UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı

14.000,00

23 Kasım 2024-4 Ocak 2025, 11.00-15.00
3 Eğitmen | 13 Gün | 52 Saat

UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı, kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı alanında uzmanlaşmak isteyenler için düzenlenen 52 saatlik kapsamlı bir eğitimdir.

23 Kasım-4 Ocak tarihleri arasında, Cumartesi ve Pazar günleri, 11.00-15.00 saatlerinde Zoom üzerinden gerçekleşecek eğitim programında Zeynep Yalman Yıldırım, Özge Karakaya ve Demet Okyar eğitmen olarak yer alacak.

Açıklama

UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı’nda kullanıcı deneyimi ve tasarım süreçleri ile ilgili konular uygulamalı ve interaktif olarak işlenecek. 13 farklı konu başlığından oluşan bu programda, UI ve UX alanında kullanılan araçlardan teknik süreçlere, yaratıcı çözümlerden tasarım ile geliştirmeye, tasarım odaklı düşünmeden portfolyo oluşturmaya kadar pek çok konu ele alınacak. Katılımcılar bu program ile kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı parametrelerini öğrenerek alanında uzman eğitmenler ile pratik yapabilecek, UI & UX Designer olma yolunda önemli bir aşama kaydedebileceklerdir.

Eğitim Programı
1. GÜN

23 Kasım Cumartesi, 11.00-15.00
Kullanıcı Deneyimine Giriş
Zeynep Yalman Yıldırım

– Kullanıcı Deneyimine Giriş
– Kullanıcı Deneyimi Tanımı ve Bileşenleri
– Kullanıcı Deneyimi İlkeleri
– CX, UX, UI Kavramları Arasındaki Farklar
– Kullanıcı Deneyiminde Roller ve Görevler
– Kullanıcı Deneyimi Tasarımı ve Araştırması

2. GÜN

24 Kasım Pazar, 11.00-15.00
Kullanıcı Odaklı Tasarım ve Süreçleri
Zeynep Yalman Yıldırım

– Kullanıcı Odaklı Tasarım ve Süreçleri
– Tasarım Odaklı Düşünce: Design Thinking
– Tasarım Sürecinde UX
– Tasarım Sürecinde Araştırma
– Araştırma Tasarımı
– Kullanıcı Deneyimi Araştırmacısının Rolü ve Sorumlulukları

3. GÜN

30 Kasım Cumartesi, 11.00-15.00
Kullanıcı Deneyimi Araştırması
Zeynep Yalman Yıldırım

– Araştırma Yöntemleri
– Kullanıcı Deneyimi Araştırma Süreci
– Empati İçin Yöntemler (Etnografi, Mülakat, Çalıştay, Odak Grup, Günlük Çalışması, Anket)
– Empati Çıktıları (Empati Haritası, Persona, Kullanıcı Yolculuğu Haritası, Bağıntı Şeması)
– Bilgi Mimarisi ve Navigasyon (Kart Gruplama, Prototipler)
– Test İçin Yöntemler (Benchmarking, A/B Testi, Kullanılabilirlik Testi)

4. GÜN

1 Aralık Pazar, 11.00-15.00
UX Araştırma Uygulaması
Zeynep Yalman Yıldırım

– Örnek Konu Üzerinden Uygulama
– Araştırma Planı
– Empati Kurma
– İhtiyaç ve Problem Tanımlama
– Fikir Üretme
– Prototipleme
– Test Etme

5. GÜN

7 Aralık Cumartesi, 11.00-15.00
Problemi Tanımlama ve Ideation
Özge Karakaya

– Doğru Tasarım Problemini Tanımlamak, “Nasıl Yapabiliriz?” Soruları
– Tasarım Fikri Geliştirme, Yaygın Kullanılan Fikir Geliştirme Yöntemleri
– Tasarım Sürecinde Sketching
– Hızlı Konsept Geliştirme Uygulaması
– Tasarım Sürecinde Erken Fikirleri Değerlendirme ve Önceliklendirme

6. GÜN

8 Aralık Pazar, 11.00-15.00
Kullanıcı Akışı Oluşturma
Özge Karakaya

– Kullanıcı Akışına Giriş
– Yaratıcı Konsept Geliştirme ve Kullanıcı Akışı Oluşturma Uygulamaları
– Uygulamaların Kullanıcı Akışlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi
– Tasarım Kritiği

7. GÜN

14 Aralık Cumartesi, 11.00-15.00
Arayüz Elementleri ve Wireframing
Özge Karakaya

– Wireframe Tanımı ve Tasarım Sürecinde Wireframing Oluşturma Adımları
– Dijital Deneyim Tasarımı Elementleri
– Prototipleme: Tanımı, Önemi ve Araçları
– Kullanılabilirlik Testi Prosedürü Oluşturma, Analiz ve İterasyon
– Konsept Fikri Üzerinden Wireframing Uygulaması

8. GÜN

15 Aralık Pazar, 11.00-15.00
Bilgi Mimarisi ve UX Challenge
Özge Karakaya

– Bilgi Mimarisinin Tanımı, Kullanıcılar ve Ürün Sahipleri İçin Önemi
– Bilgi Mimarisi Oluşturma Adımları ve Uygulaması
– Bilgi Mimarisi Testleri
– Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Becerilerini Pratik Etmek İçin UX Challenge

9. GÜN

21 Aralık Cumartesi, 11.00-15.00
Kullanıcı Arayüz Tasarımına Giriş
Demet Okyar

– Kullanıcı Arayüzü Tanımı
– Kullanıcı Arayüzünün Önemi
– Arayüz Tasarımının Temel Taşları
– Grafik ve UI Tasarımı: İki Disiplinin Etkileşimi
– Gestalt İlkeleri ile Görsel Hiyerarşi Kurma
– Renk Seçimlerinin Etkisi ve Kullanıcı Davranışları
– Tipografi ile Anlam Yaratma
– Güncel Renk ve Tipografi Trendleri

10. GÜN

22 Aralık Pazar, 11.00-15.00
Tasarım Fikri ve Süreci
Demet Okyar

– Tasarım Fikri Oluşturma Yöntemleri
– Figma Arayüzüne Genel Bakış
– Kütüphane ve Hazır Elemanlar
– Çizim ve Bileşen Oluşturma
– Moodboard ile İlham Toplama
– Branding ve Logo Tasarımına Giriş
– Temel UI Prensipleri ile Kullanıcı Dostu Tasarım

11. GÜN

28 Aralık Cumartesi, 11.00-15.00
Tasarım Sistemi ve Yapı Taşları
Demet Okyar

– Design System Kullanımı ve Önemi
– Markaya Özel Renk ve Tipografi Oluşturma
– UI Bileşenleri ile Tutarlılık Sağlama
– Beyaz Alan (Whitespace) Kullanımı
– Duyarlı (Responsive) Tasarımın Gerekliliği
– Izgara Sistemleri ve Yapısal Düzenlemeler (Desktop, Tablet, Mobil)
– Kütüphane Kullanımı ve Pratikler

12. GÜN

29 Aralık Pazar, 11.00-15.00
Gelişmiş Tasarım Teknikleri
Demet Okyar

– Karmaşık UI Elementleri ve İleri Seviye Kullanım
– Mikro Etkileşimler ile Kullanıcı Deneyimi Artırma
– Arayüzde Doğru ve Yanlış Kullanımlar
– Tasarım Stilleri ve Uygulama Yöntemleri
– Mobil Uygulama Oluşturma Deneyimi -1

13. GÜN

4 Ocak Cumartesi, 11.00-15.00
Prototipleme ve Tasarımın Teslimatı
Demet Okyar

– Mobil Uygulama Oluşturma Deneyimi -2
– Prototipleme ve Kullanım Alanları
– Prototip Oluşturma Araçları
– Figma ile İleri Prototipleme Teknikleri
– Ekiplerle İş Birliği ve Tasarım Çıktıları
– Güçlü Bir Portfolyo Hazırlama İpuçları

Kazanımlar

– Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı sürecinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olursunuz.
– UI ve UX alanında kullanılan popüler programlar ve uzantılar ile pratik yaparsınız.
– Farklı kullanıcı araştırması metodolojilerini öğrenirsiniz.
– Kullanıcı deneyimi araştırması verilerini değerlendirebilir ve personalar oluşturabilirsiniz.
– Araştırma moderasyonu ve fasilitasyon becerileri edinirsiniz.
– Problem tanımlama ve çözüm üretme becerilerinizi geliştirirsiniz.
– Yenilikçi düşünme ve fikir geliştirme yöntemlerini pratik yaparak öğrenirsiniz.
– Low-Fi ve Hi-Fi prototipleme, tasarım sistemi geliştirme konularında hakimiyet kazanırsınız.
– Görsel tasarım bileşenlerini ve arayüz tasarımı prensiplerini anlarsınız.
– Kendi portfolyonuzu geliştirme şansını elde edersiniz.
– Tasarımların yazılım ekiplerine aktarılma süreçlerine hakim olursunuz.
– Farklı disiplinlerdeki ekipler ile tasarım süreci işletebilir ve kreatif süreçleri yönetebilirsiniz.

Kimler Katılabilir?

UI & UX alanına ilgi duyan ve kariyerini bu alanda geliştirmek isteyenler, tasarımcılar, proje ve ürün yöneticileri, girişimciler, araştırmacılar, reklamcılar, front-end developerlar.

Katılım için herhangi bir ön bilgi gerekli değildir.

Materyaller

Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.

Katılımcılarla eğitim süresince öğrenme sürecini desteklemek adına çeşitli materyaller de ayrıca paylaşılacaktır.

Sertifika

Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.

Sertifika Şartları:
– Programın 13 oturumunun en az 10’una canlı katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.

Gereksinimler

Eğitim süresince yapılacak uygulamalar için Figma ve Miro’da ücretsiz kayıt oluşturmanız, eğitimin 9. gününden itibaren yanınızda renkli kağıtlar ve renkli kalemler bulundurmanız gerekmektedir.

eğitmenler

 

Zeynep Yalman Yıldırım
UX Researcher & UX Coach

 

Zeynep Yalman Yıldırım, endüstriyel tasarım alanında lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerine sahip, tasarım ve kullanıcı deneyimi araştırmacısı ve eğitmenidir. 2011’de ODTÜ Endüstriyel Tasarım bölümünden mezun olduktan sonra Gazi Üniversitesi ve ODTÜ Endüstriyel Tasarım bölümlerinde akademisyenlik yaptı. ODTÜ’deki doktora eğitimi sırasında kullanıcı deneyimine ilgi duymaya başladı. Türkiye’nin ilk UX firması olan UTRLAB’da UX uzmanı olarak görev aldı. Özellikle bankacılık, finans, e-ticaret, telekomünikasyon, otomotiv alanlarında ulusal ve uluslararası paydaşlarla çalıştı. Çalıştığı projelerde kullanıcıların ihtiyaçlarını anlamak ve ürünlerin kullanıcılar için daha iyi hale gelmesini sağlamak amacıyla kapsamlı UX araştırmaları yürüttü. Kullanıcıların geri bildirimlerini değerlendirmek, kullanıcı yolculuklarını haritalandırmak ve kullanılabilirlik testleri düzenlemek gibi bir dizi süreçte yer aldı. Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu (ETMK) Ankara Şube’de bir dönem yönetim kurulu başkanlığı yaptı. Halen Intertech’te UX Coach ve Senior UX Researcher olarak çalışmakta ve şirket içinde UX eğitimleri vermektedir.

 


 

 

Özge Karakaya
UX Designer & Mentor

 

Özge Karakaya, insan odaklı deneyimler tasarlayan ve geliştiren bir ürün tasarımcısı; InCommon sosyal tasarım stüdyosu ve fellow topluluğunun kurucu üyesidir. Kariyeri boyunca davranışsal yöntemler konusunda uzmanlaşarak ürün, hizmet ve kampanyalar geliştirmiş; marka stratejisi ve dijital pazarlama alanlarındaki çalışmalarıyla Türkiye, Avrupa ve Afrika pazarlarında işletmeler ve kâr amacı gütmeyen kuruluşların etki kapasitelerini genişletmelerine yardımcı olmuştur. Şu anda Hollanda’da yaşamakta ve bir Siemens Technology şirketi olan Mendix’te Senior Product Designer olarak çalışmaktadır. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden lisansını, College of Europe’tan yüksek lisansını aldıktan sonra, New York merkezli bir organizasyon olan Re:Coded’ın düzenlediği UX/UI Design Bootcamp’ini tamamlamıştır. Şu anda Tilburg Üniversitesi’nde, New Media Design programında ikinci yüksek lisansına devam etmektedir. Daha önce misafir öğretim görevlisi olarak Hindistan’daki National Institute of Design’da tasarım dersi vermiş, Re:Coded’ın halen yayında olan UX/UI Design kısa programının müfredatını geliştirmiştir. Özge Karakaya, aynı zamanda Finlandiya merkezli HundrED’ın akademi üyesi ve ABD Dışişleri Bakanlığı’nın Professional Fellow’udur.

 


 

 

Demet Okyar
Senior Product Designer

 

Demet Okyar, 10 yıllık deneyime sahip bir UX/UI ve grafik tasarım uzmanıdır. Getmobil’de Senior Product Designer olarak çalışan Demet, Avansas’ın Türkiye ve İngiltere’deki e-ticaret platformları için kullanıcı deneyimlerini iyileştirmiş; ödeme, giriş ve ürün detay gibi sayfalarını yeniden tasarlamış, aynı zamanda design system oluşturmuştur. Qinox Tech, Çetmen ve Aera gibi firmalarda dijital, basılı ve sosyal medya tasarım projelerine liderlik etmiştir. Anadolu Üniversitesi’nde Marka İletişimi ve İşletme alanlarından eğitim almış olan Demet, ayrıca Figma, UI/UX Advanced, Grafik Tasarım ve Adobe After Effects sertifikalarına sahiptir. Figma, Miro, Zeplin ve Adobe CC gibi araçlarda uzmandır. Alanında sürekli gelişmeyi ve öğrendiklerini paylaşmayı sever.

kayıt ve ödeme

• Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
• Eğitimin kayıt ücreti 14.000 TL’dir.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
• Kredi kartıyla yapılan ödemelerde vade farklı 2, 3, 6 ve 9 taksit imkânı vardır.
• Eğitime katılım kontenjanla sınırlıdır.