uretimhane-logo

Disiplinlerarası etkinlik ve ortak üretim alanı

Evliya Çelebi Mah.
Sadi Konuralp Cd. No:5/2
34430 Beyoğlu/İstanbul
bilgi@uretimhane.com.tr
+90 212 232 87 49

Tasarımda Araştırma, Yaratıcı Düşünce ve Konsept Geliştirme

500,00

19-21-26-28 Ocak, 19.30-22.30
4 Oturum | Toplam 12 Saat | Teorik ve Uygulamalı

İnovasyon Tasarımcısı Merve Aydıner ile tasarımın her alanında yaratıcı düşünme ve konsept oluşturma becerilerini geliştiren 12 saatlik teorik ve uygulamalı bir atölye. Tasarımda Araştırma, Yaratıcı Düşünce ve Konsept Geliştirme atölyesi; 19, 21, 26 ve 28 Ocak günleri, 19.30-22.30 saatleri arasında Zoom üzerinden gerçekleşecek.

Araştırmanın yaratıcı düşünme ve konsept geliştirmedeki önemine odaklanan atölyede; tasarımda yeni fikir üretme, hikaye anlatımı ve yaratıcılık üzerine teorik anlatımın yanı sıra çeşitli egzersizler yapılacak. Atölye sonunda sertifika da verilecek.

Kayıtlara kapalı

Kategoriler:

Açıklama

Neden tasarım yapabilmek için araştırma yapmak zorundayız? Tasarımda gerçek anlamda derin ve etkili bir araştırma nasıl yapılır? Araştırmanın yaratıcı düşünme ve konsept geliştirmedeki esas önemi nedir? Her sezonu tekrara düşmeden bitmeyen bir yaratıcılıkla tasarlayarak geçirmek mümkün müdür? Bu ve benzeri sorulara odaklanan workshop, bir tasarımcının en büyük handikabı olan sürekli yeni fikir üretme mecburiyetini nasıl kolaylıkla çözebileceğine odaklanırken aynı zamanda tasarımda araştırma metodolojisinin üzerinde duruyor. Günümüz tasarım dünyasının en büyük problemi olan tekrara düşmenin esas sebebini açıklamakla kalmayıp çözüm önerileri de sunuyor.

Atölye Programı

1. Oturum: 19 Ocak Salı, 19.30-22.30
Tasarımdaki En Önemli Soru: Neden?

Tasarımda araştırmanın gerçek yeri, bir konu üzerine kapsamlı araştırmanın nasıl yapıldığı ve araştırma kanalları, nedenlerin önemi ve yaratıcılık kavramı ile bu iki kavramın konsept tanımlamadaki yeri.

2. Oturum: 21 Ocak Perşembe, 19.30-22.30
Araştırmaya Giriş Kiti, Arşiv Hazırlama ve Yaratıcılık Egzersizleri

Kapsamlı bir araştırmanın nasıl tamamlanabileceği, tasarımcı arşivlerinin görev ve önemleri. Yaratıcılık kavramı ve yaratıcılığın geliştirilmesi için metotlar, egzersizler.

3. Oturum: 26 Ocak Salı, 19.30-22.30
Konsepte Giriş

Bir konseptin hazırlanmasındaki temel ve özel kaynaklar ile konseptlerin özgünleştirilmesi.

4. Oturum: 28 Ocak Perşembe, 19.30-22.30
Konsept Zenginleştirme ve Hikaye Anlatımı

Konseptlerin derinleştirilmesi ve içselleştirilmesi. Üzerinde çalışılan konseptin geliştirilmesine, hikaye anlatımının uygulanmasına yönelik egzersizler.

Kazanımlar

• Bilgi ve fikir kaynaklarına erişim ve arşivleme yöntemlerini öğrenirsiniz.
• Kendi ilgi alanlarınızı keşfederken farklı alanlar hakkında da bilgi sahibi olur ve bu farklılığı çalışmalarınıza adapte edersiniz.
• Tasarımda yeni fikir oluştururken araştırmanın önemini kavrarsınız.
• Yaratıcı konsept geliştirme ve sunma konusunda, araştırmanın perspektifini geniş tutmanın önemini fark edersiniz.
• Geniş açılı ve kapsamlı araştırmanın içerikleri üzerinde durulması sonucunda, yeni ve özgün fikirleri daha kolay ortaya çıkarabileceğinizi öğrenirsiniz.
• Sunum için nitelikli görsel referanslar seçerek hikayesel konsepti geliştirebilirsiniz.
• Konsept ve hikaye geliştirmede verimlilik kazanırsınız.
• Araştırma kapsamına dayalı ürün ve konsept arasındaki bağların neler olduklarını öğrenerek, gelecekteki tasarımlarınızı daha da güçlendirebilirsiniz.
• Tasarımda oluşturduğunuz hikayeleri daha kapsamlı ve somut bir biçimde sunabilir, yaptığınız tasarımların gerek kitlesi gerek talepçileri ile rasyonel bağlantılar kurabilirsiniz.

Kimler Katılabilir?

• Güzel sanatlar, mimarlık, iç mimarlık ve tasarımla ilgili alanlarda öğrenim görenler,
• Grafik tasarımcılar ve illüstratörler,
• Endüstriyel ürün tasarımcıları,
• UX ve UI tasarımcıları,
• İç mimarlar ve mimarlar,
• Moda, tekstil ve aksesuar tasarımcıları,
• Kurumların tasarım departmanlarında çalışanlar,
• İşi gereği yaratıcı süreçler içerisinde olanlar,
• Görsel iletişim ve yaratıcılıkla ilgili kendini geliştirmek isteyen herkes.

Sertifika

Atölyeye katılan herkese LinkedIn uyumlu, dijitalde görüntülenip paylaşılabilen akıllı sertifika verilecektir.

yürütücü

Merve Aydıner, İstanbul’da doğdu. Lisans eğitimini İTÜ Tekstil Mühendisliği’nde gerçekleştirirken aynı dönemde tasarım eğitimi aldı. 2014’te NABA’dan burs kazanarak tasarım eğitimine Milano’da devam etti.

Lisansından sonra Mavi bünyesinde planlama departmanında çalıştı. Ardından Domus Academy Master in Fashion Design’a kabul edildi. MM6 by Maison Margiela, Diesel, Slamjam ve Reebok ile koleksiyon ve ürün geliştirdi. Fashion Graduate Italia’ya seçildi ve Milano’nun ilk akıllı tekstil koleksiyonunu sundu. Koleksiyonu UnderConstruction, London International Creative Contest tarafından 100 The Most Creative Projects arasına seçildi ve ödül aldı.

Şu anda Smart-Fashion Innovation Designer olarak yurt dışı destekli projelere danışmanlık yapmakta; Titera, ALMA, Kufner gibi akıllı tekstil firmalarıyla proje geliştirmektedir.

Mühendislik altyapısından gelen bir tasarımcı olarak analitik ve artistik yönleri birleştirerek yüksek teknolojik fikirleri kullanıcıların günlük hayatlarına adapte etmektedir.

kayıt ve ödeme

• Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
• 4 oturumluk atölyenin toplam katılım bedeli 500 TL’dir.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler kredi/banka kartıyla online olarak veya havale/EFT yoluyla yapılabilir.
• Kredi kartıyla yapılan ödemelerde taksit imkânı vardır.
• Atölyeye katılım kontenjanla sınırlıdır.