Açıklama
Visual Design Sertifika Programı’nda sektör tecrübesine sahip 4 eğitmen ile görsel tasarımın farklı konuları ele alınacak. Tasarım kültürü, tasarım elementleri, görsel düşünme, tasarımda strateji, tipografi tasarımı, renk teorisi, yayın tasarımı, marka tasarımı gibi konulara odaklanan eğitim, uygulamalı ve interaktif olarak ilerleyecek. Katılımcılar görsel tasarımın farklı alanlarında pratik sahibi olacaklar ve Visual Designer yaklaşımı ile görsel içerikler üretebilecekler.
Programın sonunda katılımcıların yurt içinde ve yurt dışında tasarım stüdyolarında çalışabilecek önemli becerilere ve nitelikli portfolyolara sahip olmaları, kullandıkları tasarım programları ile ürettikleri işlerin tasarım değerini artırmaları amaçlanmaktadır.
Eğitim Programı
1. GÜN
8 Şubat Cumartesi, 11.30-15.30
Görsel Kültür, İmge ve Görsel Düşünme
Nagihan Aydınlık
– Görsel Kültür ve İmge
– Görme Biçimleri
– Görsel Kültür Tarihine Bakış
– Görsel Kültürle Manipülasyon
– Görsel Kültür ve Etik
– Değişim Yaratanlar
– Görme ve Düşünme Eylemleri
– Görsel Düşünme Yöntemleri
– Uygulama: Zihin Haritalama ve Eskiz
2. GÜN
9 Şubat Pazar, 11.30-15.30
Tasarım Teorisi, Prensipleri ve Renk Teorisi
Nagihan Aydınlık
– Tasarım Teorisi
– Tasarım Öğeleri
– Temel Tasarım Prensipleri
– Renk Teorisi ve Harmonisi
– Renklerin Psikolojisi ve Kültürel Anlamları
– Renk Paleti Oluşturma Araçları
– Erişilebilir Renkler
– Tasarım Prensipleri ile İlgili Uygulama
3. GÜN
15 Şubat Cumartesi, 11.30-15.30
Tasarım Süreci ve Tasarım Stratejisi
Nagihan Aydınlık
– Tasarım Prensipleri Uygulamalarını Değerlendirme
– Baştan Uca Tasarım Süreci
– Tasarım Stratejisi
– Tasarımda Eskizleme ve Prototip Yöntemleri
– Tasarımda Eskizleme Üzerine Uygulama
4. GÜN
16 Şubat Pazar, 11.30-15.30
Tipografi Tasarımının Temelleri
Simge Göksoy
– Grafik Tasarım ve Tipografi İlişkisi
– Tipografi Tanımı ve Tasarımda Önemi
– Tipografi Tasarımına Giriş
– Tipografi Tasarımının Kısa Tarihi
– Tipografide Terimler ve Kavramlar
– Analiz ve Uygulama
5. GÜN
22 Şubat Cumartesi, 11.30-15.30
Font Tasarımı ve Uygulamaları
Simge Göksoy
– Font / Yazı Tipi
– Font Tasarımı
– Font Kullanım Şekilleri
– Analiz ve Uygulama
6. GÜN
23 Şubat Pazar, 11.30-15.30
Logo Tasarımına Giriş ve Yazı-İmaj İlişkisi
Simge Göksoy
– Tipografide Anlam Analizi
– Tipografi Kullanımı ve Uygulamaları
– Logo Tasarımı
– Yazı ve İmaj
– Analiz ve Uygulama
7. GÜN
1 Mart Cumartesi, 11.30-15.30
Marka Tasarımının Temelleri
Zeynep Dağlı Curalı
– Marka Stratejisi, Kimliği ve İmajı
– Marka Konumlandırması ve Hedef Kitle
– Müşteri Deneyimi ve Sadakati
– Marka ve Görsel Dil
– Marka ve Logo Tasarımı İlişkisi
– Marka ve Renk Paleti İlişkisi
– Marka ve Tipografi İlişkisi
– Marka ve Mekan İlişkisi
8. GÜN
2 Mart Pazar, 11.30-15.30
Marka Tasarımı Uygulamaları I
Zeynep Dağlı Curalı
– Örnek İnceleme
– Soru-Cevap ve Analiz
– 1. Proje Uygulaması
– Değerlendirme
9. GÜN
8 Mart Cumartesi, 11.30-15.30
Marka Tasarımı Uygulamaları II
Zeynep Dağlı Curalı
– Uygulama Değerlendirmeleri
– 2. Proje Uygulaması
– Analiz ve Geribildirim
– Ders Çıkarımları ve Soru-Cevap
10. GÜN
9 Mart Pazar, 11.30-15.30
Tasarımda Yapay Zeka Kullanımı
Zeynep Dağlı Curalı
– AI Destekli Tasarım Araçları
– Yaratıcı Süreçlerde AI
– AI ile Veri Analizi ve Karar Alma
– Özelleştirilmiş ve Kişiselleştirilmiş Tasarım
– Geleceğin Tasarım Araçları
11. GÜN
15 Mart Cumartesi, 11.30-15.30
InDesign ile Yayın Tasarımı I
Serçin Çabuk
– Adobe InDesign Arayüzü
– Dosya Oluşturma, Grid Sistemleri
– Metinler ve Düzenlemeleri
– Fontlar ve Renkler
– Şablon Sayfa Oluşturma, Sayfa Numaralandırma
– Paragraf ve Karakter Stilleri
12. GÜN
16 Mart Pazar, 11.30-15.30
InDesign ile Yayın Tasarımı II
Serçin Çabuk
– Görsel Yerleştirme ve Konumlandırma
– Yayın Tasarımı Örneklerini İnceleme
– Yayın Tasarımı Uygulamaları
– Export Yöntemleri
Uygulamalar
Bu programın ilk oturumlarında katılımcılar, Miro üzerinden eskizleme uygulamaları gerçekleştirerek tasarımdaki temel prensiplerle fotoğraf çalışmaları yaparlar. Tipografi odaklı oturumlarda ise poster çalışmaları yaparak farklı yazı tipleri ve tipografik stillerini analiz ederler. Ardından marka tasarımına dair edindikleri geniş kapsamlı bakış açısını uygulamaya dökme fırsatı bulurlar. Programın son bölümlerinde ise katılımcılar dergi ve broşür tasarımı gibi uygulamalarla farklı tasarım disiplinlerinde çalışmalar üretirler. Bu kapsamlı ve bütüncül yaklaşım sayesinde, katılımcılar görsel tasarımın önemli konularını kapsayan pratik deneyimler kazanarak kendi portfolyolarını oluşturma fırsatı elde ederler.
Kazanımlar
– Görsel tasarıma dair teorik ve teknik konularda kendinizi geliştirebilirsiniz.
– Yüksek kaliteli görsel içerikler üretebilir, görsel iletişimin prensiplerini öğrenebilirsiniz.
– Görsel tasarıma dair örnekleri daha iyi analiz edebilir ve yorumlayabilirsiniz.
– Trend görsel tasarım örneklerinden ve kullanılan dijital araçlardan haberdar olursunuz.
– Adobe Illustrator ile tipografi tasarımının giriş seviyesindeki uygulamalarını öğrenir ve denersiniz.
– Adobe InDesign’da yayın tasarımı üzerine bilgi sahibi olup pratik yapabilirsiniz.
– Adobe Photoshop ile marka tasarımı uygulamaları yapabilirsiniz.
– Görsel olarak çekici ve markanın kimliğini yansıtan logo, renk paleti ve tipografi tasarımı uygulama becerilerini edinirsiniz.
– Mevcut marka tasarımlarını analiz edebilir ve geliştirme önerileri sunabilirsiniz.
– Yapay zekanın tasarım süreçleri ve yaratıcılık üzerindeki etkilerini anlarsınız.
– Geleceğin yapay zeka teknolojileri ve tasarım araçları hakkında bilgi sahibi olursunuz.
– Görsel tasarım portfolyonuzu hazırlayabilir ya da var olan portfolyonuzu yeni üretilen işlerle geliştirebilirsiniz.
Kimler Katılabilir?
– Teorik bilgi ve teknik becerilerini geliştirmek isteyen grafik tasarım, mimarlık, iç mimarlık, endüstriyel ürün tasarımı gibi alanlarda çalışan tasarımcılar ya da bir tasarım bölümü okuyan öğrenciler,
– Görsel tasarım alanında kendini geliştirmek isteyen görsel sanatçılar ya da Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencileri,
– Reklam ve pazarlama alanında çalışanlar,
– Görsel tasarıma ilgi duyan, teorik bilgiyi teknik bilgiyle birleştirip tasarım yapmak isteyen herkes.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Katılımcılarla eğitim süresince öğrenme sürecini desteklemek adına linkler ve dokümanlar da ayrıca paylaşılacaktır.
Sertifika
Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.
Sertifika Şartları:
– Eğitimin 12 oturumunun en az 9’una canlı katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.
Gereksinimler
A3 ve A4 boyutunda kağıtlar, farklı özellikte ve renkte kalemler, varsa dijital çizim tableti ve kalemi (zorunlu değil). Farklı alanlarda ve görsel özelliklerde dergiler.
Eğitim süresince yapılacak uygulamalar için ücretsiz bir Miro hesabı oluşturmanız ve Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign programlarını bilgisayarınıza yüklemeniz gerekmektedir.