Açıklama
Don Quijote neden ölümsüzdür? Odysseia destanı ve Frankenstein neden hâlâ konuşuluyor? Netflix dizilerini neden soluksuz izliyoruz? Ya dilinizden düşmeyen reklam repliklerine ne demeli? Cevabı basit: Hikayeleri seviyoruz.
Büyük toplulukları ikna eden, hatırlanan, etki uyandıran insanların ve markaların hepsi hikaye anlatıyor. Çünkü fikirleri dünyaya yaymanın yolu hikaye anlatmaktan geçiyor.
Reklamda Hikayeleştirme eğitiminde hikayenin yapısı, reklamda ileti ve gösterge kavramları, hikaye anlatma yöntemleri, transmedya hikaye anlatımı, verilerin hikayeleştirilmesi gibi konular anlatılacak; hikaye odaklı içerik üretimine yönelik uygulamalar yapılacak.
Eğitim Konuları
• Anlatının Temel Öğeleri
• Dramatik Yapı
• İletiler ve Göstergeler
• Hikaye Anlatma Yöntemleri
• Markalardan Hikayeleştirme Örnekleri
• Cross-Media ve Transmedia Anlatıları
• Data Storytelling: Verilerin Hikayeleştirilmesi
• Data Visualization: Veri Görselleştirme
• Uygulamalar
Kimler Katılabilir?
• Reklam ve metin yazarlığı alanında kendini geliştirmek isteyenler,
• Reklam ajanslarında ve diğer yaratıcı sektörlerde çalışanlar,
• Müfredatın dışına çıkmak isteyen öğrenciler,
• Blog, sosyal medya ve YouTube içeriği üretenler,
• Satış ve müşteri sadakatini artırmak isteyen işletme sahipleri, yöneticiler, girişimciler,
• Markasını ve ürününü hikayeleştirmek için bir başlangıç noktası arayanlar.
Materyaller
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve ders gününden sonra katılımcılara 30 gün süreyle izleyebilecekleri şekilde gönderilir. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme imkânı sağlanır.
Sertifika
Eğitime katılan herkese LinkedIn uyumlu, dijitalde görüntülenip paylaşılabilen akıllı sertifika verilecektir.
eğitmenler
Yeşim Gürsucu
Co-Founder @OtherWorkers
Dramatik Yazarlık bölümünden mezun olduktan sonra, Excel İletişim ve Algı Yönetimi’nde İçerik Yöneticisi olarak çalıştı; Algida, Balparmak, CGV, Koroplast, Mapfre Sigorta, Prima, SAP gibi markalar ve kurumlar için içerik üretti. Kadir Has Üniversitesi’nde veri hikayeleştirme, İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde reklam yazarlığı üzerine atölyeler verdi. Ömer Kaçar’la birlikte hikayeleştirme ajansı OtherWorkers’ı kurdu; eBay, Fiat, KAFT gibi markalara hizmet verdi. İstanbul’da ajans faaliyetlerini sürdürürken, bir yandan da kurucusu olduğu Üretimhane’de reklam yazarlığı ve hikayeleştirme eğitimleri vermeye devam ediyor, ayrıca bir masal kitabı üzerine çalışıyor.
Ömer Kaçar
Co-Founder @OtherWorkers
Dramatik Yazarlık ve Radyo Televizyon Sinema bölümlerinden mezun oldu. Reklamın farklı alanlarında çalıştı. BKM, Hürriyet Emlak, Sennheiser, Foriba, iyzico, Avansas, Parex gibi markalar için içerik ürettikten sonra oyun yazarlığına ve hikaye anlatımına yöneldi. Altıdan Sonra Tiyatro repertuvarına alınarak Kumbaracı50’de sahnelenen “Misafir” adlı tiyatro oyunuyla Avrupa’nın en prestijli ödüllerinden biri olan Heidelberger Stückemarkt Uluslararası Yazar Ödülü’nü kazandı. MEF Üniversitesi, Kadir Has Üniversitesi ve İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde hikayeleştirme, veri hikayeleştirme ve reklam sektörü üzerine konuşmalar yaptı, atölye çalışmalarının yürütücülüğünü üstlendi. Yeşim Gürsucu ile birlikte kurucusu olduğu OtherWorkers hikayeleştirme ajansında çalışırken; Üretimhane’de yaratıcı endüstrilere yönelik öğrenme programları tasarlıyor.
kayıt ve ödeme
• Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
• Eğitime katılım kontenjanla sınırlıdır.