Dijital Ürün Tasarım Süreçleri (UI/UX)

14-15 Kasım 2020, 13.00-16.00

Kullanıcı dostu servisler, deneyimler, arayüzler tasarlamak isteyenler için online, uygulamalı ve sertifikalı eğitim.

Dijital Ürün Tasarım Süreçleri (UI/UX) eğitimi, Sezen Altun eğitmenliğinde, 14 ve 15 Kasım tarihlerinde, 13.00-16.00 saatleri arasında Zoom üzerinden gerçekleşecek.

Açıklama

UI/UX Design Process Workshop, Google Ventures olarak lanse edilen Design Sprint metodolojisi ile kritik iş kararlarını, zorlu problemleri kullanıcılara tasarım ve prototip üzerinden sunup test etme yoluyla yanıtlamak ve anlamak için tasarlanmış dört modülden oluşan bir ürün tasarım süreç çalışmasıdır.

Problemi anlamlandırma, çözüm tasarlama, prototip geliştirme, faydalanıcı ile test etme süreçlerinin tümünü kapsayan bütünsel yöntem, farklı sektörlerin ürün ve hizmet tasarımı süreçleri için kullanılır.

Program İçeriği:

1. Kullanıcıyı Tanı
Takım olmak için altın kurallar
Design Sprint’e giriş ve sprint görevi
Kullanıcıyı anlama, araştırma, analiz

2. Fikir Üret
Ideation consepting çalışması
Görsel akışları çıkartma teknikleri
Bilgi mimarisi

3. Prototip
Wireframe çalışması
Prototip çalışması
Mockup çalışması
Görsel tasarım

4. Test Et
Kullanıcı testi
A/B testi
Optimization

Eğitime Kimler Katılabilir?

Tüm tasarım süreçleri ve metotları hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmak isteyenler, grafik tasarımcılar, web tasarımcılar, yazılımcılar, product owner, UX designer, endüstriyel tasarım öğrencileri, kariyer seçiminde tüm süreçlerde aktif rol almak isteyen yeni mezunlar.

Neler Öğreneceksiniz?

1. Kullanıcıyı Anlamak
1.1 User Research (Interview+Observation)
1.2 Empathy Map
1.3 User Personas
1.4 User Journey Map

2. Fikir Üretme+Konsept
2.1 Concept Map
2.2 Flow Chart
2.3 Wireframes
2.4 Prototype
2.5 Moodboard
2.6 Mockups
2.7 Visual Design
2.8 Grid System
2.9 Interaction Design

3. Test
3.1 Usability Test
3.2 Review Metrics+Tools
3.3 Conversion Optimization
3.3.1 Kantitatif Data
3.3.2 Kalitatif Data
3.4 A/B Test Scenarios

4. Geliştirme
4.1 Sketch to Zeplin
4.2 Sketch Measure
4.3 Style Guide
4.4 Style Library

Program Hedefleri:

Kullanıcıyı tanıma ve problemi tanımlama: Çözüm üretilecek kullanıcıyı tanıma ve problemi farklı açılardan bakarak tanımlama.
Fikir üretme: Problemi çözecek fikirler geliştirme ve metotlar.
Prototip: Problemi çözen fikir için ekran tasarımları ve prototip tasarım.
Test: Tasarım çıktılarının kullanıcı testi ile problemin çözümü olan tasarımı test etme süreci.
Geliştirme: Yazılım süreçlerine tasarımın doğru iletilmesi için hazırlanması gereken çıktılar.

Değerlendirme ve Belgelendirme:

Program sonunda tüm katılımcılar proje sunumu ve prototip ürün üzerinden değerlendirme puanı alacaktır. Üretimhane tarafından dijitalde görüntülenip paylaşılabilen akıllı sertifika gönderimi yapılacaktır.

Kullanılacak Araçlar:

Eğitimde Miro ve Figma araçları kullanılacak. Eğitim gününden önce miro.com ve figma.com adreslerinden üyelik oluşturmalısınız.

eğitmen

Sezen Altun, görsel tasarım ve geliştirme becerilerine sahip kullanıcı deneyimi tasarımcısıdır. 12 yıldır finans, marketplace ve ilancılık gibi ürünlerin teknoloji departmanlarında kullanıcı deneyimi süreçleri ve arayüz ekranları üretiyor. 2019 yılında Garanti BBVA ekibindeki kurumsal deneyimini sonlandırıp, şahıs şirketini kurdu. Bir senedir ürün tasarımı ve kullanıcı deneyimi alanında kurumsal firmaların ürün süreçlerini tasarlıyor, ürün ekiplerine kullanıcı deneyimi eğitimleri ve ürün danışmanlığı veriyor.

kayıt ve ödeme

• Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler kredi/banka kartıyla online olarak veya havale/EFT yoluyla yapılabilir.
• Kredi kartıyla yapılan ödemelerde taksit imkânı vardır.
• Eğitime katılım kontenjanla sınırlıdır.