Açıklama
UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı’nda kullanıcı deneyimi ve tasarım süreçleri ile ilgili konular uygulamalı ve interaktif olarak işlenecek. 13 farklı konu başlığından oluşan bu programda, UI ve UX alanında kullanılan araçlardan teknik süreçlere, yaratıcı çözümlerden tasarım ile geliştirmeye, tasarım odaklı düşünmeden portfolyo oluşturmaya kadar pek çok konu ele alınacak. Katılımcılar bu program ile kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı parametrelerini öğrenerek alanında uzman eğitmenler ile pratik yapabilecek, UI & UX Designer olma yolunda önemli bir aşama kaydedebileceklerdir.
Eğitim Programı
1. GÜN
28 Haziran Cumartesi, 11.00-15.00
Kullanıcı Deneyiminin Temelleri
Anıl Çelebi
– Kullanıcı Deneyimi Kavramı
– Kullanıcı Deneyiminin Kısa Tarihi
– Kullanıcı Deneyimi İlkeleri
– Kullanıcı Deneyimi Süreçleri ve Aşamaları
– Kullanıcı Deneyiminin 5 Katmanı
– Farklı Kullanıcı Deneyimi Yaklaşımları (Traditional UX, Lean UX, Agile UX)
– Tasarım ve Psikoloji (İnsan Nasıl Düşünür? Nasıl Karar Alır?)
– Sezgisel Tasarım Prensipleri (Aesthetic-Usability Etkisi, Fitts Kanunu, Goal Gradient Etkisi, Hick Kanunu, Jakob Kuralı)
2. GÜN
29 Haziran Pazar, 11.00-15.00
Tasarım Odaklı Düşünme ve Araştırma
Anıl Çelebi
– Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı
– Tasarım Odaklı Düşünme Süreci ve Adımları
– Kullanıcı Deneyimi Araştırmasına Giriş
– Kullanıcı Deneyimi Araştırması Nedir ve Nasıl Yapılır?
– Araştırma Planı ve Tasarımı
– Kullanıcı Araştırması Süreci
3. GÜN
5 Temmuz Cumartesi, 11.00-15.00
Araştırma Yöntemleri ve Analiz
Anıl Çelebi
– Araştırma Yöntemleri
– Benchmark Nedir ve Nasıl Yapılır?
– Bilgi Mimarisi ve Navigasyon
– Araştırma Analizi ve Validasyon
– Araştırma Dokümantasyonu
– Kullanılabilirlik ve Kullanıcı Testleri
4. GÜN
6 Temmuz Pazar, 11.00-15.00
Araştırma Vaka Uygulaması
Anıl Çelebi
– Örnek Vaka Üzerinden Araştırma ve Analiz Uygulaması
– Kullanıcı Araştırması Egzersizi
– Persona ve Empati Haritası Hazırlama
– Benchmark ve Trendler Uygulaması
– Affinity Mapping Uygulaması
– Araştırma Sonuçlarının Analiz Edilmesi
5. GÜN
12 Temmuz Cumartesi, 11.00-15.00
Problemi Tanımlama ve Ideation
Özge Karakaya
– Doğru Tasarım Problemini Tanımlamak, “Nasıl Yapabiliriz?” Soruları
– Tasarım Fikri Geliştirme, Yaygın Kullanılan Fikir Geliştirme Yöntemleri
– Tasarım Sürecinde Sketching
– Hızlı Konsept Geliştirme Uygulaması
– Tasarım Sürecinde Erken Fikirleri Değerlendirme ve Önceliklendirme
6. GÜN
13 Temmuz Pazar, 11.00-15.00
Kullanıcı Akışı Oluşturma
Özge Karakaya
– Kullanıcı Akışına Giriş
– Yaratıcı Konsept Geliştirme ve Kullanıcı Akışı Oluşturma Uygulamaları
– Uygulamaların Kullanıcı Akışlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi
– Tasarım Kritiği
7. GÜN
19 Temmuz Cumartesi, 11.00-15.00
Arayüz Elementleri ve Wireframing
Özge Karakaya
– Wireframe Tanımı ve Tasarım Sürecinde Wireframing Oluşturma Adımları
– Dijital Deneyim Tasarımı Elementleri
– Prototipleme: Tanımı, Önemi ve Araçları
– Kullanılabilirlik Testi Prosedürü Oluşturma, Analiz ve İterasyon
– Konsept Fikri Üzerinden Wireframing Uygulaması
8. GÜN
20 Temmuz Pazar, 11.00-15.00
Bilgi Mimarisi ve UX Challenge
Özge Karakaya
– Bilgi Mimarisinin Tanımı, Kullanıcılar ve Ürün Sahipleri İçin Önemi
– Bilgi Mimarisi Oluşturma Adımları ve Uygulaması
– Bilgi Mimarisi Testleri
– Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Becerilerini Pratik Etmek İçin UX Challenge
9. GÜN
26 Temmuz Cumartesi, 11.00-15.00
Figma’ya Giriş ve Temel Araçlar
Zeynep Bıyıklıoğlu
– Figma’ya Giriş
– Figma’nın Tanıtımı ve Avantajları
– Figma Arayüzüne Genel Bakış
– Hesap Oluşturma ve Kurulum
– Temel Araçlar ve Çalışma Alanı
– Çalışma Alanı, Dosya Yönetimi ve Sayfalar
– Katmanlar ve Çerçeveler
– Şekiller ve Metinlerle Çalışma
– Renkler ve Dolgu Özellikleri
– Pratik Uygulama
– Basit Bir Arayüz Tasarımı Oluşturma
– Katman Hiyerarşisi ve Gruplama
10. GÜN
27 Temmuz Pazar, 11.00-15.00
Tasarım Sistemleri ve Bileşenler
Zeynep Bıyıklıoğlu
– Tasarım Sistemlerine Giriş
– Tasarım Sisteminin Temel Yapısı
– Örnek Tasarım Sistemi İncelemesi
– Bileşenler ve Varyantlar
– Bileşenler Oluşturma ve Yeniden Kullanma
– Varyantlarla Esneklik Sağlama
– Stiller ve Temalar
– Renk Paletleri, Metin Stilleri ve Efektler
– Tasarım Sisteminde Tutarlılık
– Pratik Uygulama
– Bir Tasarım Sistemi Oluşturma ve Bileşenlerle Çalışma
11. GÜN
2 Ağustos Cumartesi, 11.00-15.00
Prototipleme ve Etkileşimler
Zeynep Bıyıklıoğlu
– Prototip Oluşturma
– Prototip Moduna Giriş
– Ekranlar Arasında Bağlantı Oluşturma
– Temel Geçişler ve Animasyonlar
– İleri Düzey Etkileşimler
– Smart Animate ve Mikro Etkileşimler
– Gezinme Menüleri Oluşturma
– Pratik Uygulama
– Basit Bir Uygulama Prototipi Oluşturma
– Prototip Test Etme ve Geri Bildirim Alma
12. GÜN
3 Ağustos Pazar, 11.00-15.00
İleri Seviye Tasarım Teknikleri
Zeynep Bıyıklıoğlu
– Figma Plug-in’leri ve Araçlar
– Unsplash, Iconify ve Figmotion Gibi Popüler Plug-in’lerin Kullanımı
– Plug-in’lerin Kurulumu ve Entegrasyonu
– Erişilebilirlik ve Kullanıcı Deneyimi
– Renk Kontrast Testi ve Yazı Tipi Erişilebilirliği
– Bir Tasarımı Erişilebilirlik Açısından Değerlendirme ve İyileştirme
– Pratik Uygulama
– İleri Seviye Tasarım Teknikleriyle Bir Proje Geliştirme
13. GÜN
9 Ağustos Cumartesi, 11.00-15.00
Proje Uygulaması ve Sunum
Zeynep Bıyıklıoğlu
– Proje Uygulaması
– Gerçek Bir Proje Üzerinde Çalışma
– Bir Uygulama veya Web Projesini Baştan Sona Tasarlama
– Tasarım Sistemini Uygulama ve Prototip Oluşturma
– Sunum ve Feedback Alma
– Tasarımın Son Rötuşları ve İyileştirmeler
– Proje Sunumu ve Geri Bildirim Alma
– Pratik Uygulama
– Nihai Projenin Sunumu ve Değerlendirilmesi
Kazanımlar
– Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı sürecinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olursunuz.
– UI ve UX alanında kullanılan popüler programlar ve uzantılar ile pratik yaparsınız.
– Farklı kullanıcı araştırması metodolojilerini öğrenirsiniz.
– Kullanıcı deneyimi araştırması verilerini değerlendirebilir ve personalar oluşturabilirsiniz.
– Araştırma moderasyonu ve fasilitasyon becerileri edinirsiniz.
– Problem tanımlama ve çözüm üretme becerilerinizi geliştirirsiniz.
– Yenilikçi düşünme ve fikir geliştirme yöntemlerini pratik yaparak öğrenirsiniz.
– Low-Fi ve Hi-Fi prototipleme, tasarım sistemi geliştirme konularında hakimiyet kazanırsınız.
– Görsel tasarım bileşenlerini ve arayüz tasarımı prensiplerini anlarsınız.
– Kendi portfolyonuzu geliştirme şansını elde edersiniz.
– Tasarımların yazılım ekiplerine aktarılma süreçlerine hakim olursunuz.
– Farklı disiplinlerdeki ekipler ile tasarım süreci işletebilir ve kreatif süreçleri yönetebilirsiniz.
Kimler Katılabilir?
UI & UX alanına ilgi duyan ve kariyerini bu alanda geliştirmek isteyenler, tasarımcılar, proje ve ürün yöneticileri, girişimciler, araştırmacılar, reklamcılar, front-end developerlar.
Katılım için herhangi bir ön bilgi gerekli değildir.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Katılımcılarla eğitim süresince öğrenme sürecini desteklemek adına çeşitli materyaller de ayrıca paylaşılacaktır.
Sertifika
Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.
Sertifika Şartları:
– Programın 13 oturumunun en az 9’una canlı katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.
Gereksinimler
Eğitim süresince yapılacak uygulamalar için Figma ve Miro’da ücretsiz kayıt oluşturmanız gerekmektedir.