Dijital Dünyada İçerik Üretimi

31 Ekim-1 Kasım 2020, 14.00-18.00

Hikaye odaklı, fark yaratan dijital içerikler üretip paylaşmak isteyenler için 8 saatlik online, uygulamalı ve sertifikalı eğitim başlıyor.

31 Ekim ve 1 Kasım tarihlerinde, 14.00-18.00 saatleri arasında, Zoom üzerinden gerçekleşecek Dijital Dünyada İçerik Üretimi eğitimini; Zaytung ve OT Dergi’deki yazılarıyla bilinen dijital içerik yöneticisi, yazar ve editör Murat Dural verecek.

Açıklama

Yeni platformlar ve yeni özellikler, beraberinde yeni hikaye anlatma olanakları getiriyor. Binlerce içerik arasından fark edilmek her zamankinden daha zor ve tam da bu nedenle içerik yaratma sürecine derinden bakmak gerekiyor.

“Bir fikrim var ve bu fikri içeriğe dönüştürmek istiyorum. Hikaye yazma kurallarını dijital mecralara uygulamak istiyorum,” düşüncesinde olan herkes için kılavuz olmayı hedefleyen bu eğitimde, temel anlatı kuralları, yeni medyanın dinamikleri, fikir bulma süreçleri hakkında zihin açıcı dersler ve pratik olarak size yardımcı olacak onlarca kaynak, yöntem ve araç önerisi sizi bekliyor.

1. Oturum: 31 Ekim – 14.00-18.00

Anlatının Gücü: İçeriğin Temeli

• Neden hikaye anlatıyor, neden hikaye dinliyoruz?
• İnsanlığın en çok kullandığı hikaye kalıpları
• İnsan beyninin en çok duyarlı olduğu yazılı ve görsel hikaye türleri
• Hikayeciliğin bir yöntem olarak kullanıldığı en iyi web sitesi örnekleri

* Bölüm sonu egzersizi olarak, kişisel web sitesi anasayfa metni yazma çalışması

Dramatik Yapı: Hikaye Anlatmanın Bilimi

• Dramatik yapı nedir?
• Dramatik yapı 15 saniyelik dijital videolarda da mevcut mudur?
• Aynı mesaj farklı bir anlatıya nasıl evrilir? Arketipler ve klişeler nasıl bozulur?
• Dramatik etkiyi artırmak için ipuçları
• Anlatı kurallarının dijital mecralara uygulandığı en iyi post-story örnekleri

* Bölüm sonu egzersizi olarak, içerik klişelerine dair bir içerik yazma çalışması

Geleneksel Medya İçeriği vs. Yeni Medya İçeriği

• Hedef kitlenin alışkanlıkları, algısıyla beraber reklamcı ve içerikçilerin anlatım yöntemleri de değişti mi?
• Geleneksel içerik üreticiler ile dijital içerikçilerin ortak noktaları ve farklılıkları
• Geleneksel medyadan dijital dünyaya adaptasyon çalışmaları, yeni medyanın dili
• Transmedia storytelling, dijitaldeki en iyi örnekleri

* Bölüm sonu egzersizi olarak, bir bumper ad ya da bir ‘Birlikte Yapalım’ formatı oluşturma çalışması

2. Oturum: 1 Kasım – 14.00-18.00

Yeni Medyanın Ruhu: Hız, Mizah, Challenge

• İyi sosyal medya mizahı nasıl kurgulanır?
• Hangi sosyal medya platformu hangi içgüdümüze hitap eder?
• Trend takibi için en iyi araçlar, kişisel ya da kurumsal mecralar için her mecraya uygun yaratıcı içerik önerileri
• İyi Instagram içerikleri ve blog yazıları için belli başlı ipuçları

* Bölüm sonu egzersizi olarak bir ‘gamification’ çalışması

Fikir Bulma Süreci: Kendi Kendinin Editörü Olmak

• Fikir bulmanın aşamaları, yöntemleri nelerdir?
• YouTube, blog ve podcast başlıkları nasıl bulunur?
• Müşteri brief’i ve kreatif ekibin yaratıcı enerjisinin kesişim noktasında fikir nereye konumlanmalıdır?
• “Yaratıcı beslenme” önerileri, fikir egzersizleri, brainstorming hikayeleri…

* Bölüm sonu egzersizi olarak, bir ‘meme’ çalışması

Dijitale Yönelik Basit İçerik Üretme Araçları/Yöntemleri

• Bir kişi tek başına bütün bir içeriği tasarlayabilir mi?
• Viral olacak fikirlerin bir formülü var mıdır?
• Dijitalde pratik ve basit bir şekilde içerik üretilebilecek araçlar
• Site, uygulama ve okuma önerileri

* Eğitim sonu uygulaması olarak, trend takip araçlarıyla anında içerik fikri oluşturma denemesi

eğitmen

Murat Dural: Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nde öğrenim görürken Penguen ve Hürriyet gibi birçok mecrada esprileri ve mizah yazıları yayımlandı. 2013 yılında, Anadolu Üniversitesi Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı’nda yüksek lisansı başladı. 2013-2014 yılları arasında internet gazeteciliği yaptıktan sonra, 2014 yılında OT Dergi, Zaytung ve kültür sanat mecraları için yazılar yazmaya başladı.

Zaytung’un her kategorisinde 500’ü aşkın içeriği yayımlandı, yine bu dönem edebiyatla, sinemayla, akademik yayınlarla ilgilendi. Zaytung adına markalar için sosyal medya ve video içerikleri üreterek reklam sektörüyle tanıştı, sonrasında sektörün farklı pozisyonlarında yer aldı. 2019’dan beri Sportsnet Group’ta digital copywriter olarak çalışıyor; Koç Holding, Turkcell, P&G, Bayer, McDonald’s gibi markalar için içerikler üretiyor.

Senaryo ve öykü çalışmaları devam ediyor; TBD 21. Bilimkurgu Öykü Yarışması’nda “Üstün Bey’in Yeni Tarzı” isimli öyküsüyle birinciliği ve 3. Denizbank İlk Senaryo Yarışması’nda “Aramızdaki” isimli senaryosuyla finalistliği bulunuyor.

kayıt ve ödeme

• Katılım için herhangi bir ön koşul yoktur.
• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler kredi/banka kartıyla online olarak veya havale/EFT yoluyla yapılabilir.
• Kredi kartıyla yapılan ödemelerde taksit imkânı vardır.
• Eğitime katılım kontenjanla sınırlıdır.

Benzer Programlar

  • erken kayıt