Açıklama
Neden tasarım yapabilmek için araştırma yapmak zorundayız? Tasarımda gerçek anlamda derin ve etkili bir araştırma nasıl yapılır? Araştırmanın yaratıcı düşünme ve konsept geliştirmedeki esas önemi nedir? Her sezonu tekrara düşmeden bitmeyen bir yaratıcılıkla tasarlayarak geçirmek mümkün müdür? Bu ve benzeri sorulara odaklanan workshop, bir tasarımcının en büyük handikabı olan sürekli yeni fikir üretme mecburiyetini nasıl kolaylıkla çözebileceğine odaklanırken aynı zamanda tasarımda araştırma metodolojisinin üzerinde duruyor. Günümüz tasarım dünyasının en büyük problemi olan tekrara düşmenin esas sebebini açıklamakla kalmayıp çözüm önerileri de sunuyor.
Atölye Programı
1. Oturum: 19 Ocak Salı, 19.30-22.30
Tasarımdaki En Önemli Soru: Neden?
Tasarımda araştırmanın gerçek yeri, bir konu üzerine kapsamlı araştırmanın nasıl yapıldığı ve araştırma kanalları, nedenlerin önemi ve yaratıcılık kavramı ile bu iki kavramın konsept tanımlamadaki yeri.
2. Oturum: 21 Ocak Perşembe, 19.30-22.30
Araştırmaya Giriş Kiti, Arşiv Hazırlama ve Yaratıcılık Egzersizleri
Kapsamlı bir araştırmanın nasıl tamamlanabileceği, tasarımcı arşivlerinin görev ve önemleri. Yaratıcılık kavramı ve yaratıcılığın geliştirilmesi için metotlar, egzersizler.
3. Oturum: 26 Ocak Salı, 19.30-22.30
Konsepte Giriş
Bir konseptin hazırlanmasındaki temel ve özel kaynaklar ile konseptlerin özgünleştirilmesi.
4. Oturum: 28 Ocak Perşembe, 19.30-22.30
Konsept Zenginleştirme ve Hikaye Anlatımı
Konseptlerin derinleştirilmesi ve içselleştirilmesi. Üzerinde çalışılan konseptin geliştirilmesine, hikaye anlatımının uygulanmasına yönelik egzersizler.
Kazanımlar
• Bilgi ve fikir kaynaklarına erişim ve arşivleme yöntemlerini öğrenirsiniz.
• Kendi ilgi alanlarınızı keşfederken farklı alanlar hakkında da bilgi sahibi olur ve bu farklılığı çalışmalarınıza adapte edersiniz.
• Tasarımda yeni fikir oluştururken araştırmanın önemini kavrarsınız.
• Yaratıcı konsept geliştirme ve sunma konusunda, araştırmanın perspektifini geniş tutmanın önemini fark edersiniz.
• Geniş açılı ve kapsamlı araştırmanın içerikleri üzerinde durulması sonucunda, yeni ve özgün fikirleri daha kolay ortaya çıkarabileceğinizi öğrenirsiniz.
• Sunum için nitelikli görsel referanslar seçerek hikayesel konsepti geliştirebilirsiniz.
• Konsept ve hikaye geliştirmede verimlilik kazanırsınız.
• Araştırma kapsamına dayalı ürün ve konsept arasındaki bağların neler olduklarını öğrenerek, gelecekteki tasarımlarınızı daha da güçlendirebilirsiniz.
• Tasarımda oluşturduğunuz hikayeleri daha kapsamlı ve somut bir biçimde sunabilir, yaptığınız tasarımların gerek kitlesi gerek talepçileri ile rasyonel bağlantılar kurabilirsiniz.
Kimler Katılabilir?
• Güzel sanatlar, mimarlık, iç mimarlık ve tasarımla ilgili alanlarda öğrenim görenler,
• Grafik tasarımcılar ve illüstratörler,
• Endüstriyel ürün tasarımcıları,
• UX ve UI tasarımcıları,
• İç mimarlar ve mimarlar,
• Moda, tekstil ve aksesuar tasarımcıları,
• Kurumların tasarım departmanlarında çalışanlar,
• İşi gereği yaratıcı süreçler içerisinde olanlar,
• Görsel iletişim ve yaratıcılıkla ilgili kendini geliştirmek isteyen herkes.
Sertifika
Atölyeye katılan herkese LinkedIn uyumlu, dijitalde görüntülenip paylaşılabilen akıllı sertifika verilecektir.