Açıklama
Oyun teknolojileri, küresel boyutta talep gören alanlar arasında üst sıralardadır ve yaratıcı sektörün pek çok farklı disiplinine hitap eder. Unreal Engine, oyun geliştirme başta olmak üzere; etkileşimli mimari görselleştirme, animasyon, görsel efekt, sanal gerçeklik içerisinde ürün geliştirme ve pazarlama gibi amaçlarla kullanılabilen araçları sağlar.
Oyun motoru deneyimi kazanacağınız, pratik uygulamalar ile öğrendiklerinizi pekiştirme şansı bulacağınız bu kapsamlı eğitim programıyla Unreal Engine’ı kullanabilir hale gelebileceksiniz.
Eğitim Takvimi
29 Ekim 2024 Salı, 19.15-22.15
31 Ekim 2024 Perşembe, 19.15-22.15
5 Kasım 2024 Salı, 19.15-22.15
7 Kasım 2024 Perşembe, 19.15-22.15
12 Kasım 2024 Salı, 19.15-22.15
14 Kasım 2024 Perşembe, 19.15-22.15
19 Kasım 2024 Salı, 19.15-22.15
21 Kasım 2024 Perşembe, 19.15-22.15
26 Kasım 2024 Salı, 19.15-22.15
28 Kasım 2024 Perşembe, 19.15-22.15
3 Aralık 2024 Salı, 19.15-22.15
5 Aralık 2024 Perşembe, 19.15-22.15
10 Aralık 2024 Salı, 19.15-22.15
12 Aralık 2024 Perşembe, 19.15-22.15
Eğitim Programı
– Unreal Engine ve Kullanım Alanları
– Sektörel Bilgi ve Gereksinimler
– Oyun Tasarımı: Oyunları İncelemek, SubGenres, Market Analiz Teknikleri
– Oyun Motorları: Farkları ve Avantajları
– Unreal Engine’a Başlangıç: Proje Planlaması
– Oyun Motorları: Arayüzü ve Sistemleri
– Oyun Motorları: Işıklandırma ve Temel Objeler
– Oyun Motorları: Dünya Oluşturma
– 3D Tasarıma Giriş: 3D Objeler, Static Mesh, Skeletal Mesh, Animasyonlar
– 3D Tasarım: Send to Unreal Plugin, UV Açılımı, Materyaller
– 3D Tasarım: Farklı Asset Kaynakların Kullanımı
– Level Design: Sahne Bütünlüğü, Texel Density, Konsept Bütünlüğü
– Unreal Engine’da Kodlama: Blueprint vs C++
– Kodlama I: Bir Oyunun Anatomisi, Kodlamanın Mantığı
– Kodlama II: Interface, Gamemode, Level Blueprint
– Kodlama IIII: Kullanıcı Arayüzü
– Kodlama IV: Mevcut Sistemlerin Geliştirilmesi
– Kodlama V: Game State, Game Instance, Game Mode
– Kodlama VI: Dinamik Dünya
– Kodlama VII: Animation Blueprint
– Ses I: Sound Clue
– Ses II: Metasound
– Sinematik I: Sequencer
– Sinematik II: Kamera Animasyonları
– Sinematik III: Render Teknikleri
– Sinematik IV: Kurgu
– Optimizasyon
– Konsept Geliştirme: Büyük Projeler, Avantajları, Dezavantajları, Source Control
– Sistem Tasarımı: Gelişmiş Sistemler – Dinamik Dünyalar, Fizik
– Sistem Tasarımı: Gelişmiş Sistemler – VFX: Niagara
– Sistem Tasarımı: Gelişmiş Sistemler – Multiplayer I
– Sistem Tasarımı: Gelişmiş Sistemler – Multiplayer II
– Sistem Tasarımı: Gelişmiş Sistemler – Yapay Zeka I
– Sistem Tasarımı: Gelişmiş Sistemler – Yapay Zeka II
– Reklamcılık I: Otomotiv
– Reklamcılık II: Emlak
– Simülasyon I
– Simülasyon II: VR/AR/MR
– Örnek Kompleks Proje İncelemesi I
– Örnek Kompleks Proje İncelemesi II
Kazanımlar
Unreal Engine Eğitimi’ni tamamlayan ve uygulamaları aktif olarak yapan katılımcılar, Unreal Engine ekosistemine giriş yaparak Level Designer, Game Designer, Game Programmer, Visual Artist gibi birbirinden farklı 20 ayrı uzmanlığın temellerini oluştururlar ve kendilerini en yakın gördükleri alanda geliştirme fırsatı bulurlar. Bunun yanı sıra;
– Unreal Engine’ın ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve kullanım alanlarını öğrenirler,
– Unreal Engine arayüzünü, çalışma prensibini ve temel sistemlerini anlarlar,
– Oyun kavramına, oyun geliştirme süreçlerine ve level tasarıma dair içgörü kazanırlar,
– 3D ile tanışarak tasarımın temellerini, materyali, ışığı ve objelerin kullanımını öğrenirler,
– C++ kodlama dili ve blueprint sistemleri ile tanışırlar,
– Unreal Engine ile sinematik sahneler kurgulayabilir ve render yapabilirler,
– Unreal Engine’ı reklam ve tanıtım amaçlı kullanabilirler,
– Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik ortamları tasarlayabilirler,
Kimler Katılabilir?
Unreal Engine Eğitimi, oyun motorlarını ve oyun teknolojilerini kariyerine entegre etmek, oyun motorlarını kullanarak üretim yapmak isteyen herkesin katılımına açıktır.
Dijital Oyun Tasarımı mezun ve öğrencileri, Mimarlık Fakültesi mezun ve öğrencileri, Güzel Sanatlar Fakültesi mezun ve öğrencileri, ürün geliştirme uzmanları gibi pek çok farklı alana hitap edebilecek bir eğitim olarak tasarlanmıştır. Katılım için program bilgisi gerekli değildir.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Sertifika
Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.
Sertifika Şartları:
– Eğitimin 14 oturumunun en az 10’una canlı katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara dahil olmak.
Gereksinimler
Eğitim gününden önce bilgisayarınıza Epic Games Launcher üzerinden Unreal Engine programını yüklemiş ve donanımsal driver güncellemelerini yapmış olmalısınız. Eğitimde programın güncel versiyonu (Unreal Engine 5 ve üzeri), İngilizce dilinde kullanılacaktır.
Unreal Engine için sistem gereksinimlerini buradan kontrol edebilirsiniz.