UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı

12.000,00

18 Mayıs-30 Haziran 2024, 11.00-15.00
3 Eğitmen | 12 Gün | 48 Saat

UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı, kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı alanında uzmanlaşmak isteyenler için düzenlenen 48 saatlik kapsamlı bir eğitimdir.

18 Mayıs-30 Haziran tarihleri arasında, Cumartesi ve Pazar günleri, 11.00-15.00 saatlerinde Zoom üzerinden gerçekleşecek eğitim programında Zeynep Yalman Yıldırım, Özge Karakaya ve Gülce Gümüşdere eğitmen olarak yer alacak.

Yeni dönem hakkında bilgi alın:

    Açıklama

    UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı’nda kullanıcı deneyimi ve tasarım süreçleri ile ilgili konular uygulamalı ve interaktif olarak işlenecek. 12 farklı konu başlığından oluşan bu programda, UI ve UX alanında kullanılan araçlardan teknik süreçlere, yaratıcı çözümlerden tasarım ile geliştirmeye, tasarım odaklı düşünmeden portfolyo oluşturmaya kadar pek çok konu ele alınacak. Katılımcılar bu program ile kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı parametrelerini öğrenerek alanında uzman eğitmenler ile pratik yapabilecek, UI & UX Designer olma yolunda önemli bir aşama kaydedebileceklerdir.

    Eğitim Programı
    1. GÜN

    18 Mayıs Cumartesi, 11.00-15.00
    Kullanıcı Deneyimine Giriş
    Zeynep Yalman Yıldırım

    – Kullanıcı Deneyimine Giriş
    – Kullanıcı Deneyimi Tanımı ve Bileşenleri
    – Kullanıcı Deneyimi İlkeleri
    – CX, UX, UI Kavramları Arasındaki Farklar
    – Kullanıcı Deneyiminde Roller ve Görevler
    – Kullanıcı Deneyimi Tasarımı ve Araştırması

    2. GÜN

    19 Mayıs Pazar, 11.00-15.00
    Kullanıcı Odaklı Tasarım ve Süreçleri
    Zeynep Yalman Yıldırım

    – Kullanıcı Odaklı Tasarım ve Süreçleri
    – Tasarım Odaklı Düşünce: Design Thinking
    – Tasarım Sürecinde UX
    – Tasarım Sürecinde Araştırma
    – Araştırma Tasarımı
    – Kullanıcı Deneyimi Araştırmacısının Rolü ve Sorumlulukları

    3. GÜN

    25 Mayıs Cumartesi, 11.00-15.00
    Kullanıcı Deneyimi Araştırması
    Zeynep Yalman Yıldırım

    – Araştırma Yöntemleri
    – Kullanıcı Deneyimi Araştırma Süreci
    – Empati İçin Yöntemler (Etnografi, Mülakat, Çalıştay, Odak Grup, Günlük Çalışması, Anket)
    – Empati Çıktıları (Empati Haritası, Persona, Kullanıcı Yolculuğu Haritası, Bağıntı Şeması)
    – Bilgi Mimarisi ve Navigasyon (Kart Gruplama, Prototipler)
    – Test İçin Yöntemler (Benchmarking, A/B Testi, Kullanılabilirlik Testi)

    4. GÜN

    26 Mayıs Pazar, 11.00-15.00
    UX Araştırma Uygulaması
    Zeynep Yalman Yıldırım

    – Örnek Konu Üzerinden Uygulama
    – Araştırma Planı
    – Empati Kurma
    – İhtiyaç ve Problem Tanımlama
    – Fikir Üretme
    – Prototipleme
    – Test Etme

    5. GÜN

    1 Haziran Cumartesi, 11.00-15.00
    Ideation ve Prioritization
    Özge Karakaya

    – Ideation İçin Doğru Problemi Tanımlamak: How Might We?
    – Rapid Ideation Tanımı, Tasarım Sürecindeki Önemi ve Yaygın Kullanılan Yöntemlerin Tanıtımı
    – Sketching Tanımı, Tasarım Sürecindeki Önemi ve Teknikleri
    – Sketching ve Rapid Concepting Uygulaması
    – Erken Fikirleri Değerlendirme ve Önceliklendirme Yöntemleri

    6. GÜN

    2 Haziran Pazar, 11.00-15.00
    Bilgi Mimarisi Oluşturma
    Özge Karakaya

    – User Flow Tanımı ve User Flow Oluşturma
    – Bilgi Mimarisinin Tanımı, Kullanıcılar ve Ürün Sahipleri İçin Önemi
    – Bilgi Mimarisi Prensipleri: Bulunabilirlik, Keşfedilebilirlik, Hiyerarşi
    – Bilgi Mimarisi Oluşturma Adımları ve Yöntemleri: Card Sorting, Tree Testing vd.
    – Yaygın Bilgi Mimarisi Hataları ve Kaçınmanın Yolları
    – Farklı Konu ve Konseptlerle Bilgi Mimarisi Oluşturma Uygulamaları

    7. GÜN

    8 Haziran Cumartesi, 11.00-15.00
    Prototipleme ve Wireframe
    Özge Karakaya

    – Wireframe ve Prototip Karşılaştırılması
    – Dijital Deneyim Tasarımı Elementleri ve Örüntüleri
    – En Yaygın Prototipleme Çeşitleri: Paper Prototyping, Low-Fi, Hi-Fi
    – Prototipleme İçin Kullanılabilecek Araçların Tanıtımı
    – Belirli Bir Konuda Hazırlanmış Bilgi Mimarisi Üzerinden Wireframe ve Low-Fi Prototip Oluşturma
    – Prototip ile Kullanılabilirlik Testi: Prosedür Oluşturma, Analiz ve Iteration

    8. GÜN

    9 Haziran Pazar, 11.00-15.00
    Arayüz Tasarımına Giriş
    Gülce Gümüşdere

    – UI Tasarım Temelleri
    – Grafik Tasarımı ve Arayüz Tasarımı Farkı
    – Gestalt İlkeleri ve Pratikler
    – Renk ve Etkileşimi
    – Tasarımda Tipografi
    – Renk ve Tipografi Trendleri

    9. GÜN

    22 Haziran Cumartesi, 11.00-15.00
    Tasarım Fikri Geliştirme
    Gülce Gümüşdere

    – Temel Araçlar ve AI Kullanımı
    – Figma ve Community
    – Moodboard Hazırlama
    – Branding ve Logo Tasarımı
    – Örnek Logo İncelemeleri
    – UI Prensipleri
    – UI İncelemesi

    10. GÜN

    23 Haziran Pazar, 11.00-15.00
    Tasarım Sistemi ve Elementler
    Gülce Gümüşdere

    – Tasarım Sistemi ve Kullanımı
    – Renk ve Tipografi Teması Yaratma
    – Komponent Kullanımı
    – Evaluation Methodologies
    – Responsive Design
    – Grid System ve Structure Örnekleri – Figma
    – Kütüphane Örnekleri

    11. GÜN

    29 Haziran Cumartesi, 11.00-15.00
    İleri Seviye Tasarım Teknikleri
    Gülce Gümüşdere

    – UI Elementleri Temeli
    – Karmaşık Komponent Kullanımı
    – Micro Interactions
    – Spline, InVision Studio
    – Kullanıcı Arayüzünde DO & DON’T
    – Flat Design, Skeuomorphism, Material Design

    12. GÜN

    30 Haziran Pazar, 11.00-15.00
    Prototipleme ve Hand-Off
    Gülce Gümüşdere

    – Prototipleme ve Kullanım Alanları
    – Hi-Fi ve Low-Fi Prototipleme
    – Figma ile Prototipleme
    – Farklı Disiplinlerdeki Ekipler ile Tasarım Süreci İşletme
    – Tasarım Çıktısı Üretme
    – Hand-Off Araçları
    – Tasarım Dokümantasyonu
    – Kullanıcı Arayüzünün Geleceği ve Trendler
    – Portfolyoda Olması Gerekenler

    Kazanımlar

    – Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı sürecinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olursunuz.
    – UI ve UX alanında kullanılan popüler programlar ve uzantılar ile pratik yaparsınız.
    – Farklı kullanıcı araştırması metodolojilerini öğrenirsiniz.
    – Kullanıcı deneyimi araştırması verilerini değerlendirebilir ve personalar oluşturabilirsiniz.
    – Araştırma moderasyonu ve fasilitasyon becerileri edinirsiniz.
    – Problem tanımlama ve çözüm üretme becerilerinizi geliştirirsiniz.
    – Yenilikçi düşünme ve fikir geliştirme yöntemlerini pratik yaparak öğrenirsiniz.
    – Low-Fi ve Hi-Fi prototipleme, tasarım sistemi geliştirme konularında hakimiyet kazanırsınız.
    – Görsel tasarım bileşenlerini ve arayüz tasarımı prensiplerini anlarsınız.
    – Kendi portfolyonuzu geliştirme şansını elde edersiniz.
    – Tasarımların yazılım ekiplerine aktarılma süreçlerine hakim olursunuz.
    – Farklı disiplinlerdeki ekipler ile tasarım süreci işletebilir ve kreatif süreçleri yönetebilirsiniz.

    Kimler Katılabilir?

    UI & UX alanına ilgi duyan ve kariyerini bu alanda geliştirmek isteyenler, tasarımcılar, proje ve ürün yöneticileri, girişimciler, araştırmacılar, reklamcılar, front-end developerlar.

    Katılım için herhangi bir ön bilgi gerekli değildir.

    Materyaller

    Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları katılımcılarla eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar izleyebilecekleri şekilde paylaşılır. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.

    Katılımcılarla eğitim süresince öğrenme sürecini desteklemek adına çeşitli materyaller de ayrıca paylaşılacaktır.

    Sertifika

    Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.

    Sertifika Şartları:
    – Programa en az %75 oranında (12 oturumunun en az 9’una) katılım sağlamak.
    – Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.

    Gereksinimler

    Eğitim süresince yapılacak uygulamalar için Figma, Miro, Spline ve InVision Studio’da ücretsiz kayıt oluşturmanız, eğitimin 8. gününden itibaren yanınızda renkli kalem ve kağıt bulundurmanız gerekmektedir.

    eğitmenler

     

    Zeynep Yalman Yıldırım
    Design & UX Researcher

     

    Zeynep Yalman Yıldırım, endüstriyel tasarım alanında lisans ve yüksek lisans derecesine sahip, tasarım ve kullanıcı deneyimi araştırmacısı ve eğitmenidir. 2011’de ODTÜ Endüstriyel Tasarım bölümünden mezun olduktan sonra Gazi Üniversitesi ve ODTÜ Endüstriyel Tasarım bölümlerinde akademisyenlik yaptı. ODTÜ’deki doktora eğitimi sırasında kullanıcı deneyimine ilgi duymaya başladı. Türkiye’nin ilk UX firması olan UTRLAB’da UX uzmanı olarak görev aldı. Özellikle bankacılık, finans, e-ticaret, telekomünikasyon, otomotiv alanlarında ulusal ve uluslararası paydaşlarla çalıştı. Çalıştığı projelerde kullanıcıların ihtiyaçlarını anlamak ve ürünlerin kullanıcılar için daha iyi hale gelmesini sağlamak amacıyla kapsamlı UX araştırmaları yürüttü. Kullanıcıların geri bildirimlerini değerlendirmek, kullanıcı yolculuklarını haritalandırmak ve kullanılabilirlik testleri düzenlemek gibi bir dizi süreçte yer aldı. Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu (ETMK) Ankara Şube’de bir dönem yönetim kurulu başkanlığı yaptı. Halen Intertech’te Sr. UX Researcher olarak çalışmakta ve şirket içinde UX eğitimleri vermektedir.

     


     

     

    Özge Karakaya
    UX Designer & Mentor

     

    Özge Karakaya, FinTech ve EdTech alanlarında uzmanlaşmış bir kullanıcı deneyimi tasarımcısı; InCommon sosyal tasarım stüdyosu ve Fellow topluluğunun kurucu partneridir. Kariyeri boyunca davranışsal yöntemler konusunda uzmanlaşarak ürün, hizmet ve kampanyalar geliştirmiştir. Marka stratejisi ve dijital pazarlama alanlarındaki çalışmalarıyla Türkiye, Avrupa ve Afrika pazarlarında, işletmelerin ve kâr amacı gütmeyen kuruluşların etki kapasitelerini genişletmelerine yardımcı olmuştur. Şu anda Commencis’te Senior User Experience Designer olarak çalışmakta ve eş zamanlı olarak Design Research and Strategy ekibini desteklemektedir. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde lisansını, College of Europe’ta yüksek lisansını tamamladıktan sonra, New York merkezli bir organizasyon olan Re:Coded’ın düzenlediği UX / UI Design Bootcamp’ini tamamlamıştır. Misafir öğretim görevlisi olarak Hindistan’daki National Institute of Design’da tasarım dersi vermiş, Re:Coded’ın halen yayında olan UX / UI Design kısa programının müfredatını geliştirmiştir. ADPlist.org gibi platformlarda mentorluk yaparak tasarım alanındaki profesyonelleri destekleyen Özge Karakaya, aynı zamanda Finlandiya merkezli HundrED’ın akademi üyesi ve ABD Dış İşleri Bakanlığı’nın Professional Fellow’udur.

     


     

     

    Gülce Gümüşdere
    UX/UI Designer

     

    Gülce Gümüşdere, etkileşim tasarımı üzerine uzmanlaşmış bir tasarımcıdır. TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Endüstriyel Tasarım bölümünü birincilikle tamamladı. Eğitim sürecinde kazandığı tasarım ödüllerinden biri olan IMMIB yurt dışı eğitim bursu ile eğitimine İtalya’da Domus Academy Milano Interaction Design bölümünde devam etti. Öncü teknoloji firmaları Vestel, Arçelik, Innovation by Design firmalarında çalıştı ve tasarım anlayışını dijital alanda güçlendirdi. Etkileşim tasarımı, dijital deneyimler ve sezgisel etkileşimler üzerine edindiği kazanımlardan sonra ASELSAN şirketinde UX/UI Designer olarak çalışmaktadır. ASELSAN Design System geliştirme projesinde tasarım lideri olarak görev yapmaktadır. Agile süreçlerde UX pratiklerinin işletilmesi ve design hand-off aşamalarında proje paydaşlarıyla birlikte kritik roller üstlenmektedir.

    kayıt ve ödeme

    • Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
    • Eğitimin kayıt ücreti 12.000 TL’dir.
    • Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
    • Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
    • Kredi kartıyla yapılan ödemelerde 3, 6 ve 9 taksit imkânı vardır.
    • Eğitime katılım kontenjanla sınırlıdır.