Yaratıcı Yapımcılık Atölyesi

750,00

9 Mart-6 Nisan, 19.30-21.30
5 Hafta | Toplam 11 Saat | Uygulamalı

Bağımsız film yapımcısı Nefes Polat yürütücülüğünde, yapımcılık üzerine teorik ve uygulamalı bir atölye başlıyor. Yaratıcı Yapımcılık Atölyesi, 9 Mart’ta başlayıp 6 Nisan’a kadar her Çarşamba, 19.30-21.30 saatleri arasında Zoom üzerinden online olarak gerçekleşecek.

Ceren Sena Akdeniz, Fehmi Öztürk ve Nazlı Bulum’un konuk olarak yer alacağı atölyede film endüstrisinde yapımcının rolü, yapımcıların görev ve sorumlulukları, yaratıcı bakış, film teorisi ve bağımsız film üretimi konuları ele alınacak.

Kayıtlara kapalı

Kategoriler:

Açıklama

Yapımcılık nedir? Yapımcı, yönetmen film çeksin diye parayı bulan kişi midir? Yapımcılık da tıpkı yönetmenlik gibi yaratıcı bir iş midir?

Yapımcılık film endüstrisindeki pek çok iş gibi yaratıcı bir iştir. Yapımcının film üretiminin yaratıcı sürecine tutarlı ve düzenli katkısı, filmin başarısını ve kalitesini etkileyen en önemli etkendir.

Bu atölyede katılımcılarla yaratıcı yapımcı olmayı konuşacağız. Yaratıcı yapımcı kimdir, ne yapar, yaratıcı yapımcının bakışı filmi nereden nereye taşır? Bu soruların cevaplarını gerçek yaşam deneyimlerinde bulacağız. Film endüstrisi içinde bile tanımı net bir şekilde yapılamayan yapımcılığı, yaratıcı yapımcılık bağlamında tartışacağız.

Atölye Programı

1. Oturum: Film Tarihinde Yapımcının Yeri
9 Mart Çarşamba, 19.30-21.30

• Film endüstrisi nasıl kuruldu, evrimleşti ve dijitalleşti?
• Film tarihinde yapımcılık mesleği geçmişten günümüze nasıl tanımlandı?
• Yapımcılık ve yaratıcı yapımcılık meslek tanımlarının ontolojisi nedir?
• Marin Karmitz, Jeremy Thomas ve Kathleen Kennedy gibi isimleri neden yaratıcı yapımcı olarak tanımlıyoruz?
• Yaratıcı yapımcılık mesleğinin tanımı nedir, ne değildir? Her yapımcı, yaratıcı yapımcı mıdır?

2. Oturum: Yaratıcı Güç Olarak Yapımcılık
16 Mart Çarşamba, 19.30-21.30

• Yaratıcı yapımcı, yapımcı, yürütücü yapımcı, uygulayıcı yapımcı, yardımcı yapımcı, ortak yapımcı ve idari yapımcı arasındaki farklar nelerdir?
• Yaratıcı yapımcılar istisnai bir kaliteyi mi yansıtır?
• Geliştirme, ön hazırlık, çekim, post prodüksiyon ve dağıtım süreçlerinde yaratıcı bakışı korumak mümkün mü?
• Sinemanın kolektif bir üretim biçimi olduğunu kabul ederek yaratıcı yapımcının sınırları neye göre belirlenir?

3. Oturum: Film Teorisi Hakkında Yapımcının Bildikleri
23 Mart Çarşamba, 19.30-21.30

• Film dili nasıl kurulur ve okunur?
• Film dilini kurarken kolektif çalışmak mümkün müdür?
• Film okuma pratiğinin ekip seçerken ne gibi yaratıcı katkıları olur?
• Nihai filmi tasarlarken yönetmen, yazar, oyuncu, cast direktörü, prodüksiyon tasarımcısı, müzisyen gibi yaratıcı ekibin katkılarını ve sorumluluk alanlarını ölçmek neden gereklidir? Yetenekler sinema dili kurulurken nasıl ölçülür?

4. Oturum: Bağımsız Film Üretimine Giriş
30 Mart Çarşamba, 19.30-21.30

• Bağımsız film nedir? Neyden bağımsızdır?
• Bağımsız film üretim ihtiyacını kim belirler?
• Türkiye’de nasıl bir iş planıyla bağımsız film üretiliyor?
• Türkiye’de bağımsız film üretmenin finansal ve yaratıcı yolculuğunu kim belirliyor?
• Türkiye’de üretilen bağımsız filmlerin izleyicileri ile buluşma alanları nerelerdir?

5. Oturum: Konuklarla Deneyim Aktarımı
6 Nisan Çarşamba, 19.30-22.30

• Ceren Sena Akdeniz (Cast Direktörü)
• Fehmi Öztürk (Yönetmen)
• Nazlı Bulum (Oyuncu)

Atölyenin İşleyişi

• Yaratıcı Yapımcılık Atölyesi, maksimum 20 kişiyle gerçekleşir.
• Dersler Çarşamba günleri, 19.30-21.30 saatleri arasında Zoom üzerinden yapılır. Yalnızca 5. (son) oturum 19:30-22:30 saatleri arasında yapılacaktır.
• Atölyenin ilk dört oturumunda ilk bir saat boyunca konular teorik olarak aktarılacak. Son bir saat içerisinde pratik örnekler üzerinden soru-cevaplarla uygulamalı çalışmalar yapılacaktır.
• Atölyenin son oturumunda konukların filmografilerinden seçilmiş projeleri üzerine soru-cevap seansı yapılacak, katılımcılara yaratıcı bakış ve yaratıcı yapımcılık üzerine deneyim aktarımı için alan oluşturulacaktır.

Kimler Katılabilir?

Yaratıcı Yapımcılık Atölyesi’ne yazar, yönetmen, yapımcı ve yapımcılarla diyalog kuran tüm meslek gruplarından profesyoneller ile kendini bu alanlarda geliştirmek isteyen herkes katılabilir.

Eğitim Materyalleri

Atölyede Zoom kaydı alınır ve her oturumdan sonra katılımcılarla iki hafta süreyle izleyebilecekleri şekilde paylaşılır. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.

Sertifika

Atölyeye en az %80 oranında (5 oturumun en az 4’üne) katılan herkese LinkedIn uyumlu, dijitalde görüntülenip paylaşılabilen akıllı sertifika verilecektir.

yürütücü ve konuklar

Nefes Polat, Avrupa Film Akademisi, Asya Pasifik Ekran Ödülleri Akademisi ve Film Independent üyesidir. Berlinale Talents ve Talents Saraybosna mezunudur. 2017 yılında Berlin Film Festivali Ortak Yapım Marketinde Öne Çıkan Yetenek Ödülü kazanmıştır. Üniversiteden Sinema TV bölümünden mezun olmuş ve bağımsız film yapımcılığı kariyerine 2012 yılında Eli Kasavi’nin Türkiye-İngiltere ortak yapımı olan Londra Film Okulu yüksek lisans master tezinin yapımcılığını yaparak başlamıştır. Mars Prodüksiyon’da Yapımlar Sorumlusu olarak İşe Yarar Bir Şey ve Sibel filmlerinde yapımcılık yapmıştır. 2018 yılında Nefes’ Films’i kurarak uluslararası ortak yapım bağımsız filmler üretmeye devam etmektedir. Nefes’ Films’in ilk uzun metraj filmi Kumbara Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde En İyi İlk Film Ödülü kazanmıştır. Henüz post prodüksiyon aşamasında olan son filmi Kar ve Ayı Eurimages destekli Türkiye-Almanya-Sırbistan ortak yapımıdır.


Konuklar:

Ceren Sena Akdeniz (Cast Direktörü)

Çok popüler televizyon dizilerinde cast sorumluluğu deneyimiyle Tarık Saleh, Terrence Malick ve Marios Piperides gibi yönetmenlerin yapımlarında Türkiye cast direktörlüğü yapmış Ceren Sena Akdeniz, aynı zamanda ödüllü tiyatro eseri Tesir’in yapım tasarımcısı ve Sağanak oyununun yapımcısıdır.

Fehmi Öztürk (Yönetmen)

Çeşitli dizi ve sinema filmlerinde yardımcı yönetmenlik yaptıktan sonra, Bizim Hikaye ve Yasak Elma gibi dizilerde 2. yönetmen olarak çalıştı. Çatı Katı Aşk ve Cam Tavanlar dizilerinde ise yönetmenlik yaptı. Romantik komediden drama, dramdan entrikaya çeşitli türlerde üretim yaptı. İlk kısa filmi olan, bilim kurgu türünde yaptığı Free Fun’ı uluslararası birçok festivalde göstermiş ve ödüller almıştır. Son kısa filmi Bir Annenin Sonatı’nda da distopik bir dünyanın peşinden gitmiş ve Uluslararası İzmir Kısa Film Festivalinde en iyi yönetmen ödülünü almıştır.

Nazlı Bulum (Oyuncu)

Televizyon kariyerine Ümit Ünal’ın yönetmenliğini yaptığı Çıplak Gerçek dizisindeki oyunculuğu ile başlayan Nazlı Bulum, Kadir Has Üniversitesi’ndeki tiyatro eğitimi boyunca profesyonelleşmeye ve bağımsız üretime değer vermiş; Mavi Dalga, Kaygı, Kar, Beni Sevenler Listesi, Birlikte Öleceğiz gibi bağımsız filmlerde rol almıştır. Film üretimine sadece oyuncu olarak değil yapımcı olarak da devam eden Nazlı Bulum, Saraybosna Film Festivali’nde En İyi Öğrenci Filmi ödülü kazanan Büyük İstanbul Depresyonu kısa filminin yapımcısı ve oyuncusudur.

kayıt ve ödeme

• Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
• 5 haftalık atölyenin toplam katılım bedeli 750 TL’dir.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
• Kontenjan 20 kişiyle sınırlıdır.