3D Modelleme Eğitimi

21 Ekim-19 Kasım 2023, 12.00-16.00
10 Oturum | 40 Saat | Uygulamalı

3D Modelleme Eğitimi’nde 3D modellemenin prensiplerini ve yöntemlerini öğrenebilecek, farklı araçlar kullanarak yaratıcı endüstrilere ve ilişkili birçok sektöre yönelik 3D modeller üretebileceksiniz.

21 Ekim-19 Kasım tarihleri arasında, Cumartesi ve Pazar günleri, 12.00-16.00 saatlerinde Zoom üzerinden gerçekleşecek 3D Modelleme Eğitimi’nin yürütücülüğünü 3D Artist Ali İhsan Tokatlıoğlu üstlenecek.

Kategori: Etiket:

Açıklama

40 saatten oluşan ve 3D modellemeye bütüncül bir şekilde yaklaşan 3D Modelleme Eğitimi’nde, 2003 yılından bu yana yükselen bir merakla ilgi toplayan 3D dünyası, sanat prensipleriyle bir araya getirilerek mercek altına alınacak. Yaratıcılık, form, renk, proporsiyon kavramlarıyla 3D dünyasına giriş yapılacak, sanat tarihi ve sanatın temel kavramlarının 3D ile ilişkisi incelenecek. Sektörde kullanılan popüler araçlarla yapılacak uygulamalar ile 3D modeller üretmenin prensip ve yöntemleri kapsamlı bir şekilde öğretilecek.

Eğitim Takvimi

21 Ekim 2023 Cumartesi, 12.00-16.00 | Sanat ve Yaratıcılık
22 Ekim 2023 Pazar, 12.00-16.00 | 3D’ye Giriş, Temel Kavramlar ve Prensipler
28 Ekim 2023 Cumartesi, 12.00-16.00 | 3D Modelleme Programlarının Tanıtımı
29 Ekim 2023 Pazar, 12.00-16.00 | 3D Modelleme Uygulaması I
4 Kasım 2023 Cumartesi, 12.00-16.00 | 3D Modelleme Uygulaması II
5 Kasım 2023 Pazar, 12.00-16.00 | 3D Modelleme Uygulaması III
11 Kasım 2023 Cumartesi, 12.00-16.00 | Consept Design ve Moodboard
12 Kasım 2023 Pazar, 12.00-16.00 | Concept Modelleme ve Değerlendirme I
18 Kasım 2023 Cumartesi, 12.00-16.00 | Concept Modelleme ve Değerlendirme II
19 Kasım 2023 Pazar, 12.00-16.00 | UV ve Texturing

Eğitim Konuları

Sanat ve Yaratıcılık

– Sanat tarihi ve sanatsal kavramlar: Arkaik sanat ve Rönesans,
– Resimde ve heykelde temel prensipler (kompozisyon, proporsiyon, form, renk, çizgisellik ve lekesellik),
– Yaratıcılık kavramı, yaratıcılık ve karşılaşma,
– Yaratıcılıkla problem edinmenin arasındaki ilişki ve önemi.

3D’ye Giriş, Temel Kavramlar ve Prensipler

– 3D dünyasına giriş ve temel kavramlar (konsept, moodboard, modelleme, UV mapping, animasyon, lighting, rendering, compositing vd.),
– 3D modelleme prensipleri (vertex, edge, triangle, poly),
– Box modeling ve poly modeling,
– Poly modeling’de modelleme prensibi olarak polygonun önemi,
– Bütünü görerek modellemenin önemi ve dikkat edilmesi gerekenler,
– Modellemede temel komutlar,
– Modellemede orbit sistemlerini kullanmak,
– Topology ve retopology,
– Retopology araçlarını irdeleme (3ds Max Retopology, Quad Remesher Plugin, TopoGun, ZRemesher),
– 3D modellemede low poly.

3D Modelleme Programlarının Tanıtımı

– 3D modelleme araçlarının tanıtımı (Autodesk 3ds Max 2022.0.3 + Plugin Quadremesher, Pixologic ZBrush 2022),
– Aracı olarak kullanılacak programların tanıtımı (Adobe Photoshop, Adobe Substance Painter, TopoGun, PureRef),
– Programların kullanım amaçları.

Concept Design ve Moodboard

– Konseptin tanımı ve konsept oluşturma süreci,
– 3D modellemede konsept tasarlamanın önemi,
– Konsept tasarımının modellemenin kalitesine etkisi,
– Moodboard’un tanımı ve moodboard oluşturma süreci,
– Belirlenen 3D projenin temel kompozisyonları üzerine tartışmalar,
– 3D projeler oluşturmadan önce yapılan hazırlıklar,
– Moodboard ve konsept oluşturma uygulamaları.

Modelleme Uygulamaları

– 3D modelleme prensiplerinin uygulanması,
– Modellemek için oluşturulan konsept tasarımların incelenmesi,
– Konsept tasarımlara göre tekniğin belirlenmesi,
– Konseptlerin modellenmesi,
– Konsept tasarım aşamasının değerlendirilmesi,
– Modellemede derinleşmek,
– Modelin detaylandırılması.

UV ve Texturing

– UV ve texturing tanımı,
– UV açma yöntemleri,
– Giriş seviyesinde texturing uygulaması,
– Malzemelerin temel prensipleri,
– Oyun texture’ları ve klasik texture sistemleri,
– Profesyonellerin texture hazırlama süreçleri.

Kazanımlar

3D Modelleme Eğitimi’ni tamamlayan ve uygulamaları aktif olarak yapan katılımcılar;

– Sanatın temel kavramları ile tanışmış olur, yaratıcılık kavramı ve yaratım süreçleri ile ilgili içgörü kazanırlar,
– 3D modelleme yapmak için kullanılan Autodesk 3ds Max ve ZBrush programlarının arayüzlerini ve kullanım amaçlarını öğrenirler,
– 3D modelleme süreçlerinde aracı programlar olarak kullanılan Adobe Photoshop, Adobe Substance Painter, TopoGun ve PureRef araçlarının modelleme ile ilgili işlevlerine hakim olurlar,
– 3D modellemenin oyun, mimari görselleştirme, animasyon, görsel efekt, ürün modelleme ve pazarlama alanları başta olmak üzere diğer kullanım alanlarını keşfederler,
– 3D modelleme prensiplerini ve yöntemlerini öğrenirler,
– 3D modelleme alanında uygulamaya geçerler ve kendi 3D modellerini tasarlarlar,
– Konsept kavramını ve konsept oluşturma süreçlerini anlarlar,
– Tasarımlarını oluşturdukları konsept ile ilişkilendirirler ve konsept çerçevesinde tasarım yaparlar,
– Oluşturulan tasarımları detaylandırırlar ve 3D modellemede derinleşirler,
– 3D modelleme alanında bir başlangıç yaparak, özelleşmek istedikleri yönleri tespit edebilecek gerekli donanıma ve ilerlemek için gerekli özkaynaklara sahip olurlar,
– 3D modelleme ekosistemine giriş yaparak ilerlemelerini sağlayacak gerekli içgörüyü kazanırlar ve ilişkileri kurarlar.

Kimler Katılabilir?

Bu eğitime sanatın herhangi bir alanına ilgi duyan, 3D’ye sanatsal öngörüyle yaklaşmak isteyen, kariyerini 3D Artist olarak geliştirmek isteyen, modellemede uzmanlaşmak isteyen ya da hobi amaçlı ilgi duyan, yaratıcı endüstrilerde çalışan ya da ilişkisi olan herkes katılabilir.

3D Modelleme Eğitimi; Güzel Sanatlar Fakültesi mezun ve öğrencileri (Resim, Heykel, Animasyon, Grafik Tasarım), İletişim Fakültesi mezun ve öğrencileri (Dijital Oyun Tasarımı, Reklamcılık, Görsel İletişim Tasarımı), Mimarlık Fakültesi mezun ve öğrencileri, ürün geliştirme uzmanları gibi pek çok farklı alana hitap edebilecek bir eğitim olarak tasarlanmıştır. Katılım için program bilgisi gerekli değildir.

Materyaller

Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları eğitim süresince düzenli olarak paylaşılır. Katılımcılar eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar bu kayıtlara erişebilirler. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.

Katılımcılarla eğitim süresince öğrenme sürecini desteklemek adına dokümanlar, sunumlar ve görseller de ayrıca paylaşılacaktır.

Kitap Önerileri

Eğitim öncesinde, eğitim esnasında veya sonrasında size içgörü kazandırması hedeflenen kitap listesi aşağıdaki gibidir. Eğitim süresince aktarılacak bilgilerin içselleştirilmesinde önemli bir rol oynarlar. Kitaplar materyal olarak paylaşılmayacaktır ve okunması zorunlu değildir ancak önerilir.

– Ernst Bloch, Rönesans Felsefesi
– Jonah Lehrer, Hayal Gücü
– Rollo May, Yaratma Cesareti
– Heinrich Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları
– Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım
– Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü
– Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü
– Bessel A. Van Der Kolk, Beden Kayıt Tutar
– Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme

Sertifika

Eğitim programının sonunda katılımcılara Üretimhane’nin çatı kuruluşu olan Academy of Arts and Design London tarafından İngilizce dilinde başarı sertifikası düzenlenir. Sertifikalar LinkedIn uyumludur; dijitalde görüntülenip paylaşılabilir ve üzerindeki QR kod ile doğrulanabilir.

Sertifika Şartları:
– Eğitime en az %80 oranında (10 oturumun en az 8’ine) katılım sağlamak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara katılmak ve eğitim sonu projesini tamamlamak.

Gereksinimler

– Katılımcılar temel düzeyde bilgisayar kullanımına hakim olmalıdır.
– Eğitim bilgisayar üzerinden gerçekleşecektir ve mobil cihazlardan katılım uygun değildir.
– Donanımınızın eğitim süresince kullanılacak programları çalıştırmak için yeterli olması gereklidir. Kayıt olmadan önce sistem gereksinimlerini lütfen kontrol edin.

Sistem Gereksinimleri

– Microsoft Windows 10 veya Windows 11 işletim sistemi (Kullanılacak bazı programlar macOS işletim sistemlerinde çalışmamaktadır.)
– Intel Core i5 veya üstü, AMD Ryzen 3 veya üstü işlemci
– Minimum 4 GB VRAM belleğe sahip bir ekran kartı (RTX olmak zorunda değil.)
– Minimum 8 GB RAM
– Minimum 40 GB sabit disk alanı (Alan için programların kurulumu dahil edilmiştir.)

Opsiyonel

– Verimlilik için 16 GB RAM tavsiye edilir.
– Eğer varsa çizim tableti (Wacom ya da başka bir marka) ZBrush kullanımında kolaylık sağlayacağı için tavsiye edilir.
– Eğer varsa ikinci bir monitör tasarım süreçlerini kolaylaştıracaktır.

Kullanılacak Programlar

Uygulamalara 3. oturumdan itibaren başlanacaktır ve eğitimin başlangıcında gerekli programların nasıl edinileceğine dair bilgilendirme yapılacaktır. Bu yüzden eğitim başlamadan önce kurulum yapmanıza gerek yoktur.

– Autodesk 3ds Max 2022.3 + Quad Remesher Plugin (Sadece Windows 10 ve 11 işletim sistemlerinde çalışır.)
– Adobe Photoshop
– Adobe Substance Painter
– TopoGun
– Pixologic ZBrush
– PureRef

eğitmen

 

Ali İhsan Tokatlıoğlu
3D Artist

 

1983 yılında Balıkesir’in Bandırma ilçesinde doğdu. 2002 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim bölümünde lisans eğitimine başladı. Aynı yıl 3D dünyasına giriş yaptı. Eğitimi, 3D dünyasına bakış açısını değiştirdi. Profesyonel anlamda modellemeye 2009 yılında başladı. 3D artist olarak kendini geliştirmek ve profesyonel çözümler sunabilmek en büyük hedeflerinden biriydi. Pek çok farklı projede görev aldı. Uzun süre reklam ajansları için 3D olarak görsel sunumlar hazırladı. 2017’den beri daha çok oyunlar için modeller üretmektedir.

kayıt ve ödeme

• Kaydınızın gerçekleşmesi için “kayıt ol” butonuyla açılan formu eksiksiz doldurmanız gereklidir.
• Ödemeler banka kartı ve kredi kartı ile yapılabilir.
• Kredi kartıyla yapılan ödemelerde 3, 6 ve 9 taksit imkânı vardır.
• Kontenjan 20 kişiyle sınırlıdır.