3 Boyutlu Baskının Temelleri: Kil

500,00

27-28 Şubat, 12.00-17.00
2 Gün | Toplam 10 Saat | Uygulamalı

3B baskının temelleri ile kil ve benzer malzemelerin basımına odaklanan iki günlük yoğun bir tasarım ve üretim atölyesi.

The Back Lab iş birliği ile düzenlenen “3 Boyutlu Baskının Temelleri: Kil”, Doruk Yıldırım ve Yiğitalp Behram yürütücülüğünde, 27 ve 28 Şubat tarihlerinde, 12.00-17.00 saatleri arasında Zoom üzerinden gerçekleşecek. Atölye sonunda sertifika da verilecek.

Kayıtlara kapalı

Açıklama

“3 Boyutlu Baskının Temelleri: Kil” başlangıç ve orta seviyede katılımcılara dijital üretimin temelinde yatan g-kodu Grasshopper aracılığı ile üretmeyi, 3B baskı için tasarım temellerini ve kil ile baskı yapma yollarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Atölye kapsamında yapılan egzersizler canlı olarak The Back Lab stüdyosundaki 3B yazıcıdan kil ile basılacak ve belgelenecektir. Atölye, katılımcılara 3B yazıcıların kontrol edilebileceği farklı platformları tanıtacak ve tasarımlarını baskı için hazırlamayı gösterecektir. Katılımcılar g-kod yazmayı, kil ile baskı yapmak için gereken temel ve pratik bilgileri ve 3B yazıcıları hackleyip plastik dışındaki malzemeleri basmayı teorik olarak öğrenecektir. Atölye bitiminde katılımcıların elinde atölye süresince üretilecek olan prototiplerin yüksek kalitede fotoğraf ve videoları paylaşılacaktır.

Her katılımcı, 3B baskı konusunda yoğun bir deneyim kazanacak ve buna eşlik eden gerekli bilgileri kazanacaktır:

• 3B baskı ve ekstrüzyon teknolojileri temelleri.
• Grasshopper ile 3B baskıya uygun tasarlama.
• Grasshopper ile g-kod üretimi.
• Cura ve Repetier ile 3B yazıcıları kontrol etme.
• Kil ve benzeri malzemelerin basılması ve hazırlanması.

Program Bilgisi:

Atölye gününden önce bilgisayarınıza aşağıdaki programları yüklemelisiniz:

• Rhino 6 veya üzeri: https://www.rhino3d.com/download/
• Cura: https://ultimaker.com/software/ultimaker-cura
• Repetier: https://www.repetier.com/
• Grasshopper (Rhino 6 ve 7’nin kendi içinde mevcut.)

yürütücüler

Doruk Yıldırım, hesaplamalı tasarım, dijital üretim ve biyomalzemeler alanlarında uzmanlaşmış bir mimardır. İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden lisans derecesine sahip, Institute for Advanced Architecture of Catalonia’dan Master in Advanced Architecture II yüksek lisans derecesini almış ve Brenderup Højskole’de off-grid, ekolojik ve sürdürülebilir mimarlık ve üretim programını tamamlamıştır. Projeleri, sentetik biyoloji, hesaplamalı tasarım, malzeme döngüselliği, giyilebilir teknoloji ve interaktif tasarımın kesişiminde yer almaktadır. Lisansüstü eğitiminde, Cyborg Foundation ile yakın ilişkiler içinde kullanıcıya yeni bir his ekleyen giyilebilir teknoloji, LLum BCN festivali için interaktif ışık enstalasyonu ve değişikliklere adapte olabilen off-grid bir şehir modeli, yaptığı bazı projeler arasındadır. Yüksek lisans tezi için miselyal biyokütlesini içeren, 3 boyutlu baskı ile üretilen canlı duvar sistemleri geliştirmiştir. Doruk’un çalışmaları, Construmat BCN ve International Symposium of Wearable Computing başta olmak üzere birçok dergi, konferans ve sergide yayınlanmıştır. Önceki iş deneyimleri sosyal işlerden mimari ölçeğe kadar uzanmaktadır. Hesaplamalı tasarım, dijital üretim, moda tasarımı ve görselleştirme alanlarında çeşitli uluslararası konferans ve atölye çalışmalarına katılırken, MEDS ve DSGN ile uluslararası atölyeler ve yarışmalar düzenlemiştir. Doruk, profesyonel olarak Brenderup’da, Danimarka’nın ilk tamamen off-grid binasının inşaatına katılmıştır, Fransa’da Fort Liédot’u yenilemiş ve Nepal, İtalya ve Fransa’da gönüllü olarak çalışmıştır. İtalya’da Alessio Patolocco’nun yanında asistan olarak konsept yarışmalarına katılmış ve mimari görselleştirmeler yapmıştır. Nepal’de, Appareil ve Backstreet Academy ile iş birliği içinde Nepal Eco-Social Tourism projesi kapsamında tamamen dijital olarak tasarlanan ve üretilen N.E.S.T’in tasarım ve yapım aşamasında yer almıştır.

Yiğitalp Behram, bilgisayar odaklı tasarım ve üretim süreçlerini birbirine bağlayan, hesaplamalı tasarım, dijital üretim ve görselleştirme konusunda uzmanlaşmış bir mimardır. Lisans derecesini Bahçeşehir Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nde tamamladıktan sonra IAAC’te (The Institute for Advanced Architecture of Catalonia) İleri Mimarlık alanında yüksek lisans eğitimine devam etmiştir. Barselona’da bulunduğu sürede Llum BCN – Festival de las Artes Lumínicas 2019, Barcelona Building Construmat 2020 ve IAAC Exhibition at Barcelona Pavilion by Mies van der Rohe gibi birçok sergi ve festivalde görev almıştır. Akbey Mimarlık’ta tasarım ve görselleştirme odaklı çalıştığı ve Buda Mimarlık’ta yarışmalar ve tasarım çözümleri geliştirerek çalıştığı önceki iş deneyimleri geniş bir yelpazeye sahiptir. Teğet Mimarlık ile Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’nun tasarım ve geliştirme çalışmalarına katılmıştır. Barselona’da, IAAC’deki tasarım stüdyosunda Orial Carrasco ve Javier Pena ile birlikte yer almış ve IAAC’deki Global Yaz Okulu’nda robotik üretim ve hesaplamalı tasarım konusunda asistan olarak çalışmıştır. Şu anda The Back Lab’in kurucu ortaklarından biri olarak farklı ölçeklerde projeler geliştirirken, dijital üretim teknikleri ve 3D printing alanında araştırmalarına devam etmektedir.

www.thebacklab.com

kayıt ve ödeme

• Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
• Atölyenin katılım bedeli 500 TL’dir.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler kredi/banka kartıyla online olarak veya havale/EFT yoluyla yapılabilir.
• Kredi kartıyla yapılan ödemelerde taksit imkânı vardır.
• Atölyeye katılım kontenjanla sınırlıdır.