmek isteyenler, tasarımcılar, proje ve ürün yöneticileri, girişimciler, araştırmacılar, reklamcılar, front-end developerlar, web tasarımcılar eğitime katılım gösterebilirler.

    Katılım için herhangi bir ön bilgi gerekli değildir.

    Materyaller

    Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları katılımcılarla eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar izleyebilecekleri şekilde paylaşılır. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.

    Eğitimde kullanılan tekniklere ait şablonlar, checklist’ler, okuma önerileri ve kullanılan tüm kaynak dokümanlar da katılımcılarla ayrıca paylaşılacaktır.

    Sertifika

    Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.

    Sertifika Şartları:
    – Eğitime en az %80 oranında katılım sağlamak.
    – Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.

    Gereksinimler

    Eğitim süresince FigJam üzerinden yapılacak uygulamalar için Figma’ya ücretsiz kayıt oluşturmanız gerekmektedir.

    eğitmen

     

    Özge Sevindir
    Sr. UX Designer

     

    Özge Sevindir, sci-fi ve teknoloji, teknoloji felsefesi, co-creative workshop planlama, kullanıcı araştırmaları, deneyim haritaları oluşturma, arayüz tasarımı gibi alanlara ilgi duyan ve kariyerini full-time UX Designer olarak sürdüren bir tasarımcıdır. 2014 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi İnteraktif Medya Tasarımı programından mezun oldu. 2019’da İstanbul Teknik Üniversitesi Bilim, Teknoloji ve Toplum yüksek lisans programının yarısını tamamladı. 2014’ten bu yana kurumsal firmalarda UX danışmanlığı, ürün firmalarında UX Designer rollerinde görev aldı. 2022’den beri Accenture firmasında Senior UX Designer olarak çalışmaktadır. Mevcut rolündeki sorumluluklarını UX takım yönetimi, iş analistleri ve yazılım ekipleri ile yakın çalışma, kompleks iş problemlerine tasarım çözümleri sunma, atölyeler düzenleme, tasarımları kullanıcılarla valide etme gibi görevler oluşturmaktadır.

    kayıt ve ödeme

    • Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
    • Eğitimin kayıt ücreti 5.500 TL’dir.
    • Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
    • Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
    • Kredi kartıyla yapılan ödemelerde 3, 6 ve 9 taksit imkânı vardır.

    • Eğitime katılım kontenjanla sınırlıdır.