Açıklama
Çocuklar ile çalışmada sözel olmayan yöntemlerin kullanımına ihtiyaç vardır. Gelişimsel dönemleri gereği bir yanıyla “dezavantajlı” bir pozisyonda yer alan çocuklar, kendilerini ifade etmede zorlanmakta ve çevresel etkilerle yansıtmalar yapmaktadır. Çocuğun iç dünyasının dışa vurumunda resim çalışmaları çok etkili olmakta ve içsel süreçlerin sembolleştirmeler ile dışa vurumuna yol açarak, çocuğun kendini güvenli bir alanda algılamasına ve daha rahat ifade etmesine katkı sağlamaktadır.
Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi iş birliğiyle düzenlenen Resim Analizi ve Psikolojik Yorumlama Eğitimi’nde çocuklarla çalışan uzmanların ve eğitimcilerin; çocuk resimlerini gelişimsel dönem özelliklerine göre yorumlamaları, çocuğun resim yoluyla ifade ettiği duygu ve düşünceleri anlamaları, çocuğun resim yoluyla yansıttığı sosyal ve kültürel çerçeveyi fark etmeleri ve çocuğun sağlıklı gelişimini destekleme, çocuğu tanıma ve kendisine tanıtma konusunda farkındalık ve yetkinlik kazanmaları amaçlanmaktadır.
Eğitim Takvimi
16 Ocak 2024 Salı, 19.30-22.30 | 1. Oturum: Teorik Ders
18 Ocak 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 2. Oturum: Teorik Ders
23 Ocak 2024 Salı, 19.30-22.30 | 3. Oturum: Teorik Ders
25 Ocak 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 4. Oturum: Teorik Ders
30 Ocak 2024 Salı, 19.30-22.30 | 5. Oturum: Teorik Ders
1 Şubat 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 6. Oturum: Teorik Ders
6 Şubat 2024 Salı, 19.30-22.30 | 7. Oturum: Teorik Ders
8 Şubat 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 8. Oturum: Teorik Ders
27 Şubat 2024 Salı, 19.30-22.30 | 9. Oturum: Süpervizyon
29 Şubat 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 10. Oturum: Süpervizyon
5 Mart 2024 Salı, 19.30-22.30 | 11. Oturum: Süpervizyon
7 Mart 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 12. Oturum: Süpervizyon
Eğitim Takvimi
16 Ocak 2024 Salı, 19.30-22.30
18 Ocak 2024 Perşembe, 19.30-22.30
23 Ocak 2024 Salı, 19.30-22.30
25 Ocak 2024 Perşembe, 19.30-22.30
30 Ocak 2024 Salı, 19.30-22.30
1 Şubat 2024 Perşembe, 19.30-22.30
6 Şubat 2024 Salı, 19.30-22.30
8 Şubat 2024 Perşembe, 19.30-22.30
27 Şubat 2024 Salı, 19.30-22.30
29 Şubat 2024 Perşembe, 19.30-22.30
5 Mart 2024 Salı, 19.30-22.30
7 Mart 2024 Perşembe, 19.30-22.30
Eğitim Programı
- Çocuk Psikoterapisinin Amaçları
- Temel Amaçlar
- Ailenin Amaçları
- Terapistin Amaçları
- Çocuğun Amaçları
- Çocuk-Terapist İlişkisi
- Nitelikli Bir Terapötik İlişkinin Özellikleri
- Çocuk Terapistinde Olması Beklenen Özellikler
- Çocuk Psikoterapisinde Süreç
- Değerlendirme Aşaması
- Terapötik Süreç
- Terapi Sürecinin Sonlandırılması
- Çocuk Resimlerinin Analizinde Temel İlkeler
- Çizgilere Göre Değerlendirme
- Renk Kullanımı
- Boyutlar ve Kağıt Üzerinde Yerleşim
- Çizim Temposu
- Gelişim Dönemlerine Göre Çocuk Resimlerinin Özellikleri
- Resim Testlerinin Özellikleri
- Kullanılan Resim Test ve Teknikleri
- Bir İnsan Çiz Testi
- Ev-Ağaç-İnsan Resmi
- Aile Resmi
- Çiçek Ailesi Resmi
- Var Olmayan Hayvan
- Kaktüs Resmi
- Kuş Yuvası Resmi
- İletişim, Isınma ve Aile ile Çalışmada Kullanılabilecek Çeşitli Resim Çizimleri Örnekleri
Kazanımlar
Resim Analizi ve Psikolojik Yorumlama Eğitimi’ne katılarak Kadir Has Üniversitesi sertifikasını almaya hak kazanan katılımcılar;
– Çocuk psikoterapisinin özelliklerini yetişkin terapisinden ayırt eder,
– Çocuk ile çalışacak uzmanların sahip olması gereken yeterliliklerin farkında olur,
– Çocuk psikoterapisi sürecinde resim analizi çalışmasını basamaklarına uygun olarak gerçekleştirir,
– Çocuğun duygusal sorunlarını ifade etmesine yardımcı olarak resim tekniklerini tanır,
– Çocuğun resim yoluyla yansıttığı sosyal ve kültürel çevresinin farkında olur,
– Resim tekniklerinin kullanımını ve değerlendirilmesini öğrenir,
– Yapılan çalışmaların sonucunda çocuk ve aileye geri bildirim verme ve süreci değerlendirme yetkinliği kazanır,
– Çocukla çalışmada kendi mesleki alanında daha etkili olur,
– Çocuğu tanıma ve kendisine tanıtma konusunda dikkat edilmesi gereken noktaların farkında olur.
Kimler Katılabilir?
Eğitime psikiyatri hekimleri ve asistanları, psikologlar, psikolojik danışman ve rehber öğretmenler, aile danışmanları, sosyal hizmet uzmanları, doktorlar, pedagoglar, anaokulu öğretmenleri, okul öncesi öğretmenleri, özel eğitim uzmanları, çocuk gelişimi ve eğitimi uzmanları ile üniversitelerin ilgili bölümlerinde okuyan öğrenciler katılabilirler.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Katılımcılarla eğitim süresince öğrenme sürecini desteklemek adına tüm sunumlar, görsel örnekler, okuma ve kaynak listeleri de ayrıca paylaşılacaktır.
Süpervizyon
Her katılımcı, öğrenilen resim testlerinin uygulamasını en az iki çocukla yaparak yazılı bir değerlendirme raporu hazırlayıp süpervizyon oturumundan önce eğitmene iletecektir. Raporlar, süpervizyon oturumlarında süpervize edilecektir. Eğitimde bu süreçlerin nasıl yürütüleceğine dair kapsamlı bilgiler paylaşılacaktır.
Sertifika
Eğitimi başarıyla tamamlayan katılımcılara, Kadir Has Üniversitesi tarafından e-Devlet üzerinden sorgulanabilen “Uygulayıcı Sertifikası” düzenlenecektir.
Sertifika Şartları:
– Programa en az %80 oranında katılım sağlamak.
– Süpervizyonlara aktif olarak katılmak ve gerekli ön hazırlıkları yapmak.
Gereksinimler
Eğitim süresince yapılacak uygulamalar için yanınızda beyaz kağıt (A4 ve A4 boyutunda), renkli kalemler, pastel boya, kurşun kalem ve silgi bulundurmalısınız.