Açıklama
Online yaşamın hayatımıza hızla sızdığı bu dünyada, ürününüzü son kullanıcının sanki mağazada eline alıp incelediği hissini yaratabilmek için tek bir şansınız var: İnternete doğru fotoğrafı yüklemek! Hem web siteniz hem de sosyal medya paylaşımlarınız için doğru fotoğrafı seçmek hayati önem taşıyor. Sadece yanlış fotoğraf paylaştığınız için satış yapamıyor olabilirsiniz. Fotoğrafınız;
• Ürününüzü doğru olarak yansıtıyor mu?
• Satış için gerekli motivasyonu sağlıyor mu?
• Doğru hedef kitle ile örtüşüyor mu?
• Kullandığınız ögeler müşterinin zihninde, istediğiniz gibi canlandırıyor mu?
Bu eğitimde bir ürünü fotoğraflarken, teknik detaylardan uzaklaşıp ürünün doğru yöntemle çekilmesine ve hedef kitlenin ihtiyacını analiz etmeye odaklanacağız. Amacımız bir fotoğraf makinesinin nasıl kullanıldığını anlamaya çalışmak değil, fotoğrafın karşı tarafa vereceği doğru hissin ortaya çıkmasını ve sürecin satışla sonuçlanmasını sağlamaya çalışmak olacak. Bazen ürünü tek başına koymak satışı artırırken, bazen yanında destekleyici bir nesne kullanmak satışı artıracaktır. Kısacası bu eğitimle, e-ticarette ve sosyal medyada kullanacağınız fotoğrafları nasıl çekeceğinizi ve nelere dikkat etmeniz gerektiğini bolca örnekle görebileceksiniz.
Eğitim Konuları
• Fotoğraf çekmeye başlamadan önce bilinmesi gereken temel terimler nelerdir?
• Çözünürlük, DPI, RGB ve pixel nedir?
• Fotoğraf çekmeye başlamadan önce yapılması gerekenler nelerdir?
• Doğru kamera nasıl seçilir?
• Doğru tripod seçimi neden önemlidir?
• Işık kaynağını seçerken nelere dikkat edilmeli?
• Doğru arka plan nasıl seçilir? Arka plan neden önemlidir?
• Fotoğraf çekerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
• Kompozisyon kuralları nelerdir?
• ⅓ kuralı, perspektif, simetri, sadelik, çerçeveleme nedir?
• Fotoğrafta insan kullanımı nasıl olmalıdır?
• Fotoğraf kompozisyonu nasıl oluşturulmalı?
• Doğru ve yanlış kompozisyon kurgu örnekleri
• Renk nedir? Renklerin fotoğrafa etkisi nelerdir?
• Neden doğru renk kombinleri kullanılmalı?
• Işık nedir? Işık türleri nelerdir?
• Ürün fotoğrafçılığında nasıl doğru ışık kullanılır?
• Fotoğraf çektikten sonra nasıl sunulmalıdır?
• Düzenleme için hangi araçları kullanabilirsiniz?
• Instagram ve sosyal medya paylaşımlarında dikkat edilecek konular nelerdir?
• Instagram’da feed stilleri nasıl yapılır? Neden önemlidir?
• Web sitesine eklenecek ürünlerde nelere dikkat etmek gerekir?
Kimler Katılabilir?
• Fotoğrafçılığa ilgisi olan ve hiç fotoğrafçılık eğitimi almamış kişiler,
• Sosyal medyada ürünlerini sergilemek isteyenler,
• E-ticaret planlaması ve yönetimiyle uğraşanlar,
• Temel seviyede fotoğrafçılık bilgisine sahip olmak isteyenler,
• Temel ürün fotoğrafçılığı eğitimi almak isteyenler,
• E-ticaret alanında kariyer yapmayı düşünen genç yetenekler.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve ders gününden sonra katılımcılara iki hafta süreyle izleyebilecekleri şekilde gönderilir. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme imkânı sağlanır.
Sertifika
Eğitime katılan herkese LinkedIn uyumlu, dijitalde görüntülenip paylaşılabilen akıllı sertifika verilecektir.