Açıklama
UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı’nda kullanıcı deneyimi ve tasarım süreçleri ile ilgili konular uygulamalı ve interaktif olarak işlenecek. 12 farklı konu başlığından oluşan bu programda, UI ve UX alanında kullanılan araçlardan teknik süreçlere, yaratıcı çözümlerden tasarım ile geliştirmeye, tasarım odaklı düşünmeden portfolyo oluşturmaya kadar pek çok konu ele alınacak. Katılımcılar bu program ile kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı parametrelerini öğrenerek alanında uzman eğitmenler ile pratik yapabilecek, UI & UX Designer olma yolunda önemli bir aşama kaydedebileceklerdir.
Eğitim Programı
1. GÜN
13 Ocak Cumartesi, 12.00-16.00
Kullanıcı Deneyimine Giriş
Zeynep Yalman Yıldırım
– Kullanıcı Deneyimine Giriş
– Kullanıcı Deneyimi Tanımı ve Bileşenleri
– Kullanıcı Deneyimi İlkeleri
– CX, UX, UI Kavramları Arasındaki Farklar
– Kullanıcı Deneyiminde Roller ve Görevler
– Kullanıcı Deneyimi Tasarımı ve Araştırması
2. GÜN
14 Ocak Pazar, 12.00-16.00
Kullanıcı Odaklı Tasarım ve Süreçleri
Zeynep Yalman Yıldırım
– Kullanıcı Odaklı Tasarım ve Süreçleri
– Tasarım Odaklı Düşünce: Design Thinking
– Tasarım Sürecinde UX
– Tasarım Sürecinde Araştırma
– Araştırma Tasarımı
– Kullanıcı Deneyimi Araştırmacısının Rolü ve Sorumlulukları
3. GÜN
20 Ocak Cumartesi, 12.00-16.00
Kullanıcı Deneyimi Araştırması
Zeynep Yalman Yıldırım
– Araştırma Yöntemleri
– Kullanıcı Deneyimi Araştırma Süreci
– Empati İçin Yöntemler (Etnografi, Mülakat, Çalıştay, Odak Grup, Günlük Çalışması, Anket)
– Empati Çıktıları (Empati Haritası, Persona, Kullanıcı Yolculuğu Haritası, Bağıntı Şeması)
– Bilgi Mimarisi ve Navigasyon (Kart Gruplama, Prototipler)
– Test İçin Yöntemler (Benchmarking, A/B Testi, Kullanılabilirlik Testi)
4. GÜN
21 Ocak Pazar, 12.00-16.00
UX Araştırma Uygulaması
Zeynep Yalman Yıldırım
– Örnek Konu Üzerinden Uygulama
– Araştırma Planı
– Empati Kurma
– İhtiyaç ve Problem Tanımlama
– Fikir Üretme
– Prototipleme
– Test Etme
5. GÜN
27 Ocak Cumartesi, 12.00-16.00
Ideation ve Prioritization
Özge Karakaya
– Ideation İçin Doğru Problemi Tanımlamak: How Might We?
– Rapid Ideation Tanımı, Tasarım Sürecindeki Önemi ve Yaygın Kullanılan Yöntemlerin Tanıtımı
– Sketching Tanımı, Tasarım Sürecindeki Önemi ve Teknikleri
– Sketching ve Rapid Concepting Uygulaması
– Erken Fikirleri Değerlendirme ve Önceliklendirme Yöntemleri
6. GÜN
28 Ocak Pazar, 12.00-16.00
Bilgi Mimarisi Oluşturma
Özge Karakaya
– User Flow Tanımı ve User Flow Oluşturma
– Bilgi Mimarisinin Tanımı, Kullanıcılar ve Ürün Sahipleri İçin Önemi
– Bilgi Mimarisi Prensipleri: Bulunabilirlik, Keşfedilebilirlik, Hiyerarşi
– Bilgi Mimarisi Oluşturma Adımları ve Yöntemleri: Card Sorting, Tree Testing vd.
– Yaygın Bilgi Mimarisi Hataları ve Kaçınmanın Yolları
– Farklı Konu ve Konseptlerle Bilgi Mimarisi Oluşturma Uygulamaları
7. GÜN
3 Şubat Cumartesi, 12.00-16.00
Prototipleme ve Wireframe
Özge Karakaya
– Wireframe ve Prototip Karşılaştırılması
– Dijital Deneyim Tasarımı Elementleri ve Örüntüleri
– En Yaygın Prototipleme Çeşitleri: Paper Prototyping, Low-Fi, Hi-Fi
– Prototipleme İçin Kullanılabilecek Araçların Tanıtımı
– Belirli Bir Konuda Hazırlanmış Bilgi Mimarisi Üzerinden Wireframe ve Low-Fi Prototip Oluşturma
– Prototip ile Kullanılabilirlik Testi: Prosedür Oluşturma, Analiz ve Iteration
8. GÜN
4 Şubat Pazar, 12.00-16.00
Arayüz Tasarımına Giriş
Gülce Gümüşdere
– Tasarım Nedir?
– Grafik Tasarımı ve Arayüz Tasarımı Farkı
– Gestalt İlkeleri ve Pratikler
– Renk ve Etkileşimi
– Tasarımda Tipografi
– Renk ve Tipografi Trendleri
9. GÜN
10 Şubat Cumartesi, 12.00-16.00
Tasarım Fikri Geliştirme
Gülce Gümüşdere
– Temel Araçlar ve AI Kullanımı
– Figma ve Community
– Moodboard Hazırlama
– Branding ve Logo Tasarımı
– Örnek Logo İncelemeleri
– UI Prensipleri
– UI İncelemesi
10. GÜN
11 Şubat Pazar, 12.00-16.00
Tasarım Sistemi ve Elementler
Gülce Gümüşdere
– Tasarım Sistemi ve Kullanımı
– Renk ve Tipografi Teması Yaratma
– Komponent Kullanımı
– Evaluation Methodologies
– Responsive Design
– Grid System ve Structure Örnekleri – Figma
– Kütüphane Örnekleri
11. GÜN
17 Şubat Cumartesi, 12.00-16.00
İleri Seviye Tasarım Teknikleri
Gülce Gümüşdere
– UI Elementleri Temeli
– Karmaşık Komponent Kullanımı
– Micro Interactions
– Spline, InVision Studio
– Kullanıcı Arayüzünde DO & DON’T
– Flat Design, Skeuomorphism, Material Design
12. GÜN
18 Şubat Pazar, 12.00-16.00
Prototipleme ve Hand-Off
Gülce Gümüşdere
– Prototipleme ve Kullanım Alanları
– Hi-Fi ve Low-Fi Prototipleme
– Figma ile Prototipleme
– Farklı Disiplinlerdeki Ekipler ile Tasarım Süreci İşletme
– Tasarım Çıktısı Üretme
– Hand-Off Araçları
– Tasarım Dokümantasyonu
– Kullanıcı Arayüzünün Geleceği ve Trendler
– Portfolyoda Olması Gerekenler
Kazanımlar
– Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı sürecinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olursunuz.
– UI ve UX alanında kullanılan popüler programlar ve uzantılar ile pratik yaparsınız.
– Farklı kullanıcı araştırması metodolojilerini öğrenirsiniz.
– Kullanıcı deneyimi araştırması verilerini değerlendirebilir ve personalar oluşturabilirsiniz.
– Araştırma moderasyonu ve fasilitasyon becerileri edinirsiniz.
– Problem tanımlama ve çözüm üretme becerilerinizi geliştirirsiniz.
– Yenilikçi düşünme ve fikir geliştirme yöntemlerini pratik yaparak öğrenirsiniz.
– Low-Fi ve Hi-Fi prototipleme, tasarım sistemi geliştirme konularında hakimiyet kazanırsınız.
– Görsel tasarım bileşenlerini ve arayüz tasarımı prensiplerini anlarsınız.
– Kendi portfolyonuzu geliştirme şansını elde edersiniz.
– Figma’yı kullanabilir ve Miro ile proje geliştirme süreçlerini deneyimlersiniz.
– Tasarımların yazılım ekiplerine aktarılma süreçlerine hakim olursunuz.
– Farklı disiplinlerdeki ekipler ile tasarım süreci işletebilir ve kreatif süreçleri yönetebilirsiniz.
Kimler Katılabilir?
UI & UX alanına ilgi duyan ve kariyerini bu alanda geliştirmek isteyenler, tasarımcılar, proje ve ürün yöneticileri, girişimciler, araştırmacılar, reklamcılar, front-end developerlar, web tasarımcılar, Figma, Miro, InVision Studio ve Spline gibi araçları öğrenmek isteyenler.
Katılım için herhangi bir ön bilgi gerekli değildir.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları katılımcılarla eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar izleyebilecekleri şekilde paylaşılır. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Katılımcılarla eğitim süresince öğrenme sürecini desteklemek adına çeşitli materyaller de ayrıca paylaşılacaktır.
Sertifika
Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.
Sertifika Şartları:
– Programa en az %75 oranında (12 oturumunun en az 9’una) katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.
Gereksinimler
Eğitim süresince yapılacak uygulamalar için Figma, Miro, Spline ve InVision Studio’da ücretsiz kayıt oluşturmanız, eğitimin 8. gününden itibaren yanınızda renkli kalem ve kağıt bulundurmanız gerekmektedir.