Unreal Engine Eğitimi

7 Ocak-5 Şubat 2023, 12.00-17.00
8 Oturum | 40 Saat | Uygulamalı

Unreal Engine, dijital bir dünya oluşturmak için üretilmiş en güçlü araçlardan birisi. Bu eğitim sayesinde yaratıcı ve üretken yönünüzü geliştirebilecek; oyun geliştirme, etkileşimli mimari görselleştirme, animasyon, görsel efekt, sanal gerçeklik alanlarında fikirleriniz hayat bulacak.

Zeynep Burcu Kaya Alpan yürütücülüğünde, 7 Ocak-5 Şubat tarihleri arasında, Cumartesi ve Pazar günleri, 12.00-17.00 saatlerinde Zoom üzerinden gerçekleşecek Unreal Engine Eğitimi’ne katılarak yaratıcı sektörlerde sıkça kullanılan güçlü ve popüler bir aracı kullanmayı öğreneceksiniz.

Yeni dönem hakkında bilgi alın:

    Açıklama

    Oyun teknolojileri, küresel boyutta talep gören alanlar arasında üst sıralardadır ve yaratıcı sektörün pek çok farklı disiplinine hitap eder. Unreal Engine, oyun geliştirme başta olmak üzere; etkileşimli mimari görselleştirme, animasyon, görsel efekt, sanal gerçeklik içerisinde ürün geliştirme ve pazarlama gibi amaçlarla kullanılabilen araçları sağlar.

    Oyun motoru deneyimi kazanacağınız, pratik uygulamalar ile öğrendiklerinizi pekiştirme şansı bulacağınız bu kapsamlı eğitim programıyla Unreal Engine’i kullanabilir hale gelebileceksiniz.

    Eğitim Takvimi

    7 Ocak C.tesi, 12.00-17.00 | 1. Oturum: Oyun Motorlarına Giriş
    8 Ocak Pazar, 12.00-17.00 | 2. Oturum: Unreal Engine 5 Arayüzü
    14 Ocak C.tesi, 12.00-17.00 | 3. Oturum: Materyal ve Aydınlatma
    15 Ocak Pazar, 12.00-17.00 | 4. Oturum: Sequencer ile Sinematik Video Oluşturma
    [21-22 Ocak C.tesi & Pazar — Ara ve Genel Tekrar *Ders yapılmayacaktır.]
    28 Ocak C.tesi, 12.00-17.00 | 5. Oturum: Oyun Motorunun Ögeleri
    29 Ocak Pazar, 12.00-17.00 | 6. Oturum: Blueprint Sistemine Giriş
    4 Şubat C.tesi, 12.00-17.00 | 7. Oturum: Basit Etkileşim Programlama
    5 Şubat Pazar, 12.00-17.00 | 8. Oturum: Projeden Çalıştırılabilir Çıktı Alma

    Eğitim Programı

    1. Oturum: Oyun Motorlarına Giriş
    – Oyun motoru tanımı ve kullanım alanları,
    – Unreal Engine tanıtımı ve diğer oyun motorlarından farkları,
    – Eşzamanlı (realtime) teknolojilerin kullanım alanları,
    – Unreal Engine ve benzeri oyun motorları ile ilintili programlar,
    – Unreal Engine ile veri alışverişi yapma,
    – Ücretsiz kaynakların incelenmesi.

     2. Oturum: Unreal Engine 5 Arayüzü
    – Unreal Engine 5 arayüzüne giriş ve sahnede dolaşım,
    – Taslak proje kullanımı,
    – Unreal Engine içine ve dışına veri aktarımı,
    – Unreal Marketplace ve Quixel Bridge kullanımı,
    – Başlangıç paketi içerisindeki içerikleri kullanma,
    – Engine içinde arazi oluşturma ve araziyi şekillendirme araçlarının kullanımı,
    – Unreal içinde bulunan araçlarla basit bir çevre modelleme uygulaması.

    3. Oturum: Materyal ve Aydınlatma
    – Materyal ve doku ilişkisi,
    – Basit bir master materyal oluşturma,
    – Parent-Child ilişkisi,
    – Post-process materyali,
    – Farklı ışıklandırma elemanları,
    – Gökyüzü aydınlatma sistemleri,
    – Basit bir sahnenin aydınlatma uygulaması.

    4. Oturum: Sequencer ile Sinematik Video Oluşturma
    – Sinematik kamera ayarları,
    – Sanal kamera, ray ve vinç kullanımı,
    – Sahne aktörlerini sequencer’a ekleme,
    – Animasyon içerisinde sahne aktörlerini manipüle etme,
    – Level sequencer ile sahneden video kaydı oluşturma ve render alma uygulaması.

    5. Oturum: Oyun Motorunun Ögeleri
    – Üçüncü kişi taslak projesi içerisinden oyun motorunun farklı ögeleri ve temel özellikleri incelemesi (static, skeletal mesh, level, pawn, character, particle system vd.),
    – Oyun motorunun temel terminolojisi ve aralarındaki farklar (project, blueprint, object, class, actor, component, brush, volume, level, world vd.),
    – Yeni seviye oluşturma,
    – Oyun karakteri üzerinde değişiklik yapma,
    – Kullanıcı arayüzü oluşturma uygulaması.

    6. Oturum: Blueprint Sistemine Giriş
    – Blueprint editörü arayüzüne giriş ve nod sistemini tanıma,
    – Blueprint sisteminin temel ögeleri (değişkenler, event begin play, event tick vd.) ile script mantığı,
    – Akış kontrolü elemanlarını tanıma,
    – Input değiştirme,
    – Event oluşturma,
    – Blueprintler arası iletişim kurmaya giriş,
    – Seviyeler arası geçiş yapmak için level blueprint programlama uygulaması.

    7. Oturum: Basit Etkileşim Programlama
    – Collision sistemini tanıma,
    – Blueprint içerisinde collision kullanımı,
    – Kullanıcı arayüzü içerisinde script,
    – Oyun içerisinde kapı açma, ışık yakıp söndürme, günün saatini değiştirme uygulamaları.

    8. Oturum: Projeden Çalıştırılabilir Çıktı Alma
    – Geliştirilen projenin paketlenip yedeklenmesi,
    – Olası problemler ve çözümleri,
    – Hata çözümleme (debug) yollarının incelenmesi,
    – Proje çıktısı (.exe dosyası) alma.

    Kazanımlar

    Unreal Engine Eğitimi’ni tamamlayan ve uygulamaları aktif olarak yapan katılımcılar;

    – Oyun motoru ve oyun geliştirme kavramları ile tanışırlar,
    – Unreal Engine 5 oyun motorunu ve etkileşimli mimari görselleştirme, animasyon, görsel efekt, sanal gerçeklik içerisinde ürün geliştirme ve pazarlama gibi diğer kullanım alanlarını keşfederler,
    – Unreal Engine’de odaklanmak istedikleri yönleri tespit edebilecek gerekli donanıma ve daha ileri seviye çalışmalar yapmak için gerekli kaynaklara sahip olurlar,
    – Unreal Engine ekosistemine giriş yaparlar ve ilerlemelerini destekleyecek ilişkileri kurarlar.

    Kimler Katılabilir?

    Bu eğitime oyun motorlarına ilgi duyan kişiler, kariyerini oyun teknolojilerini kullanarak geliştirmek isteyen veya hobi amaçlı ilgilenen, oyun tutkunu olan veya yaratıcı sektörden gelen kişiler katılabilir.

    Unreal Engine Eğitimi; Dijital Oyun Tasarımı mezun ve öğrencileri, Mimarlık Fakültesi mezun ve öğrencileri, Güzel Sanatlar Fakültesi mezun ve öğrencileri, ürün geliştirme uzmanları gibi pek çok farklı alana hitap edebilecek bir eğitim olarak tasarlanmıştır. Katılım için program bilgisi gerekli değildir.

    Materyaller

    Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları katılımcılarla eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar izleyebilecekleri şekilde paylaşılır. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.

    Katılımcılarla eğitim süresince öğrenme sürecini desteklemek adına;

    – Unreal Engine 5 dokumantasyonu ve taslak projeleri incelenecek.
    – Oyun motorunun sunduğu taslak projelerden üçüncü kişi gözlü proje aktif olarak kullanılacak.
    – Mixamo, Quixel Bridge, Turbosquid, Sketchfab gibi kaynaklar incelenecek.
    – Blender 3D, 3ds Max, ZBrush, Maya, Rhinoceros 3D, Revit, SketchUp, Marvelous Designer, Substance Designer ve Painter programlarından bahsedilecek.

    Sertifika

    Eğitime katılan herkese LinkedIn uyumlu, dijitalde görüntülenip paylaşılabilen akıllı sertifika verilecektir. Sertifika için 8 oturumun en az 6’sına canlı katılım sağlama şartı vardır.

    Gereksinimler

    – Katılımcılar temel düzeyde bilgisayar kullanımına hakim olmalıdır.
    – Eğitim öncesinde Epic Launcher ve Unreal Engine 5.0 indirilmiş ve yüklenmiş olmalıdır.
    – Donanımsal driver/sürücü güncellemeleri yapılmış olmalıdır.
    – Olası sorunları hızlıca çözmek için eğitmenin uzaktan bağlanabilmesi amacıyla TeamViewer yüklenmesi tavsiye edilir.

    Önemli Bilgi

    Unreal Engine Eğitimi’ne cep telefonunuzla değil, bilgisayarınızla katılım sağlamalısınız. Kayıt olmadan önce bilgisayarınızın donanımının yeterli olup olmadığını lütfen kontrol edin.

    Sistem Gereksinimleri

    – Windows 10 64-bit, Quad-Core Intel veya AMD, minimum 2.5 GHz, 8 GB RAM, DirectX 11 veya DirectX 12 uyumlu grafik kartı.
    – macOS Monterey, Quad-Core Intel, minimum 2.5 GHz, 8 GB RAM, Metal 1.2 uyumlu grafik kartı.

    Kurulum

    – Programın yüklenip çalışması için yaklaşık 60-100 GB arası serbest disk alanı gerekmektedir.
    – Unreal Engine 5.0 kurulumu Epic Launcher üzerinden yapılmalıdır.
    – Unreal Engine yükleme seçeneklerinde Starter Content ve Templates and Feature Packs seçili olmalıdır.

    eğitmen

    Zeynep Burcu Kaya Alpan, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Lisans ve Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı Yüksek Lisans mezunu mimar, oyun tasarımcısı ve akademisyendir. Çeşitli üniversitelerin oyun tasarımı, yeni medya, animasyon bölümlerinde yarı zamanlı olarak derslerini yürütmektedir. İletişim Bilimleri alanında doktora yapmaktadır. Sanal gerçeklik ve bedenlenme, oyuncul deneyim tasarımı, oyun estetiği konularında akademik çalışmaları vardır. Serbest olarak oyun geliştirir ve sanal gerçeklik eğitim simülasyonu, artırılmış gerçeklik filtresi, dijital giysi tasarım uygulama hizmetleri sağlar. Bu amaçla Unreal Engine, Spark AR, Marvelous Designer, Blender 3D gibi araçlar kullanır.

    kayıt ve ödeme

    • Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
    • Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
    • Kontenjan 20 kişiyle sınırlıdır.