Açıklama
Felsefe profesörü Mattew Lipman tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Felsefe (P4C) metodu, teorik ve pratik uygulamalar ile geliştirilerek yaklaşık 50 yıldır uygulanmaktadır. Bu alandaki eğitmenin ve kolaylaştırıcının, çocukların soruşturan ve sorgulayan kimliğini öne çıkarmak üzere pratik yapması gerekmektedir.
Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi iş birliği ile düzenlenen Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Eğitmen Eğitimi’nde, P4C eğitmenliğinde uzmanlaşmanızı sağlayacak birbirini takip eden 3 seviye yer almaktadır. Bu eğitime katılarak çocukların yaratıcı, eleştirel ve iş birliğine dayalı düşünme uygulamaları üzerine kolaylaştırıcılık becerileri kazanabileceksiniz. Tartışma ortamının yaratılması ve geliştirilmesi üzerine pratik yaparken, çocuklara felsefe temelli yaklaşımlarda uygulamalar yaptırabilmek için size referans olacak farklı kaynaklara sahip olabileceksiniz.
Eğitim Takvimi
15 Temmuz 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 1. Seviye / 1. Gün
16 Temmuz 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 1. Seviye / 2. Gün
22 Temmuz 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 1. Seviye / 3. Gün
23 Temmuz 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 1. Seviye / 4. Gün
29 Temmuz 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 2. Seviye / 5. Gün
30 Temmuz 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 2. Seviye / 6. Gün
5 Ağustos 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 2. Seviye / 7. Gün
6 Ağustos 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 2. Seviye / 8. Gün
12 Ağustos 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 9. Gün
13 Ağustos 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 10. Gün
19 Ağustos 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 11. Gün
20 Ağustos 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 12. Gün
26 Ağustos 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 13. Gün
27 Ağustos 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 14. Gün
Eğitim Takvimi
15 Temmuz C.tesi, 10.00-15.00 | 1. Gün
16 Temmuz Pazar, 10.00-15.00 | 2. Gün
22 Temmuz C.tesi, 10.00-15.00 | 3. Gün
23 Temmuz Pazar, 10.00-15.00 | 4. Gün
29 Temmuz C.tesi, 10.00-15.00 | 5. Gün
30 Temmuz Pazar, 10.00-15.00 | 6. Gün
5 Ağustos C.tesi, 10.00-15.00 | 7. Gün
6 Ağustos Pazar, 10.00-15.00 | 8. Gün
12 Ağustos C.tesi, 10.00-15.00 | 9. Gün
13 Ağustos Pazar, 10.00-15.00 | 10. Gün
19 Ağustos C.tesi, 10.00-15.00 | 11. Gün
20 Ağustos Pazar, 10.00-15.00 | 12. Gün
26 Ağustos C.tesi, 10.00-15.00 | 13. Gün
27 Ağustos Pazar, 10.00-15.00 | 14. Gün
Eğitim Programı
1. SEVİYE
Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Temelleri
Melike Sargın
– P4C Tanım ve Kavramları
– P4C’nin Ortaya Çıkışı
– P4C Uygulama Yöntemleri
– Kolaylaştırıcı Tanımı
– Çember Oluşturma
– Uyaran Türleri
– Temel Sorun/Soru
– Sorular/Soruşturma
– Örnek Uygulama (1)
– Örnek Uygulama (2)
– Örnek Uygulama (3)
– Kolaylaştırıcının Rolü ve Sorumlulukları
– Katılımcı Uygulamaları (4)
– Katılımcı Uygulamaları (5)
– Kolaylaştırıcının Stratejileri
– Soruşturan Topluluk Oluşturma
– Katılımcı Uygulamaları (6)
– Kaynaklar
– Değerlendirme
2. SEVİYE
Felsefe Alt Dalları ve Soruşturma Süreci
Melike Sargın
– Varlık Felsefesi
– Bilgi Felsefesi
– Ahlak Felsefesi
– Estetik ve Sanat Felsefesi
– Bilim Felsefesi
– Siyaset Felsefesi
– Din Felsefesi
– Zihin Felsefesi
– Felsefi Soru Oluşturma
– Soruşturan Topluluk
– Soruşturan Topluluğun Sorumluluğu
– Soruşturma Sürecine Yakından Bakış
– Soruşturma Çukuru
– Katılımcıların Örnek Uyaran Uygulamaları
– Geri Bildirimler
– Değerlendirme
3. SEVİYE
Düşünme Biçimleri ve P4C Uygulamaları
Esra Bulut
– Kolaylaştırıcının Alet Çantası
– Kavram Haritası
– Özetleme-Sabitleme
– Hayali Muhalif Yaratmak
– Karşıt Görüşleri Çarpıştırmak
– Yankılama
– Soru Türleri
– Soru Kadranına Göre Soru Yazma
– Ödev ve Değerlendirme
– Uyaran Bulma ve Yazma
– Uyaranların Toplulukta Uygulanması
– Geri Bildirimler
– Değerlendirme
– Sürece Genel Bir Bakış
– Genel Değerlendirme
3. SEVİYE / 2
P4C ve Çocuk Edebiyatı
Prof. Dr. Asiye Kakırman Yıldız
– P4C’de Çocuk Edebiyatı
– Çocukların Felsefi Sorularına Yanıt Vermek
– Çocuk Edebiyatı ile Düşünceye Yön Vermek
– Çocuk Edebiyatını Soruşturma Konusu Yapmak
– Çocuk Kitaplarından Felsefe Yakalamak
– Kolaylaştırıcının Rolü ve Stratejileri
– Çocuk Edebiyatında P4C Uygulama 1 (3-5 yaş)
– Çocuk Edebiyatında Mutfak Çalışması
– Kolaylaştırıcının Alet Çantası
– Çocuk Edebiyatında P4C Yapılabilecek Örnek Eserler
– Çocuk Edebiyatının Bibliyoterapik Etkisini Kullanmak
– Çocuk Edebiyatı ile Bilgi Okuryazarı Çocuklar Yetiştirmek
– Çocuk Edebiyatında P4C Uygulama 2 (6-8 Yaş)
– Çocuk Edebiyatında P4C Uygulama 3 (9-12 Yaş)
Kazanımlar
– Düşünme ve aktif dinleme becerilerini geliştirme,
– Soruşturan topluluk yöntemiyle tanışma,
– Sorgulama temelli yaklaşımın katkılarıyla kişisel ve mesleki gelişim,
– Farklı yaş gruplarından öğrenciler ve topluluklarla soruşturma yapabilen uzman olma yeterliliğine ulaşma,
– Topluluk önünde konuşma becerisini geliştirme,
– P4C eğitim içeriği hazırlayabilme,
– Felsefi soru oluşturabilme, diyalog kurma ve yönetebilme,
– P4C soruşturmalarında kolaylaştırıcılık yapabilme,
– Çocuk edebiyatının P4C ile ilişkisini kurabilme,
– Çocuk kitapları ile kavram öğretimi yapabilme.
Kimler Katılabilir?
Bu eğitim tüm seviyelerdeki branş öğretmenleri, okul öncesi öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, yaratıcı drama eğitmenleri, akademisyenler, insan kaynağı uzmanları, eğitim koçlarının yanı sıra felsefe, psikoloji, sosyoloji, PDR, çocuk gelişimi alanlarından öğrenciler ve mezunlar için uygundur. Ayrıca öğrenmeye açık, düşünme becerilerini geliştirmek ve kendine yeni bir kariyer alanı yaratmak isteyen diğer alanlardan kişiler de bu eğitime katılabilir.
Materyaller
Eğitim boyunca öğrenme sürecini desteklemek adına dokümanlar ve kaynaklar katılımcılarla paylaşılacaktır.
Sertifika
Eğitimi başarıyla tamamlayan katılımcılara, Kadir Has Üniversitesi tarafından e-Devlet üzerinden sorgulanabilen sertifika düzenlenecektir.
Sertifika Şartları:
– Programın 14 oturumunun en az 10’una canlı katılım sağlamak.
– Katılımcı uygulamalarını tamamlamak.