Açıklama
Tasarım algısının dünya çapında değişime başladığı günümüzde inovasyon neden önemlidir ve inovasyon aslında nedir? Tasarımla inovasyonun birleşimi zaruri midir? Sanatsal yaklaşım ve inovatif tasarım arasındaki en derin ayrım nerede başlar? İnovatif bir tasarımcının yaklaşımı nasıldır? Bu ve benzeri sorulara odaklanan workshop, tasarımcının son kullanıcı ile bağlantısı olan ürünler geliştirmesine farklı bir açıdan destek olmayı amaçlarken, aynı zamanda günümüze kadar benimsenmiş inovatif yaklaşımların da üzerinde duruyor. Gelecek teknolojiler ile tasarım dünyasının şekillenmesi ve bu bağlamda algıda tasarımın değişimine odaklanıyor. Tasarımı “sadece estetik” algısından ayırıp, farklı ve yeni yollarla çözüm üretmeyi amaçlayan bir disiplin olarak ele alıyor.
Atölye Programı
1. Oturum: 9 Şubat Salı, 19.30-22.30
İnovasyon+Tasarım=İnovasyon Tasarımı
İnovasyon ve tasarım kavramları, iki kavramın birbiriyle ilişkisi ve tarihte benimsenmiş inovatif adımlar. Sanatsal tasarım ile inovatif tasarım arasındaki farklılıklar. Belirlenen problem üzerinden inovatif yaklaşımın geliştirilmesi.
2. Oturum: 11 Şubat Perşembe, 19.30-22.30
İnovasyonun Otopsisi
İnovasyonun tarihsel yaklaşımının detaylı açıklandığı case study’ler ve problem, ürün, son kullanıcı ilişkisi. Problem çözümünde tasarımsal yaklaşım. Problem ile ilgili yapılan araştırmaların derlenmesi ve ürüne teorik uyarlanması.
3. Oturum: 16 Şubat Salı, 19.30-22.30
İnovasyon Tasarımının Anatomisi
Tasarım çerçevesi içerisinde inovatif yaklaşımın başlangıcı, ürüne gidene kadar bu yaklaşımın nasıl sürdürüldüğü; problem ve ürün arasındaki bağlantının kurulması ve son kullanıcı ile ürünün bağdaştırılması.
4. Oturum: 18 Şubat Perşembe, 19.30-22.30
Gelecek Yaklaşımı: İnovasyon, Bugünün Sınırları ve Yapılabilirlik
Gelecek problemleri ve teknolojileri, tasarım kavramının teknoloji ile değişimi, gelecekte tasarım kavramı ve günümüz sınırları ile yapılabilirlik kavramı. Ürün tasarımının tamamlanması ve katılımcıların problem için geliştirdikleri ürünlerin ve yaklaşımlarının sunumu.
Kazanımlar
• İnovasyon ve inovatif tasarım kavramlarının öğrenilmesi, inovasyon yaklaşımının öneminin anlaşılması.
• Son ürün ne olursa olsun, son kullanıcı ile bağın ürün tasarımında en az ürün kadar önemli olduğunun kavranması.
• İnovatif, anlamlı, faydalı, görsel estetik algısına sahip ürünlerin oluşumunun öneminin kavranması.
• Problemlerin çözümlerinde farklı yolların incelenmesinin ve bu yolların tasarım çerçevesinde sunulmasının öneminin kavranması.
• Yenilik kavramına sahip ve ayakları yere basan tasarımların oluşturulmasında dikkat edilecek hususların öğrenilmesi; yeni ve özgün tasarımların ortaya çıkmasında kullanılabilirlik faktörünün sağlanabilmesi.
• Problemlerin kullanılabilirlik, sürdürülebilirlik ve görsel estetik kavramları ile birlikte çözülmesinin kavranması.
• Gelecek tasarım problemlerinde ne tür yaklaşımların benimsenebileceğinin anlaşılması.
• Tasarım ve teknolojik gelişmelerin gelecekteki öneminin kavranması, bu alanların diğer alanlarla bağlantısında ve ürün geliştirme süreçlerindeki öneminin anlaşılması.
• Ürün ve son kullanıcı arasında anlamlı, faydalı ve inovatif bir bağın kurulmasının anlaşılması.
Kimler Katılabilir?
• Güzel sanatlar, mimarlık, iç mimarlık ve tasarımla ilgili alanlarda öğrenim görenler,
• Grafik tasarımcılar ve illüstratörler,
• Endüstriyel ürün tasarımcıları,
• UX ve UI tasarımcıları,
• İç mimarlar ve mimarlar,
• Moda, tekstil ve aksesuar tasarımcıları,
• Kurumların tasarım departmanlarında çalışanlar,
• İşi gereği yaratıcı süreçler içerisinde olanlar,
• Görsel iletişim ve yaratıcılıkla ilgili kendini geliştirmek isteyen herkes.
Sertifika
Atölyeye katılan herkese LinkedIn uyumlu, dijitalde görüntülenip paylaşılabilen akıllı sertifika verilecektir.