Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Eğitmen Eğitimi

15 Temmuz-27 Ağustos 2023, 10.00-15.00
3 Seviye | 3 Eğitmen | 70 Saat

Çocuklar için felsefe eğitmenliği konusunda kendini geliştirmek, sorgulayıcı bakış açısı kazanmak ve felsefe ile kolaylaştırıcılık pratiği edinmek isteyenler için Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi iş birliği ile düzenlenen 70 saatlik uzmanlık programı.

15 Temmuz-27 Ağustos tarihleri arasında, Cumartesi ve Pazar günleri, 10.00-15.00 saatlerinde Zoom üzerinden gerçekleşecek eğitim programında; P4C Uzmanı Melike Sargın, P4C Uzmanı ve Yazar Esra Bulut ve Prof. Dr. Asiye Kakırman Yıldız eğitmen olarak yer alacak.

Açıklama

Felsefe profesörü Mattew Lipman tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Felsefe (P4C) metodu, teorik ve pratik uygulamalar ile geliştirilerek yaklaşık 50 yıldır uygulanmaktadır. Bu alandaki eğitmenin ve kolaylaştırıcının, çocukların soruşturan ve sorgulayan kimliğini öne çıkarmak üzere pratik yapması gerekmektedir.

Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi iş birliği ile düzenlenen Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Eğitmen Eğitimi’nde, P4C eğitmenliğinde uzmanlaşmanızı sağlayacak birbirini takip eden 3 seviye yer almaktadır. Bu eğitime katılarak çocukların yaratıcı, eleştirel ve iş birliğine dayalı düşünme uygulamaları üzerine kolaylaştırıcılık becerileri kazanabileceksiniz. Tartışma ortamının yaratılması ve geliştirilmesi üzerine pratik yaparken, çocuklara felsefe temelli yaklaşımlarda uygulamalar yaptırabilmek için size referans olacak farklı kaynaklara sahip olabileceksiniz.

Eğitim Takvimi

15 Temmuz 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 1. Seviye / 1. Gün
16 Temmuz 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 1. Seviye / 2. Gün
22 Temmuz 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 1. Seviye / 3. Gün
23 Temmuz 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 1. Seviye / 4. Gün
29 Temmuz 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 2. Seviye / 5. Gün
30 Temmuz 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 2. Seviye / 6. Gün
5 Ağustos 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 2. Seviye / 7. Gün
6 Ağustos 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 2. Seviye / 8. Gün
12 Ağustos 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 9. Gün
13 Ağustos 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 10. Gün
19 Ağustos 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 11. Gün
20 Ağustos 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 12. Gün
26 Ağustos 2023 Cumartesi, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 13. Gün
27 Ağustos 2023 Pazar, 10.00-15.00 | 3. Seviye / 14. Gün

Eğitim Takvimi

15 Temmuz C.tesi, 10.00-15.00 | 1. Gün
16 Temmuz Pazar, 10.00-15.00 | 2. Gün
22 Temmuz C.tesi, 10.00-15.00 | 3. Gün
23 Temmuz Pazar, 10.00-15.00 | 4. Gün
29 Temmuz C.tesi, 10.00-15.00 | 5. Gün
30 Temmuz Pazar, 10.00-15.00 | 6. Gün
5 Ağustos C.tesi, 10.00-15.00 | 7. Gün
6 Ağustos Pazar, 10.00-15.00 | 8. Gün
12 Ağustos C.tesi, 10.00-15.00 | 9. Gün
13 Ağustos Pazar, 10.00-15.00 | 10. Gün
19 Ağustos C.tesi, 10.00-15.00 | 11. Gün
20 Ağustos Pazar, 10.00-15.00 | 12. Gün
26 Ağustos C.tesi, 10.00-15.00 | 13. Gün
27 Ağustos Pazar, 10.00-15.00 | 14. Gün

Eğitim Programı
1. SEVİYE

Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Temelleri
Melike Sargın

– P4C Tanım ve Kavramları
– P4C’nin Ortaya Çıkışı
– P4C Uygulama Yöntemleri
– Kolaylaştırıcı Tanımı
– Çember Oluşturma
– Uyaran Türleri
– Temel Sorun/Soru
– Sorular/Soruşturma
– Örnek Uygulama (1)
– Örnek Uygulama (2)
– Örnek Uygulama (3)
– Kolaylaştırıcının Rolü ve Sorumlulukları
– Katılımcı Uygulamaları (4)
– Katılımcı Uygulamaları (5)
– Kolaylaştırıcının Stratejileri
– Soruşturan Topluluk Oluşturma
– Katılımcı Uygulamaları (6)
– Kaynaklar
– Değerlendirme

2. SEVİYE

Felsefe Alt Dalları ve Soruşturma Süreci
Melike Sargın

– Varlık Felsefesi
– Bilgi Felsefesi
– Ahlak Felsefesi
– Estetik ve Sanat Felsefesi
– Bilim Felsefesi
– Siyaset Felsefesi
– Din Felsefesi
– Zihin Felsefesi
– Felsefi Soru Oluşturma
– Soruşturan Topluluk
– Soruşturan Topluluğun Sorumluluğu
– Soruşturma Sürecine Yakından Bakış
– Soruşturma Çukuru
– Katılımcıların Örnek Uyaran Uygulamaları
– Geri Bildirimler
– Değerlendirme

3. SEVİYE

Düşünme Biçimleri ve P4C Uygulamaları
Esra Bulut

– Kolaylaştırıcının Alet Çantası
– Kavram Haritası
– Özetleme-Sabitleme
– Hayali Muhalif Yaratmak
– Karşıt Görüşleri Çarpıştırmak
– Yankılama
– Soru Türleri
– Soru Kadranına Göre Soru Yazma
– Ödev ve Değerlendirme
– Uyaran Bulma ve Yazma
– Uyaranların Toplulukta Uygulanması
– Geri Bildirimler
– Değerlendirme
– Sürece Genel Bir Bakış
– Genel Değerlendirme

3. SEVİYE / 2

P4C ve Çocuk Edebiyatı
Prof. Dr. Asiye Kakırman Yıldız

– P4C’de Çocuk Edebiyatı
– Çocukların Felsefi Sorularına Yanıt Vermek
– Çocuk Edebiyatı ile Düşünceye Yön Vermek
– Çocuk Edebiyatını Soruşturma Konusu Yapmak
– Çocuk Kitaplarından Felsefe Yakalamak
– Kolaylaştırıcının Rolü ve Stratejileri
– Çocuk Edebiyatında P4C Uygulama 1 (3-5 yaş)
– Çocuk Edebiyatında Mutfak Çalışması
– Kolaylaştırıcının Alet Çantası
– Çocuk Edebiyatında P4C Yapılabilecek Örnek Eserler
– Çocuk Edebiyatının Bibliyoterapik Etkisini Kullanmak
– Çocuk Edebiyatı ile Bilgi Okuryazarı Çocuklar Yetiştirmek
– Çocuk Edebiyatında P4C Uygulama 2 (6-8 Yaş)
– Çocuk Edebiyatında P4C Uygulama 3 (9-12 Yaş)

Kazanımlar

– Düşünme ve aktif dinleme becerilerini geliştirme,
– Soruşturan topluluk yöntemiyle tanışma,
– Sorgulama temelli yaklaşımın katkılarıyla kişisel ve mesleki gelişim,
– Farklı yaş gruplarından öğrenciler ve topluluklarla soruşturma yapabilen uzman olma yeterliliğine ulaşma,
– Topluluk önünde konuşma becerisini geliştirme,
– P4C eğitim içeriği hazırlayabilme,
– Felsefi soru oluşturabilme, diyalog kurma ve yönetebilme,
– P4C soruşturmalarında kolaylaştırıcılık yapabilme,
– Çocuk edebiyatının P4C ile ilişkisini kurabilme,
– Çocuk kitapları ile kavram öğretimi yapabilme.

Kimler Katılabilir?

Bu eğitim tüm seviyelerdeki branş öğretmenleri, okul öncesi öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, yaratıcı drama eğitmenleri, akademisyenler, insan kaynağı uzmanları, eğitim koçlarının yanı sıra felsefe, psikoloji, sosyoloji, PDR, çocuk gelişimi alanlarından öğrenciler ve mezunlar için uygundur. Ayrıca öğrenmeye açık, düşünme becerilerini geliştirmek ve kendine yeni bir kariyer alanı yaratmak isteyen diğer alanlardan kişiler de bu eğitime katılabilir.

Materyaller

Eğitim boyunca öğrenme sürecini desteklemek adına dokümanlar ve kaynaklar katılımcılarla paylaşılacaktır.

Sertifika

Eğitimi başarıyla tamamlayan katılımcılara, Kadir Has Üniversitesi tarafından e-Devlet üzerinden sorgulanabilen sertifika düzenlenecektir.

Sertifika Şartları:
– Programın 14 oturumunun en az 10’una canlı katılım sağlamak.
– Katılımcı uygulamalarını tamamlamak.

eğitmen

 

Melike Sargın
P4C Uzmanı

 

2012 yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Felsefe bölümünde lisans eğitimini tamamladıktan sonra İzmir Çağdaş Drama Derneği “Yaratıcı Drama Eğitmenliği” programını bitirdi. Mezuniyetinden bu yana birçok okul öncesi eğitim kurumunda hem yaratıcı drama öğretmeni hem de felsefe öğretmeni olarak görev aldı.

2016 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde, 2018 yılında P4C Türkiye’de “Çocuklar, Topluluklar ve Şirketler için Felsefe Eğitmen Eğitimi” programlarında yer almış ve uzmanlığını tamamlamıştır. 2018 yılından itibaren felsefe ve yaratıcı drama alanında hem özel eğitim kurumlarında hem de İzmir Konak Belediyesi ile çalışmalar yürütmüştür. Görev aldığı kurumlar dışında EÇEV, UCİM gibi sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü çalışmalar yürütmektedir. 2021 yılından beri İzmir Bayraklı Belediyesi’nde Çocuklar için Felsefe ve Yaratıcı Drama Öğretmeni olarak görev yapmaktadır.

 


 

 

Esra Bulut
P4C Uzmanı, Yazar

 

2012 yılında Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. Aynı yıl Antalya’da özel bir okulda çalışmaya başladı. 2018 yılında Antalya Çağdaş Drama Derneği’nin Yaratıcı Drama ​Eğitmenliği programını bitirdi. 2019 yılında Topluluklar ve Çocuklar için Felsefe Eğitmen Eğitimi programını tamamladı. Çalıştığı kurumda sınıf öğretmenliği yaparken bir yandan da “Çocuklarla Felsefe” çalışmalarını yaptı.

Esra Bulut’un aynı zamanda basılmış kitapları ve öyküleri de vardır. Hem çocuklar hem de yetişkinler için öyküler yazmaktadır. Yayınlanmış bir çocuk kitabı bulunmaktadır. Yazımı devam eden iki farklı Çocuklarla Felsefe Okuma Seti’nin de yazarıdır. Farklı kurumlarda hem online hem de yüz yüze eğitmen eğitimleri vermekte, edebiyat dergilerinde de yazmaya devam etmektedir.

 


 

 

Asiye Kakırman Yıldız
Prof. Dr. / Marmara Üni.

 

Marmara Üniversitesi’ni 2002 yılında bitirdikten sonra aynı yıl, aynı üniversitede akademik kariyerine başladı. 2009 yılında doktor, 2016 yılında doçent ve 2021 yılında profesör unvanlarını aldı. Çocuklarla çalışmak ve çocuklar için üretmek en büyük mutluluğu olduğu için, 2016-2018 yılları arasında Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi bölümünde doktora derslerine katıldı. 2016 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın davetiye Çocuk Kütüphaneleri Çalıştayı’nı düzenledi. Çalıştayın ardından sırasıyla 2018, 2020 ve 2022 yıllarında Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu’nu düzenledi ve başkanlığını yaptı.

2016 yılından beri çocuklarla çocuk edebiyatını buluşturan kitap atölyeleri ve çocuk kütüphanelerinde görev yapan kütüphaneciler için eğitimler hazırlamakta ve yürütmektedir. Çocuk kütüphaneleri, okuma alışkanlığı, bilgi okuryazarlığı, zaman yönetimi, medya okuryazarlığı ve okul kütüphaneleri konusunda ders vermekte ve akademik çalışmalar yürütmektedir.

kayıt ve ödeme

• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
• Kredi kartıyla yapılan ödemelerde 3, 6 ve 9 taksit imkânı vardır.
• Eğitime katılım kontenjanla sınırlıdır.